Stránka 17 z 49

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: čtv 26 dub, 2018 11:49 am
od sidlo
No to já bych se zase rád vyjádřil.

Viděl jsem na modulovce TT délku staničních kolejí v měřítku. A vypadalo to blbě. Ty staniční koleje prostě byly moc dlouhé.

A proč to vypadalo blbě?
1. protože výhybky nebyly v měřítku (úhly odbočení)
2. přilehlé oblouky nebyly v měřítku (poloměry)

Takže dělat staniční koleje delší než zmenšení měřítkem a to celé děleno dvěma, tak to vypadá blbě.

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: čtv 26 dub, 2018 11:56 am
od Pavel-HP
A kde to bylo, dej odkaz.

Re: Seznam modelářských akcí a videa

PříspěvekNapsal: čtv 26 dub, 2018 1:48 pm
od milostt
HonzaM píše:
milostt píše:Honzo, ty nezklameš.... Proč nesedíš v teple domova? Moduláři to dělají blbě, na výstavách jsou jen vlakodromy... Ty musíš na takovýchto akcích trpět jako zvíře. Víš kolikrát se mohl tvůj osmivozový RailJet prohnat po tvém kolejišti?

Vždyť jsem na to již odpověděl, tak proč to opakuješ?



já to neopakuji, jen poukazuju kde bylo od Sandy napsáno že podle tebe to i modulři dělají špatně .. to nebyli moje slova

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: čtv 26 dub, 2018 2:16 pm
od hank
sidlo píše:Takže dělat staniční koleje delší než zmenšení měřítkem a to celé děleno dvěma, tak to vypadá blbě.


No vida. Takže tu máme interval zkrácení oproti měřítku 1:2 až 1:5. Z toho už si snad vybere každý. :mrgreen:

Samozřejmě dolní mez bude dána délkou vlaků, které chci provozovat.

Před časem jsem tady dával přehled nejkratších normálně rozchodných stanic u SŽDC. Kratších než 100 m jich bylo asi 20. Stometrovou stanici krátit 1:5 je pochopitelně hovadina (dopravní koleje dlouhé 167 mm jsou pro normální provoz v TT nepoužitelné), ale redukce 1:2 (417 mm) už leccos umožňuje. Ale jestli se někdo chce držet reality přesně, tak například 72 000 : 120 = 600 mm. Takže nejkratší stanice lze na moduly přenést v přesném měřítku.

Tyhle nezničitelné diskuse se periodicky vracejí, co pamatuju, a zřejmě se budou opakovat i tehdy, až už tady nebudu. :mrgreen:

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: čtv 26 dub, 2018 7:09 pm
od Akatsuki
Toto téma bude pro můj dotaz asi nejvhodnější:
Jak se pánové vypořádáváte s kompromisem délka kolejiště X délka vlaků? U původního japonského kolejiště jsme narazili poté, co jsem přivezl nezkrácenou soupravu lůžkového rychlíku Akatsuki (loko + 13 vozů v měřítku N) a na kolejišti o rozměrech 120 x 220 cm to opravdu nevypadalo moc dobře. Proto se udělalo nové kolejiště o rozměrech 300 x 120 cm s užitnou délkou kolejí 200 cm (320m v N), a to již vypadá lépe viz zde: https://www.youtube.com/watch?v=pLRZYiuBwVM

Jakou maximální délku soupravy byste na takovémto kolejišti volily vy?

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: čtv 26 dub, 2018 8:30 pm
od Dan Buchtela
Akatsuki píše:Toto téma bude pro můj dotaz asi nejvhodnější:
Jak se pánové vypořádáváte s kompromisem délka kolejiště X délka vlaků? U původního japonského kolejiště jsme narazili poté, co jsem přivezl nezkrácenou soupravu lůžkového rychlíku Akatsuki (loko + 13 vozů v měřítku N) a na kolejišti o rozměrech 120 x 220 cm to opravdu nevypadalo moc dobře. Proto se udělalo nové kolejiště o rozměrech 300 x 120 cm s užitnou délkou kolejí 200 cm (320m v N), a to již vypadá lépe viz zde: https://www.youtube.com/watch?v=pLRZYiuBwVM

Jakou maximální délku soupravy byste na takovémto kolejišti volily vy?
Jedna věc je teorie a druhá prostorové možnosti. Tu otázku teorie tu již myslím dosti detailně (i když rozporuplně) rozebrala spousta předřečníků, otázku prostorových možností si musí každý stavitel kolejiště zhodnotit sám.

Já osobně nejsem příliš příznivcem krácení čehokoliv (vozidla, veksle, koleje). To bych si raději při omezených prostorových možnostech zvolil odpovídající námět (třeba i jen depo či vlečku), než se snažit za každou cenu na omezený prostor vměstnat kde co...

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: pát 27 dub, 2018 6:47 am
od sidlo
Pavel-HP píše:A kde to bylo, dej odkaz.

Příklad moc pěkné modulovky s délkami staničních kolejí podle skutečnosti. Poctivá modelářská práce. Při běžném provozu se na jednu staniční kolej vejdou dva vlaky za sebe. Běžný pozorovatel se ale nemůže ubránit dojmu, že i dlouhý vlak se v té stanici ztrácí.
Obrázek

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: pát 27 dub, 2018 11:09 am
od Pavel-HP
Tak tady tý "modelařiny" zrovna moc není.

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: pát 27 dub, 2018 11:25 am
od sidlo
Moje chyba, nenašel jsem mladší fotku.

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: pát 27 dub, 2018 3:40 pm
od MiG
Pavel-HP píše:Tak tady tý "modelařiny" zrovna moc není.

Šak tu stanici znáš.
Heslo zní: Česká Skalice. Anebo elektroesk
:-)

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: pát 27 dub, 2018 8:37 pm
od Pavel-HP
No právě ... .

Re: Plky a zas plky

PříspěvekNapsal: čtv 17 kvě, 2018 1:17 pm
od Vladimír_B
Další klenot z říše pohádek, tenkráte od Brawy: http://www.happymodel.cz/download/produ ... w49744.jpg
Vadí mi celá ta kombinace. Škodovy závody je sice vžité a dosud používané označení, ale ono se oficiálně moc nepoužívalo ani když platilo. Spíš to bylo Skoda werke ( R.-U.), posléze Akciová spol. dř. Š.z., Plzeň (1. rep.), H.G.W. (2.sv.v.), potom nejsou vyloučené ony Š.Z. či jen Škoda - byly hned znárodněny a pak ZVIL a pak zase Škoda...
Různé teorie: 1. Pokud by si "Škoda" koupila od ČSD starší zetku hned po druhé válce, tak si ji nechá spíš pro vnitro oběh a nebude na ni patlat reklamu...
2. pokud by Š. opravdu zatoužila koupiti si zetku, tak by ji národní hospodářství rádo, ale bolestivě dodalo nové Zsr. Ostatně vnitro "Vtr", Zsa, Pao, dumcary (...) měla...
3. samozřejmě forma reklamy na voze není vyloučena (viz. Orlen)...
4. např. pokud dráha vyčlenila třeba soupravu 4n vysokostěnů pro dopravu hnědouhelného bláta pro nenasytné pece škodovácké, tak to stačilo na vůz napsat (+/- kyvadlová doprava Sokolov - Plz)...

Kdyby Brawa radši vyráběla více vlnitých a tuze drahých Gasů, než nějaké pohádky...

Re: předělání analog na digi jak řešit návěstidla?

PříspěvekNapsal: sob 22 zář, 2018 8:03 pm
od HonzaM
okoun píše:no a jak je to s lenz a češtinou? jsou alepoň české návody? co rozhodně chci je komunikace s pc a ovládání s PC...

Bezdrátové ovládání také nechceš?

Re: předělání analog na digi jak řešit návěstidla?

PříspěvekNapsal: sob 22 zář, 2018 9:07 pm
od okoun
hodilo by se ale mám pocit že jsem to tam viděl...

Re: předělání analog na digi jak řešit návěstidla?

PříspěvekNapsal: ned 23 zář, 2018 7:44 am
od sidlo
Tak koukám do manuálu LZV100 a vidím, že centrála umí pouze funkce 0 - 13. Vyšší čísla funkcí 14 - 28 neumí, to jsem nevěděl. To může být dost problém pro zvukové dekodéry. A nejlepší zvuky má jacek http://www.jacek-modely.cz/zvukovy-projekt-771/.
PS - když jsem znovu začínal s mašinkama, tak jsem si taky říkal, že do zvukových dekodérů nepůjdu. Ale poslechnout si Barču a nebo ventilátory dvouproudovky to stojí za příplatek.