Stránka 7 z 10

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 5:48 pm
od milan ferdián
polarniliska píše:Milane těch 30 by mohlo být optimální :D i pro tvou ruku :mrgreen:

Jéé,ty jsi na mě jeden z mála nejhodnější :mrgreen: .

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 5:50 pm
od Ferda
MirekTT píše:To je jednoduchý. Vem tloušťku vydaných publikací a tuhle udělej stejně tlustou. Jelikož se neptáš na depa, patrně je máš všechny. Tak je do té knihy vlož a zbytek vyplň vlečkama. :D

Tak to když začne Novou Hutí, tak s ní i skončí, neboť rozsah publikace nedovolí dokončit ani toto téma. :roll:
Přitom takové Vítkovice jsou přímo zázrak. Nikdo na světě nedokázal zapustit obrovský železárenský komplex doprotřed města tak přirozeně jako Salomon Meyer Rotschild.

Milane vynech mega kolejiště výše zmíněného typu a pokus se prezentovat spíše nějaké obecně užívané řešení vleček a nákladišť. Možná přidej nějakou tu raritu.
Rozsah potom tak jak psal MirekTT.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 6:25 pm
od mig213
V Jičíně bylo od tratě zásobováno. Uhelné sklady, Agrostroj, Mlékárna, Silo, Pošta a je tam i dnes spoustu domků drážních a také hala na opravu strojů. Ale v ní jsem již dlouho neviděl nikoho. Ještě se zeptám v jakém programu se nechá nakreslit plán kolejiště? Takový jaké tady ukazujete. Mám Windous 7. Ahojky.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 6:30 pm
od Tomáš
Já bych to taky možná viděl spíš víc obecně:
Víc bych se soustředil na logiku vlečky. Proč je ta kolej zrovna takhle a ne jinak. Proč je nákladiště zde a ne jinde a proč se napojuje vlečka takhle a ne jinak.

--- na obrázku máme vlečkový systém který nám připomíná (konkrétní název vlečky) a je tvořen .... nákladiště je tu zde proto.... ---

Blbě se to popisuje a připojuji se k názoru,že asi nikdo nebude modelovat gigantickou vlečku typu Vítkovice.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 6:34 pm
od milan ferdián
mig213 píše:V Jičíně bylo od tratě zásobováno. Uhelné sklady, Agrostroj, Mlékárna, Silo, Pošta a je tam i dnes spoustu domků drážních a také hala na opravu strojů. Ale v ní jsem již dlouho neviděl nikoho. Ještě se zeptám v jakém programu se nechá nakreslit plán kolejiště? Takový jaké tady ukazujete. Mám Windous 7. Ahojky.

Já jen ručně.... :mrgreen: .

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 6:36 pm
od mig213
to asi každý to umí rukou.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 6:44 pm
od rawen
Když už píšete takto konkrétně, tak přidám Prostějov místní (60. léta) - za Kosteleckým zhlavím odbočuje vlečka do stavebnin, pekáren, sladoven, likérky, ruční točna dodnes zachovaná (na rozdíl od kolejí).
A o vlečkách z hlavního ani nemluvím...

Radek

P.S.: Ale jak Milan trefně podotknul výše, menší vlečky z menších měst jsou jaksi snadněji modelově ztvárnitelné, než průmyslové kolosy s desítkami kilometrů kolejí a mnohdy směsí rozchodů.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 6:46 pm
od milan ferdián
rawen píše:Když už píšete takto konkrétně, tak přidám Prostějov místní (60. léta) - za Kosteleckým zhlavím odbočuje vlečka do stavebnin, pekáren, sladoven, likérky, ruční točna dodnes zachovaná (na rozdíl od kolejí).
A o vlečkách z hlavního ani nemluvím...

Radek

P.S.: Ale jak Milan trefně podotknul výše, menší vlečky z menších měst jsou jaksi snadněji modelově ztvárnitelné, než průmyslové kolosy s desítkami kilometrů kolejí a mnohdy směsí rozchodů.

Bingo.Prostějov mám též v pacu,ale ty menší.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 6:49 pm
od mizl
Mě osobně by třeba zajímalo, jak modelově zpracovat vlečky ve fabrice, nebo třeba komplex opraven vozů a lokomotiv. Jelikož jsou rozsáhlé a roztahané. I za cenu zjednodušení. Nemusí se přeci kreslit celá vlečka dle skutečnosti. Viz. zde prezentované velké zjednodušené stanice. Pro inspiraci nás "modelových posunovačů" bych uvítal aspoň dva příklady.

V základu bych to viděl takto:
- zachovat smysl vlečkového komplexu
- zjednodušit pro použití na kolejiště
- trochu vysvětlit princip proč a jak

Publikace by mohla začínat tou nejednodušší vlečkou a déle pokračovat po složitější vlečky a končila by komplexy fabrik.

Michal

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 6:57 pm
od milan ferdián
Železniční opravny do vleček nepatří.To jsou samostatné jednotky.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 7:02 pm
od Tomáš
No a z "Brníčka" fakt nebude nic? :roll: Myslím,že by jsme si to zasloužili,když toho tady máme tolik. Klidně něco menšího.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 7:03 pm
od mizl
... a co říkáš na koncept jako autor těžkého tématu ?? Zamýšlíš knihu napsat v tomto duchu ??

Michal

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 7:07 pm
od vmucha
mizl píše:Mě osobně by třeba zajímalo, jak modelově zpracovat vlečky ve fabrice, nebo třeba komplex opraven vozů a lokomotiv. Jelikož jsou rozsáhlé a roztahané. I za cenu zjednodušení.

Zkus se Michale na k-reportu poptat po kolejovém schématu opraven v Chomutově. Mimo jiné, asi to i pamatuješ, to byly krásné budovy.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2015 7:57 pm
od Barbucha
mizl píše:Mě osobně by třeba zajímalo, jak modelově zpracovat vlečky ve fabrice, nebo třeba komplex opraven vozů a lokomotiv. Jelikož jsou rozsáhlé a roztahané. I za cenu zjednodušení. Nemusí se přeci kreslit celá vlečka dle skutečnosti. Viz. zde prezentované velké zjednodušené stanice. Pro inspiraci nás "modelových posunovačů" bych uvítal aspoň dva příklady.

V základu bych to viděl takto:
- zachovat smysl vlečkového komplexu
- zjednodušit pro použití na kolejiště
- trochu vysvětlit princip proč a jak

Publikace by mohla začínat tou nejednodušší vlečkou a déle pokračovat po složitější vlečky a končila by komplexy fabrik.

Michal


Co drobná výroba lokomotiv?
http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=51&t=103546&start=100

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: sob 17 led, 2015 8:04 am
od milan ferdián
Tomáš píše:No a z "Brníčka" fakt nebude nic? :roll: Myslím,že by jsme si to zasloužili,když toho tady máme tolik. Klidně něco menšího.

Samozřejmě,že něco bude. :wink: