Stránka 23 z 49

Re: RocRail

PříspěvekNapsal: pát 05 říj, 2018 7:44 pm
od HonzaM
Znalci a uživatelé Rocrailu: umožňuje tento software programem řízený provoz, podle nějakého scénáře nebo jízdního řádu, podobně jako TrainController? Co vše na rozdíl od TrainControlleru neumí? Tento dotaz mi položil nováček v digitálu a já o tomto softwaru vím jen úplné minimum. Je tady nějaký odborník - znalec nebo alespoň poučený uživatel? Já jsem si vyzkoušel jen úplný základ, líbilo se mi na tom že funguje na MacOS (což zajímá mne) a Linuxu (což zajímá toho zájemce). Pokud sahají moje znalosti, TrainController je určen pouze pro Windows, což představuje určité omezení.

Re: RocRail

PříspěvekNapsal: sob 06 říj, 2018 12:19 pm
od HonzaM
Open source produkt je výborný pro toho, kdo má znalost programování, jenže to zdaleka není každý. Pravděpodobně většina populace, zejména ve vyšším věku, potřebnou znalostí programování nedisponuje. Pokud by se člověk, který by se programování teprve musel učit,strávil by na tom spoustu času, který by mu chyběl na činnost, kterou si vydělává. A ve výsledku je tedy pro něj levnější si koupit hotový produkt a ne polotovar.

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: čtv 18 říj, 2018 7:06 pm
od trainzjohny
Měl bych na znalé dotaz ohledně provozování dvojic kocourů.
V reálu jsem snad neviděl jiné řazení než krátkýma představkama k sobě, je pro to nějaký vážný důvod ? Nebo jen aby to měl fíra blízko ? Nebo tomu brání nějaká podstatná věc ?
A dá se spojit víc kocourů s tím, že by se daly centrálně ovládat ?

Díky moc

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: čtv 18 říj, 2018 7:39 pm
od Petr S.
Čau , tuším až od čísla 60 měly kabel DVOJČLENÉHO řízení ( tedy jen DVĚ spojené lokomotivy společně ovládané ) . Zásuvky byly jen na krátkém představku . Při dílenských opravách bylo časem dvojčlenné řízení dodáno i na nízká čísla a zásuvka dosazeny na oba představky .
Petr

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: čtv 18 říj, 2018 9:27 pm
od look23
Něco podobného se řešilo u zamračených zde odkaz
Informace platí i pro řadu 742.

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: pát 19 říj, 2018 9:33 am
od jipol57
trainzjohny píše:A dá se spojit víc kocourů s tím, že by se daly centrálně ovládat ?

Elektrické zapojení umožňuje jen 2.
A v praxi se stávalo, že se taky nedali spojit libovolné. Po rekonstrukci na elektronickou regulaci, záleželo jak byla provedena. Na některých zůstal systém jízdních stupňů v původním binárním kódu, na některých ale byly předělány do grayova kódu.
A tak se stalo, že když byly spojeny 2 různě zrekonstruované, tak např. když jedna jela na 8. stupeň, druhá jen na 5.

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: pát 19 říj, 2018 10:06 am
od hank
Petr S. píše:Čau , tuším až od čísla 60 měly kabel DVOJČLENÉHO řízení ( tedy jen DVĚ spojené lokomotivy společně ovládané ) . Zásuvky byly jen na krátkém představku . Při dílenských opravách bylo časem dvojčlenné řízení dodáno i na nízká čísla a zásuvka dosazeny na oba představky .
Petr


Z výroby od začátku 2. výrobní série, tj. od 61 včetně. Ale úplně první byly v r. 1978 děčínské T 466.2047 a 48. A využívalo se to dost, už na přelomu 70. a 80. let bylo pravidelným provozem dvojčat známé například depo Liberec, kde dvojčata na výkonech úspěšně vystřídala poslední parní lokomotivy 556.0.

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: sob 20 říj, 2018 7:28 am
od trainzjohny
Díky za vyčerpávající info, šlo mi hlavně o V. epochu, tedy spojit by mělo jít i opačně, aniž by to byla úplná blbost :-)

Re: DCC nebo analog

PříspěvekNapsal: sob 20 říj, 2018 8:53 pm
od MiG
belgarat píše:Hlavne kdyz mu to funguje - to je dulezite.

A nebo taky nefunuje
belgarat píše:Ja bych to takto nemel odvahu zapojit, zas az tolik elektronice nerozumim.

To je nejspíš hlavní důvod, proč jste dostal důvěru a schema.

No co, někdo musí vyplnit mezeru v trollingu, když to Jirka_US už nedělá.

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: pon 22 říj, 2018 9:53 am
od pekl024
Ahoj,

je tu někdo, kdo by věděl jakou má výhodu souběžné přistání nebo proč se tak děje?
https://tv.idnes.cz/letadlo-pristani-sa ... webtv_rejs

Vím že je to úplně mimo, ale zajímá ně to, tak SoRy

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: pon 22 říj, 2018 10:03 am
od vvitty
Vzdusne viry za brzdicim/startujicim strojem. Napr. za A380 musi byt oproti mensim strojum az dvounasobna prodleva prave z tohoto duvodu.

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: pon 22 říj, 2018 10:06 am
od pekl024
Díky

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: pon 22 říj, 2018 1:19 pm
od Michal Šuhajda
Tuším se tomu odborně říká turbulence v úplavu. Obří Airbus A380 je na to specialista, zkus si zagooglit jak smetl letadlo v lednu 2017.

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: pon 22 říj, 2018 3:46 pm
od pekl024
Michal Šuhajda píše:Tuším se tomu odborně říká turbulence v úplavu. Obří Airbus A380 je na to specialista, zkus si zagooglit jak smetl letadlo v lednu 2017.


Díky , už chápu. pro ostatní :
https://technet.idnes.cz/a380-airbus-ca ... 6_veda_kuz

Re: DCC nebo analog

PříspěvekNapsal: pon 22 říj, 2018 6:35 pm
od belgarat
Offtopic: ted jsem zazil zajimave deja-vu. Offline jsem prosil @tondakladno o osvetleni kde jsem udelal chybu v uvaze o jeho schematu. Kdyz jsem se totiz snazil vydumat jak to muze fungovat snazil jsem se dopocitat relativnich napeti (potencialu) vzhledem k tomu jak ma (@tondakladno) propojene +5V SS a trakci ... a dostal jsem nicnerikajici a nesouvisejici odpoved typu "domysli si sam, ulohu nechavam laskavemu ctenari". Takze panove, Jirka_US se ma reinkarnaci, tentokrat ne s DCC++, ale s PICAXE.

/sign off