Stránka 4 z 10

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: ned 05 říj, 2014 12:26 pm
od milan ferdián
jafobe píše:osobně si za knížku rád i připlatím když to bude nutné, už jen proto že vím, že něco podobného jen tak jinde neseženu ;)
a dal bych přednost i té papírové verzi, sice elektronická verze by taky nebyla od věci s ohledem na dnešní dobu ...
jak tu už bylo zmíněno, možná je objednávek zatím míň než jsi čekal, ale dost lidí to tu nemuselo zatím ani zaregistrovat, takže bych s nějakými závěry chvíli počkal, třeba do doby než budeme mít třetí díl doma, i pak bych řekl že bude dostatek času na tvoření dílu dalšího ;) a i kdyby další díl nakonec nebyl na nyní tak žádané téma vleček a dep, neřešil bych to

Já to neřeším,jen reaguji na vaše zaslané reakce z emailů :wink: .

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: ned 05 říj, 2014 2:00 pm
od milostt
Když to tu řešíte, já bych si klidně elektronickou taky koupil ..........

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: ned 05 říj, 2014 2:09 pm
od milan ferdián
Neprobíhá žádná nabídka v elektronické verzi.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: ned 05 říj, 2014 2:14 pm
od milostt
milan ferdián píše:
milostt píše:Když to tu řešíte, já bych si klidně elektronickou taky koupil ..........

Neprobíhá žádná nabídka v elektronické verzi.

To já vím , jem sem přidla hlas , k názoru že by takovéknihy měli vycházet i elektronicky nic víc a nic míń souhlasím s tím ...

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pon 06 říj, 2014 8:21 am
od milan ferdián
Aha...

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pon 06 říj, 2014 1:59 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj Milane,
zdá se mi, že zbytečně tlačíš na pilu a pospícháš a děláš trochu ukvapené závěry. Začal jsi anketou. Tam to šlo pochopit, i když bych asi nechal běžet anketu trochu déle, ale budiž, ovšem teď blázníš s objednávkami. Kolik jich vlastně potřebuješ, abys byl klidný? Předpokládám, že určitě víc než sto, ale když se podíváš na anketu,(74 hlasů) přece nemůžeš čekat za pár dnů stovky objednávek.
Nech to uzrát, v klidu vymýšlej a kresli (co vymyslíš pošli, klidně budu psát průběžně :D ). Počty nebo způsob vydávání bych zatím minimálně nějaký týden neřešil.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: stř 08 říj, 2014 6:20 pm
od A2C
Poslal som objednavku, dufam ze este bude zaratana :-)
Priklanam sa aj k elektronickej verzii! PDF je iba par nul a jednotiek ktore sa dobre nosia vsake so sebou, ale kniha je kniha :-) takze aj aj by bodlo.
Co sa tyka obsahu, hlasujem za tocne vsetkych velkosti! Ci uz vagonove alebo pre obrie lokomotivy a vsetko medzi tym :-)
Pre mna idealne okolo roku 1960 :-)

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: stř 08 říj, 2014 9:36 pm
od TomBart
Michal Šuhajda píše:Ahoj Milane,
zdá se mi, že zbytečně tlačíš na pilu a pospícháš a děláš trochu ukvapené závěry. Začal jsi anketou. Tam to šlo pochopit, i když bych asi nechal běžet anketu trochu déle, ale budiž, ovšem teď blázníš s objednávkami. Kolik jich vlastně potřebuješ, abys byl klidný? Předpokládám, že určitě víc než sto, ale když se podíváš na anketu,(74 hlasů) přece nemůžeš čekat za pár dnů stovky objednávek.
Nech to uzrát, v klidu vymýšlej a kresli (co vymyslíš pošli, klidně budu psát průběžně :D ). Počty nebo způsob vydávání bych zatím minimálně nějaký týden neřešil.


Ahoj. Určitě jak píše Michal. Moc se mi teda nechce číst celé vlákno, ale osobně se přimlouvám za knižní verzi. Už několikrát jsem ti říkal, že vlečky jsou velice zajímavé a i když mnohdy modeláři opomíjené (nemyslím kousek koleje a u toho domeček Auhagenu), tak jsou velice potřebné a krásně obohatí provoz. Udělej to jako první dva díly. Knížku doplníme fotkami z modelů a bude to paráda. Vím, že to je složité a chce to mít u vleček hlavu a patu, ale není nutný nikde popisovat výrobní procesy. Mě osobně by stačilo, kdyby bylo uvedeno několik případů odvětví průmyslu a podle velikosti vlečky i nějaký systém. Jakože se třeba v rámci papírenství vozí tyto a jiné druhy vozů, že může být v areálu kotelna, sklady na výrobky, rampa na dřevo atd. atd. To samé třeba u chemikálií, hutního průmyslu, curkovaru, ale i menší systémy. Vždyt dříve byla vlečka pomalu z každé stanice. Třeba skládka uhlí, sklady domácích potřeb, betonárky, stavebniny, lihovar, ZZN apod. Nádraží jsou vcelku jednoduché, ale vlečky, to je pane výzva..... A toto modelář nikde nevyčte, vyplnil by jsi tím velkou mezeru a i mě pomohl. Chápu, že 70% modelářů toto třeba vůbec neřeší, ale mě toto opravdu chybí a ta neznalost je hrozná. Vždyť už to pomalu ani nepamatuju, co kde bylo a dneska se toho moc nevozí. Však doma chci ještě udělat vlečku u té velké stanice a vlastně ani nevím, co by tam mělo být.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: čtv 09 říj, 2014 8:53 am
od Petr Zatrepalek
TomBart píše: vlečky, to je pane výzva..... A toto modelář nikde nevyčte, vyplnil by jsi tím velkou mezeru a i mě pomohl. Chápu, že 70% modelářů toto třeba vůbec neřeší, ale mě toto opravdu chybí a ta neznalost je hrozná. Vždyť už to pomalu ani nepamatuju, co kde bylo a dneska se toho moc nevozí. Však doma chci ještě udělat vlečku u té velké stanice a vlastně ani nevím, co by tam mělo být.


Bingo! Vlečky a tratě se ruší, doba hojného provozu dávno pryč - člověk si pamatuje mašiny, tratě, vagony - ale co a jak se kam a čím vozilo - to zmizelo v nenávratnu... To samé depa - houfně se to ruší, díry po točnách zavážejí, jedno depo je na bůhvíkolik kilometrů, trendem je všude samá elektronika bez obsluhy...
A kdo má možnost si dneska koupit Zuzkovu knížku? Možná by Milane tvoje nová publikace mohla být nejen o pláncích - máš-li možnost, klidně doplněná fotkama dochovaných staveb pro konkrétní plánek, popisem provozu dané vlečky a depa, zmínit i způsob označování a evidence vozidel v depu a na vlečce...

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: čtv 09 říj, 2014 10:32 am
od milan ferdián
Co se týče podkladů od pana Zusky,tam jsem nepochodil.Já mohu jen těžit ze své praxe,kdy jsme jezdili hodně na vlečky a při chvilce odpočinku jsem sledoval cvrkot.Lokomotivní depa,vlečky - evidence,přidělování atd.kluci tlačíte mě do dost pro mne neznámé oblasti.Tyto podklady co já vím se spíše hodí pro modulový provoz než pro domácí kolejiště.Hlavním smyslem této publikace bude výběr z řadu témat pro stavbu modeláře buď na domácím kolejiště,výjimečně na těch modulech.Když se podaří získat podklady o nákladech tam i zpět,tak to bude pro mne i velký úspěch,nemluvě o příslušných budovách a technických zařízení spjaty s provozem vlečky.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: čtv 09 říj, 2014 11:18 am
od A2C
Hehe, práve o to ide :) dostal som k dispozícii izbu 3,4x3,6m a do toho idem zabudovať koľajisko :) H0+H0e po obvode stien, musí tam byť aj špirála na prevýšenie kvôli oknu, posteli, stolíku... zalezie to do vstavanej skrine a do toho zapasovať rozumne stanicu, vlečku, možno splietku rozchodov! môžeš sa vyšantiť :D Samozrejme tam chcem aj malú točnu na loko a vagóny :)
Ja totiž produkujem na mňa suché nápady :(
a musím dodať bude to na báze modulov! :)

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: čtv 09 říj, 2014 4:22 pm
od hank
TomBart: To je právě ono. Dneska většina lidí (včetně mě, aby mi zas někdo nenadával...) po práci zavře hubu a má uklizeno. Dřív většina národa (včetně mě, aby bylo jasno, z jakého titulu mluvím...) dělala v nějaké té Kolbence, Poldovce nebo Nové huti a měla aspoň nějaký ánunk o tom, jak se co v těch fabrikách dělá, z čeho se to dělá, co a jak se tam dováží a co a jak se odtamtud expeduje. Kdybychom měli šanci vést takovouhle diskusi před 30 lety, skoro každý z nás by byl mohl popsat nějakou fabriku, kterou znal zevnitř. Já už jsem jinde popisoval cvrkot na vlečce jedné na tehdejší poměry nepříliš velké kartonážky, kde se denně zmanipulovalo 25 - 30 vozových jednotek. Jestli bude zájem, můžu blíže popsat to, co znám důvěrně - provoz a toky materiálu, polotovarů a výrobků v celulózce a papírně. Jistě jsou tu aspoň někteří, kdo znají zevnitř cukrovary, textilky, chemičky, sklárny, pily, strojírny s různým sortimentem... Tak to dejte "do placu", třeba i obecně, a ono z toho vyplyne víceméně samo, jak ty vlečky mohly vypadat v době, kdy se bez nich fabriky neobešly. A třeba pak kupodivu zjistíte, že i dost velkým fabrikám stačily dvě koleje a jedna výhybka nebo nějaké přilehlé nákladiště na blízké trati, odkud se všechno dovezlo těch pár set metrů autem, případně různě velké a různě fikané úzkorozchodné systémy... Jiná věc je industriální architektura těch let. To je ovšem průser, tu majitelé, obce i různí developeři, konkursní správci a jiní paraziti už nejmíň 20 let nemilosrdně likvidují nehledě na její často solidní historickou hodnotu. Kdo ji chce vyfotit před zbouráním, má nejvyšší čas - nebo už je pozdě a musíte do archívů. Ale i tak bych si myslel, že bychom to takhle nějak svépomocí měli být schopni dát dohromady.

A mimochodem, nedávno vyšla u Malkuse brožura Cukrovarnictví a železnice autorů Michala Roha a Radima Šnábla, ISBN 9788087047224. Takže s cukrovary už se namáhat nemusíme, to už za nás pánové udělali - a řekl bych, že moc dobře.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: čtv 09 říj, 2014 4:23 pm
od hank
milan ferdián píše:Co se týče podkladů od pana Zusky,tam jsem nepochodil.


Této formulaci dost dobře nerozumím, mohl bys prosím upřesnit, jak to myslíš?

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: čtv 09 říj, 2014 4:49 pm
od mlha
Já se snažím o zdokumentování vlečky n.p.Let,jestli se podaří mohla by být i úzká z Abrhámovy cihelny v Kunovicích.Snad alespoň něco do uzávěrky stihnu....

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: čtv 09 říj, 2014 5:51 pm
od hank
mlha píše:Já se snažím o zdokumentování vlečky n.p.Let,jestli se podaří mohla by být i úzká z Abrhámovy cihelny v Kunovicích.Snad alespoň něco do uzávěrky stihnu....


A dobře děláš. Doufám, že jsi v kontaktu s Leošem Tomančákem, který v Dráze 7/2008 uveřejnil k tématu článek "Vzpomínka na závodovou dopravu v Kunovicích". Jistě má ke "komunistické železnici" - nazývala se tak proto, že osobní doprava na ní byla zdarma i pro lidi z ulice, nejen pro zaměstnance - víc materiálu, než se vešlo do článku.