Stránka 30 z 49

Re: Pockau_Lengefeld

PříspěvekNapsal: pon 20 kvě, 2019 12:33 pm
od Morris Zapp
A jak často se tam s ním potřebuješ procpat? Průměrně jednou za rok? A na takový frmol by ti měla společnost financovat infrastrukturu? Jenom proto, abys nemusel čekat do večera? Obávám se, že veřejné rozpočty mají bambilión užitečnějších věcí k zaplacení...

Re: Pockau_Lengefeld

PříspěvekNapsal: pon 20 kvě, 2019 12:45 pm
od sidlo
Klasická ukázka Českého podnikání. Protože by musel soukromník 1× za rok jet pro jednu zakázku 2×, tak si radši bude stěžovat že mu někdo z veřejných peněz nepostavil koleje.
Stejně tragická je i diskuze o postrcích přes Vysočinu. Soukromník přes Vysočinu jezdit nechce, protože by si musel na ten kousek cesty koupit druhou lokomotivu. Tak drze chce aby mu to koupili daňoví poplatníci.

Ta stanice Pockau-Lengefeld měla krásný kolejiště.

Re: Pockau_Lengefeld

PříspěvekNapsal: pon 20 kvě, 2019 1:02 pm
od Morris Zapp
V Německu bylo krááááásných nádraží hafo (něm: häufig :wink: ). Většina už jich odešla do historie - dnešní železnice holt potřebuje jinou infrastrukturu. Taky mě to mrzí, ale dělat ze železnice skanzen by byl dost špatný nápad.

Ale s těmi postrky přes Vysočinu bych si dovolil nesouhlasit: stát si stanovil nějaká závazná pravidla, jak má postupovat v případě byť i jen hrozícího přetížení železničních tratí: a tady máme hrozící (a v případech výluk už nejen hrozící) přetížení trati přes Českou Třebovou. A stát si stanovil, že má konat a NĚCO vymyslet. No tak vymyslel, že mu tady leží ladem krásná, docela zmodernizovaná, zadrátovaná dvojkolejka, do které se ale dopravcům nechce, protože lokomotivy jsou drahé a jedna tudy nestačí (kdežto přes Třebovou stačí). Takže stát, místo aby zoufale tlačil do úzkého a zastavěného údolí Třebovky další koleje (které by rozhodně nebyly za hubičku, na projednatelnost vůbec nehledě), raději dopravcům zadotuje postrky přes Vysočinu. Vydělají na tom všichni: dopravci, že se nebudou muset tlačit do úzkého hrdla přes Třebovou, i stát, že nebude muset zaplatit spoustu miliard za novou trať.
Ale taky je to o tom, že se nebavíme o jednom náhodném nákladním vlaku za rok, jako v předchozím příkladu s Pockau - L., nýbrž o zátěžovém proudu, docela neobvykle silném i v evropském kontextu. To je úplně jiný kalibr.

Re: Pockau_Lengefeld

PříspěvekNapsal: úte 21 kvě, 2019 9:20 pm
od Vaclav86cz
sidlo píše:Klasická ukázka Českého podnikání. Protože by musel soukromník 1× za rok jet pro jednu zakázku 2×, tak si radši bude stěžovat že mu někdo z veřejných peněz nepostavil koleje.
Stejně tragická je i diskuze o postrcích přes Vysočinu. Soukromník přes Vysočinu jezdit nechce, protože by si musel na ten kousek cesty koupit druhou lokomotivu. Tak drze chce aby mu to koupili daňoví poplatníci.

Ta stanice Pockau-Lengefeld měla krásný kolejiště.


Tak to zase brzda zpátky jo...
My chceme jezdit přes vysočinu, ale SŽDC hodila vidle na přípřež moderním lokomotivám kromě značky Škoda... Takže i kdyby jsme chtěli a i když máme stroje, které jsou schválené pro vícenásobné řízení i v ČR, tak díky někomu na GŘ na SŽDC nemůžem. A samozřejmě bez adekvátního vysvětlení pro. Takže asi tak jo.
Jinak jako je pravda, že kvůli jedné zakázce na nějáké vedlejší trati bych tolik neřval, protože to je spíše tak na pokochání se tam s něčím takovým projet...
Upřímně danou stanici neznám a ani nevím kde v Německu leží (už jsem si to na google mapách našel :-) ). Spíše to bylo takové rejpnutí udělat oprimalizaci za každou cenu i na hlavních tratích... :-)

Re: Pockau_Lengefeld

PříspěvekNapsal: stř 22 kvě, 2019 6:22 am
od Morris Zapp
Šmarjápanno, to jsou zase povídky z fírcimry... :roll:
Na té trati jsou v zásadě dva problémy: ještě někde se vyskytující zabezpečovací zařízení starého typu, které nezkousne tak vysoké rušivé proudy, a napáječky (minimálně jedna), která nedává dostatečný výkon. A ta tebou oštívaná SŽDC na odstranění těchhle problémů docela usilovně pracuje - akorát že si to nesmíš představovat jako na domácím kolejišti, že tatínek prostě skočí do Elektry koupit silnější transformátor...

Re: Pockau_Lengefeld

PříspěvekNapsal: stř 22 kvě, 2019 7:59 am
od Vaclav86cz
Ha Ha Ha
Sašo to nejsou povídky z fírcimry!
Zakázané mnohočlené řízení není pouze na tuto trať, ale je celoplošně. A to i na tratích kde máš nové obvody a kde jsou měnírny v pořádku.
Zab.Zař. starého typu možná ano, ale pokud by bylo nevyhovující, tak by na tu trať lokomotivy od výrobce Siemens vůbec nemohli. Dokonce ani to omezení při průjezdu Kutnou Horou už neplatí. Mimochodem zrovna 1293 má daleko menší rušivé proudy 363 nebo 131 (loňské měření na okruhu).
HV 1216, 1293 a 189 (na jiných zahraničních HV jsem zatím nejezdil) mají tu krásnou vlastnost, že při poklesu napětí v troleji ti automaticky omezí výkon. Na rozdíl od lokomotiv provozujících ČDC a pár dalších dopravců, vyrobených před dávnými léty ve Škodovce, které to prostě z trolejí cucají dokud to jde... Teda jako nechcu pomlouvat ty stroje ze škodovky, protože v té době to byly dobré lokomotivy, ale v dnešní době už na některé výkony bohužel nestačí. A to je taky fakt. Mimochodem která napaječka na té trati nedává dostatečný výkon? Když jsem po té trati jezdil, tak i s nákladem za zády bylo v troleji 25 Kv. A to i na tom nejkritičtějším úseku...
A SŽDC usilovně pracuje? Tak tento vtip na fírcimru pověsím, protože to je fór roku :-D Jediné na čem pracujete jsou tak možná nové uniformy. Když jsme jako dopravce (a nejen ten pro kterého pracuji) žádali o zrušení omezení přes stanici Ostrava - Vítkovice pro HV bez úpravy na 50 Hz (např. některé 189), neb ta stanice je co se týče obvodů zmodernizovaná, tak na GŘ ticho po pěšině... A tak, když vezeš třeba právě ten 600m dlouhej vlak na Paskov na terminál, tak místo pěkného průjezdu přes Vítkovice čekáš na volnou trať mezi Svinovem a Hlavním a pak na volnou trať z Hlavního přes Střed do Kunčic. A v dopravní špičce takto čekáš i 2 hodiny místo 15-ti minutové jízdy po jiné trati... A vše jenom díky tomu že SŽDC usilovně pracuje...
P.S. Domácí kolejiště díky bohu nemám. Tatínka bohužel už taky ne. A na své koníčky jsem si musel vždycky vydělat...

Re: Pockau_Lengefeld

PříspěvekNapsal: stř 22 kvě, 2019 8:04 am
od Morris Zapp
To jsme se ale od krásného lokálkového uzlíčku Pockau-Lengefeld dostali dost daleko: navrhuji náš vzájemný kategorický nesouhlas zaprotokolovat a dál tady s ním neprudit.

Re: Pockau_Lengefeld

PříspěvekNapsal: stř 22 kvě, 2019 9:57 am
od hank
Po určitých zkušenostech se domnívám, že každá (a to doslova tak!) kritika SŽDC je a priori oprávněná, dokud tato organizace svou činností v konkrétních případech nedokáže opak... Obecně (nejen pro SŽDC) platí, že odpovědní šéfíci i výše postavení úředníci státních struktur lavírují mezi osobními ambicemi a strachem nést odpovědnost za svá rozhodnutí, takže jako nejoptimálnější způsob chování se jim jeví defenzívní nicnedělání. Za částečně polehčující okolnost se dá (ne vždy) považovat, že systém resp. politické poměry je k tomu víceméně nutí.

Omlouvám se za OT, ale na to se nedalo nereagovat...

Re: Pockau_Lengefeld

PříspěvekNapsal: stř 22 kvě, 2019 10:12 am
od sidlo
S hankem nelze než souhlasit.
Ta hrůza cokoliv rozhodnout je prošpikována celou organizací.
Akce Čisté ruce -- rozuměj Vyhráli jsme volby a můžeme si dělat co chceme, do všech polostáních firem dosadíme naše kamarády a kamarády jejich kamarádů -- teď funguje po každých volbách.
A k tomu se v posledních letech přidává smršť trestních oznámení na minulé volené i nevolené vedení.
Rozhodovat něco za těchto podmínek může jenom šílenec.

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

PříspěvekNapsal: pát 24 kvě, 2019 5:04 am
od TTmili
SŽDC rozhodně není svatá, a za jejich "firemní politiku" Vybuduj a zapomeň je rozhodně nehodlám jakkoliv hájit, nicméně v rámci tratě přes Vysočinu má mince dvě strany a máslo na hlavě mají všichni (od MD, přes SŽDC až po dopravce). Přiznejme si že "státní postrky", nedejbože zadarmo, jakožto dojná kráva pro některou ze spřátelených firem MD jsou hovadina, byť by měli primární účel odlehčit koridoru přes Č. Třebovou. Jenže dopravci neslyší (nechtějí spyšet?) ani na levnější trasování "spodem", protože "vrchem" je to přece rychlejší a můžou v celé trase rekuperovat. Přesně tak se totiž před nedávnem vyjádřil jeden zástupce nejmenovaného dopravce s tím, že dokud nebude moct ze Žďáru do Brna rekuperovat, tak tudy prostě jezdit nebude, protože jeho nejdokonalejší Traxxy umí jen rekuperovat a přece si nebude ošoupávat špalky na vozech Tím se ale dostáváme k SŽDC která nemá napáječky uzpůsobené k rekuperaci. Jenže proč by to dělali, proč by investovali miliony do nových napáječek, když stávajícím dopravcům stačí současné, nikdo jiný se sem nehrne a nepožaduje změnu, a investice jsou potřeba jinde (v současnosti je mnohem bolavější problém stav té trati než stav napáječek). A tím jsme zpátky u dopravců, a už se nám to zamotává, zajímavé že?

EDIT: Zapomněl jsem na úlohu MD v celé téhle skládance. MD již přes 20 let znatelně protěžuje přepravu po silnicích, a nehodlá svůj postoj měnit. Přitom řešení se u nás, coby především tranzitní země dá najít téměř v celoevropském měřítku. Zařízneme-li kamiony my (nejen zdražením poplatků za dálnice, ale zejména zavedení mnohonásobně vyšších poplatků za silnice nižších tříd, tak si každý rozmyslí jestli radši jeden kamion každý den přes celou evropu, nebo jeden vlak za týden) bude to mít dopad pro velkou část evropy vrámci železniční přepravy. Kamion má prostě sloužit jen a pouze jako lokální prostředek přepravy, tranzit má být někde jinde. Bohužel naše MD je jiného názoru a to dlouhobě, a tak se raději sype do kamiony a roky zdevastované D1 než do opravy tratí, a SŽDC pak musí dělat právě ty rozhodnutí zda trať nebo něco jiného.

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

PříspěvekNapsal: pát 24 kvě, 2019 7:39 am
od MiG
TTmili píše:Jenže dopravci neslyší (nechtějí spyšet?) ani na levnější trasování "spodem", protože "vrchem" je to přece rychlejší a můžou v celé trase rekuperovat. Přesně tak se totiž před nedávnem vyjádřil jeden zástupce nejmenovaného dopravce s tím, že dokud nebude moct ze Žďáru do Brna rekuperovat, tak tudy prostě jezdit nebude, protože jeho nejdokonalejší Traxxy umí jen rekuperovat a přece si nebude ošoupávat špalky na vozech.

Obhajovat v současné době nerekuperaci svědčí o naprosté neznalosti techniky.
TTmili píše:Tím se ale dostáváme k SŽDC která nemá napáječky uzpůsobené k rekuperaci. Jenže proč by to dělali, proč by investovali miliony do nových napáječek, když stávajícím dopravcům stačí současné, nikdo jiný se sem nehrne a nepožaduje změnu, a investice jsou potřeba jinde (v současnosti je mnohem bolavější problém stav té trati než stav napáječek).

Vyřazení zpětné wattové a přemanipulování napájecí sítě tak, aby nedocházelo k přenosu energie vvn veřejné sítě přes trakční vedení nestojí milionové investice do napaječek.
Vyřešení problému nesymetrie měničovými napaječkami by nebylo špatné, ale není to nutné.

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

PříspěvekNapsal: pát 24 kvě, 2019 8:52 am
od sidlo
MiG píše:Obhajovat v současné době nerekuperaci svědčí o naprosté neznalosti techniky.

Nerekuperaci tu nikdo neobhajuje. Tady bylo poukázáno pouze na výmluvu proč to nejde. Na to aby se nešoupaly špalky přece postačí i elektrodynamická brzda.

MiG píše:Vyřazení zpětné wattové a přemanipulování napájecí sítě tak, aby nedocházelo k přenosu energie vvn veřejné sítě přes trakční vedení nestojí milionové investice do napaječek.

Troufám si tvrdit, že to milionové investice budou. Protože kdyby nebyly, tak bychom už traťové úseky se zakázanou rekuperací už dávno neměli Rekuperace.

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

PříspěvekNapsal: pát 24 kvě, 2019 10:05 am
od MiG
Rekuperace není dovolena v úsecích, kde byla znemožněna až dovybavením napaječek zpětnou wattovou ochanou.
S výmluvou "aby nedocházelo k přenosu energie vvn veřejné sítě přes trakční vedení".
Ve skutečnosti měla zabránit rekuperaci "škaredé" energie plné vyšších harmonických, které dodávají jen staré klumpry ČD a ČDC.
A ještě ne všechny, protože mnohé rekuperovat neumějí.
Takže "poukazování" na výmluvy proč to nejde je jen zabetonování nesmyslných zpětných wattových ochran ve jménu pálení energie do vzduchu a udržování zastaralého vozového parku.

Zcela jistě byla na jih od Brna vyřazena zpětná wattová bez jakékoliv přestavby napáječky alespoň u jedné z nich.

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

PříspěvekNapsal: pát 24 kvě, 2019 11:03 am
od sidlo
Staré lokomotivy rekuperovat neumějí, tak je bezpředmětné je zatahovat do diskuze o rekuperaci.

Výmluva je, že když nemůžu rekuperovat tak musím brzdit špalky. To není pravda, protože můžu brzdit do odporníků. Zpětná wattová ochrana na to nemá žádný vliv.

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

PříspěvekNapsal: pát 24 kvě, 2019 11:21 am
od MiG
sidlo píše:Výmluva je, že když nemůžu rekuperovat tak musím brzdit špalky. To není pravda, protože můžu brzdit do odporníků.

Které na té lokomotivě nejsou. Možná jen za příplatek.
Takže existující zpětná wattová rekuperaci skutečně brání.