PaMi píše:?...se tento koníček považuje za extrémně finančně náročný a pouští se do něj pouze lidé, kteří jsou jak se říká totálně za vodou. .
To říkám pořád, že to tu je samý milionář, a všichni tu jen mlží
Jirka_US píše:Nevím jestli železniční modeláři ve světě mají kromě “mašinek” ještě dalśí zálibu a sice, že by jezdili na svá setkání (měřítka H0 a menśí) ve “veteránech”, tak aby nikdo nepoznal, źe jsou “totálně za vodou”..
To je většina! Na pár setkáních jsem byl
Z jedný strany tělocvičny parkujou s obyč károu s přívěsem, z druhé strany jejich manželky (u některých navíc i milenky, že) s Porsche. Před dálnicí si s manželkama auta vymění, to je jasný, abychom je moc nerozmazlovali
To tak pro odlehčení...
Abych ale zůstal v tématu, napište mi prosím (já tu dobu moc nepamatuji), jak to bylo s mašinkou - s cenou a kvalitou - dříve vs. dnes:
Za komoušů: plácnu BTTB třeba 150,- Kčs, výplata 1.300.- Kčs, kvalita OK? Mě se teda v dětství bttb dost zasekávaly...ale třeba na vině byly spíš nedokonalé koleje
Dnes: mašina cca 2.500.-, výplata cca 20.000,-, kvalita vzhledem k novým technologiím asi dostatečná ne?...
Pokud nezohledňuji životní úroveň, tak mašinka pořád stojí cca 10% výplaty, a myslíte, že kvalita tomu neodpovídá? Jasné, dnes se šidí kvalita subdodavatelem z Číny, ale třeba obdobně BTTB šidil dodávkami "kvalitních" dílů ze zemí RVHP? O snaze o modelovost asi nemluvě...
Dnes je výhoda, že mám na výběr víc modelů v různých cenových relacích/kvalitách
Dřív byla "výhoda", že se nedalo utrácet za nadstandarní zbytečnosti jako dnes, a tedy možná proto bylo v domácnostech víc vláčků než dnes
Mašinky si tedy drží svůj standard, kvalita vs. cena odpovídá minulosti, a jen my musíme bojovat s životní úrovní