Všehochuť, plky a podobné ...

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod zdeno » čtv 15 čer, 2023 12:46 pm

Dovi píše:  liberálně demokraticky vzkvétajícím) státě

toto si si mohl odpustit, to nema s liberalismem a demokraciu nic spolecne, to je obycejny bordel a zlodejny na kvadrat !!
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3021
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Petr Barchánek » čtv 15 čer, 2023 12:55 pm

Fyzika se nedá ochcat, takže když se někde něco na trati opravuje a to se holt většinu roku na 300 km trati opravuje, tak se asi fakt nedají stíhat jízdní doby, protože například jednokolejným úsekem se nedá protáhnout stejné množství vlaků jako po dvojkolejce.

Z pohledu cestujícího je snad lepší, když vlaky jednou radši oficiálně pomaleji (mají "vatu" jízdním řádu), ale podle jízdního řádu, než aby měly nereálně krátké jízdní doby a jezdily třeba 3/4 roku zpožděné a pak se nestíhaly například přípoje, nebo termíny schůzek a jiné podobné věci kvůli kterým většina lidí cestuje - když teda neřeším případy, kdy je cesta cíl a ujetý přípoj = dvě hodiny zpoždění v cíli cestovatele netrápí, protože si to zpoždění odsedí někde u piva/kafe/hambáče/v cukrárně.

Dělám fíru na trati Praha-Hamburk, ze zkušenosti třeba taková EC252 (dříve 170) Hungárie na své cestě cca 1300 km / 14 hodin jízdy napříč Evropou prostě postupně nasbírá sekyru - většinou tím, že na drobných výlukách, na větších objemech cestujících u nástupu/výstupu a podobných prkotinách vypadne pěkně postupně po minutách z jízdního řádu a pak už se to vlivem ostatních vlaků jen a jen zhoršuje - , že příjezd do HH včas by se dal během jednoho roku počítat na prstech. Kdyby měla řekněme co 100 km 5 minut vaty, tak bude jezdit včas.

A k tomu plnění jízdního řádu - to tady už bylo před pár lety taky. Za zpožděný vlak byly prémie dolů, za odřeknutý vlak bez náhrady nebylo nic. Víte jak se to řešilo? ICE Hamburk - Berlín zastavilo na půl cesty v jedné z těch prdelí tady ve stepi, kde není ani nádražní budova, ani čekírna, hajzlíky, nic. Vyházelo cestujícíc na peron, otočilo konce a vydalo se zpět do Hamburku pod číslem obratového svého protivlaku, takže vlak tam byl odřeklej a vlak zpět dojel včas. Nikdo nepřišel o prémie. Akorát teda uprostřed stepi mezi větrnejma elektrárnama na zastávce na pražícím slunci stálo 300 kaštanů a čumělo na projíždějícící ICE stejným směrem, zatímco v Berlíně stálo jiných 300 kaštanů nasraných jak brigadýři, že jim bez náhrady odřekli vlak a dostaň se jak umíš.

Po pár veřejných stížnostech od chráněných menšin (včetně nějakého televizního pořadu) nějaký výše postavený politik pohrozil generálnímu řediteli DB (tehdy to byl R.Pofalla z CDU) úředním superarbitrováním pro blbost, tak to pak vyšumělo do ztracena.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod hank » čtv 15 čer, 2023 2:16 pm

Dovi: 10 minut snad není nic, co by stálo za takovou sbírku učebnicových argumentačních faulů. Jak řekl jistý slavný československý politik: Vztek není program.

Mimo jiné se snad rekonstrukce dělají i z jiných důvodů, než je zkracování jízdních dob. Zvlášť tam, kde už bylo dosaženo hranic platnosti fyzikálních zákonů.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6115
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Ivan » čtv 15 čer, 2023 2:32 pm

Petře, díky za nahlédnutí pod pokličku. Mám takové příspěvky rád.

Nehledě na bonusy z prémii si i já myslím, že je jedno, jestli bude jízdní doba o pár minut delší, hlavně aby to jezdilo včas a cestující věděli, s čím mohou počítat.

Rekonstrukce nejí často o zvýšení rychlosti, ale i o udržení trati v provozu a bezpečnosti.

Dovi, trochu tě nechapu. Máš čas psát tady slohovky, které (bez urážky) málokdy přečtu celé, ale řešíš pár minut na vcelku dlouhé relaci? Těch pár minut je jedno, je to spíš o tom, jak si člověk efektivně naplanuje strávený čas. Buď práci ve vlaku, nebo relax...
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod hank » čtv 15 čer, 2023 2:35 pm

Tady
https://zdopravy.cz/sz-reaguje-zkraceni ... ope-165031
je k té věci článek na serveru zdopravy.cz. Dovolím si sem pastnout komentář, který jsem tam pod něj pověsil.

Tady se pořád argumentuje, jako kdyby SŽ o něčem sama rozhodovala. SŽ je servisní organizace, jejíž náplní práce a povinností je plnit něčí zadání; ten někdo je stát, tzn. my všichni občané zastoupení politiky, kteří by měli pro SŽ to zadání připravovat. Je to jenom naše chyba, že k tomu politiky nenutíme. Veřejný zájem je něco, co tu zoufale chybí – nejen pokud jde o koncepci dopravy. Za 30 let ho nikdo nebyl schopen ani zformulovat, natož připravit opatření k jeho prosazení a plnění nebo je dokonce realizovat. Jenže politici dělají to, co jim dovolíme. Když je necháme nedělat nic, čemu se divíme?

Ergo: Kdo chce hledat viníky, měl by se nejdřív kriticky podívat doma do zrcadla.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6115
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Petr Barchánek » čtv 15 čer, 2023 3:01 pm

Pár minut, navíc fiktivních, kvůli kterým je ve výsledku den co den na konci cesty několik desítek minut, někdy i hodin sekyry.

navíc nejde jen o rekonstrukce, ale i o běžnou údržbu. O trať se provozovatel musí starat jako o cokoliv jiného.

bonusy z prémii
Nojo, hoši si zkusili dávat prémie za pomalé jízdy, takže dočasné esíčko kvůli stavbě nového mostu s rychlostí 30 km/h na hlavní trati s traťovou rychlostí "až 160 km/h" označili jako trvalou traťovou rychlost. Výsledek - rozházené vagony s cementem, prohrané soudy a veřejně umytá prdel jednoho eráru druhým erárem v erární televizi.

Tak teď zkusí dodržování JŘ. Výsledek by mohl být pro cestující poměrně pozitivní - přestanou se dělat jízdní řády pravidelných osobních vlaků stylem "co vám my můžeme slíbit, to vám nikdo jiný nemůže splnit". Mám jen trochu obavy, jak to bude vypadat u nepravidelných osobních vlaků (charterů, nostalgie atd) a jestli to nebude znamenat další kolaps nákladní dopravy.

Hanku, co se týká SŽ, tak SŽ sice provozuje svěřený majetek, ale to mimo jiné znamená i to, že zpracovává JŘ a přiděluje kapacitu (sloty), takže se jako dopravce můžete stavět na hlavu, ale konečné slovo ohledně jízdních dob a zveřejnění jízdních řádů má SŽ.

A s tou chybějící koncepcí dopravy, Hanku, si myslím nemáte pravdu,ať už si pod tím představujete cokoliv. Skupina mých spolužáků ze školy před cca dvaceti lety poměrně slušně vypracovala, vypilovala a pomohla zavést do praxe víceméně výborně fungující systém taktové dopravy s přestupními vazbami podle nejsilnějších přepravních proudů, na to se ve většině krajů povedlo slušně nataktovat autobusy linkové dopravy, MHD a další, dokonce i zbyl prostor i na různé pravidelné turistické, nostalgické a někde i parní vlaky, přestupy na různé ty parníčky, lanovky a podobné kraviny, takže se u nás s výjimkou některých úplných prdelí v některých specifických krajích (Vysočina například) dá poměrně slušně, spolehlivě a cenově dostupně vzhledem ke kupní síle dostat v rámci ČR z libovolného bodu A do B, což rozhodně není samozřejmost v řadě zemí, které jsem měl možnost navštívit a tamní veřejnou dopravu si vyzkoušet a to i těch, které třeba místní našinec bez znalosti tamních reálií považuje za hodně dobré místo k životu - namátkou třeba Kanada, Francie, Británie, Island, Argentina, Chile. Být tady třeba Francie nebo Anglie, tak máme jen příměstskou dopravu Praha/Ostrava/Brno a VRT Drážďany-Praha-Brno-Olomouc-Ostrava-Varšava a Brno-Bratislava-Vídeň, a po trati přes Třebovou pojede jeden zastávkový rychlík do Brna s křídlem Třebová-Ostrava ráno tam a odpoledne zpět, na zbytku sítě bude několik muzejních tratí a to je všecko (např jednokolejná výletní trať údolím Ohře z Ústí přes Vary do Chebu s víkendovým parním provozem). Být tady Kanada, tak všude mimo příměstské dopravy kolem Prahy, Ostravy a Brna jezdí akorát nákladní vlaky, jen jednou za týden jede z Prahy okolo celé republiky okružní výletní rychlík s cenou 25.000 Kč za jízdenku a s jízdní dobou tak volnou, že mu nebude vadit stát někde hodinu na křižování s dlouhým a těžkým, pomalým, leč přesně jednoucím nákladem.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod hank » čtv 15 čer, 2023 4:55 pm

Petr Barchánek píše:Být tady třeba Francie nebo Anglie, tak máme jen...


Naštěstí tu nemáme historickou zkušenost s takovou akcí, jako byla v UK Beechingova sekera. Díkybohu zdejší síť přežila od dob císařpána dodnes skoro ve stejném rozsahu, takže máme na čem stavět v době, kdy se podmínky znovu mění.

Ale jinak mi ta argumentace poměry v některých zemích trochu připomíná situaci, kdy jsem přinesl ze školy špatnou známku; pro naši máti byla špatná známka už i trojka a po mém pokusu o obranu argumentem, že některý děcka to měly ještě horší, obvykle následovalo: Až se půjdou některý děcka utopit, půjdeš taky? Tím chci říct, že bychom se měli pokoušet využít toho, co nám je historicky dáno, nejlepšími možnými způsoby na úrovni doby, a nikoli omlouvat chyby tím, že jinde nemají ani to, co my.

Petr Barchánek píše:Skupina mých spolužáků ze školy před cca dvaceti lety poměrně slušně vypracovala, vypilovala a pomohla zavést do praxe víceméně výborně fungující systém taktové dopravy...


Jestliže značná část širší veřejnosti žije v domnění, že tu žádná koncepce neexistuje, tak je to chyba jejích realizátorů z politické i odborné sféry, i kdyby ta chyba měla spočívat (jako že nespočívá) jenom ve skutečnosti, že jí neumějí udělat pořádnou reklamu, aby v lidech uměli vyvolat pozitivní pocity z toho, co mají. Nicméně některé věci se dají rozumně odůvodnit jen těžko: Třeba existence zbytečně velkého množství krajů a z toho vyplývající rozdrobenost některých přepravních proudů způsobená krajskými hranicemi. (A ne, opravdu nevolám po znovuzavedení tzv. dálkových osobních vlaků jako byly třeba 3 páry vlaků Olomouc - Hanušovice - Krnov, 178 km za 6 hodin; na druhé straně ukončení některých vlaků v polích à la Mlýnický Dvůr nebo situace v okolí Chornice jsou extrémy opačného druhu.) Jenže současná podoba krajů vznikla proto, aby bylo vytvořeno dostatečné množství hnojišť pro nadměrný počet kohoutů v politice, a spousta procesů probíhajících suboptimálním způsobem byla vyvolána jejich existencí. Tvrdím, že jsme se měli vrátit k zemskému zřízení.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6115
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Dovi » čtv 15 čer, 2023 6:00 pm

 
Předem omluva Ivanovi.
Předpokládám, že to (zase) bude delší.


"Pokud je jízdní doba vlaku prodloužena, snižuje se tím riziko zpoždění a naopak se zvyšuje šance na to, že vlaky dojedou do cílové stanice včas."

Vážení přátelé, ano :-)

Petře,
to je samozřejmě pravda, a vím to ze své vlastní zkušenosti řidiče kolejového vozidla.

Nebyl jsem sice přímo tím vrcholovým mašinfírou (vlaku), ale 3 a půl roku (od svých 21 let) jsem dělal řidiče šaliny narvané lidma až po strop. Šaliny, která cukala s cestujícími kvůli napálenému zrychlovači, šaliny s nefunkčními dveřmi provizorně (do výměny vozu) zašprajcovanými železnou výhybkářskou tyčí zevnitř za úchyty na dveřích tak, aby lidi nevypadli za jízdy ven, šaliny posouvající se po štatlu v ranních a odpoledních dopravních špičkách od jedné narvané zastávky k další (a narvané ještě víc).
Hlavně v širším centru Brna, čili na přetékajícím Nádru, na Čáře, na Mendláku, na Pekandě, kde byl problém se s narvaným kloubákem vůbec rozjet do kopce nahoře u lékárny, na Šilingráku, na Maliňáku, na už tehdy problematickém Cejlu, na Křence... Brňáci vědí, zejména ti dříve narození.

Odehrávalo se to v 1. polovině 80. let a provozoval jsem to zároveň se studiem brněnského VUT. Tenkrát jezdilo jen zlomek aut co dnes, takže "proletáři všech čtvrtí" (pracující, studenti, důchodci atd.) se standardně a minimálně 2x denně přepravovali MHDéčkem. A drtivá většina právě v ranní a odpolední špičce, kdy se s vozy MHD nacpanými k prasknutí nedaly ty JŘ ani v náznaku dodržet a na stahování postupně nabíraných zpoždění se pak musely obětovat pauzy na konečných. Jenže ty pauzy byly krátké (na rozdíl od pohodových víkendových služeb) a stejně to nepomáhalo..
Bylo to výživné a dalo to člověku víc než teoretické poučky.

Takže ten citovaný vztah mezi preventivně (uměle) předepsanou delší dobou jízdy a následným snazším dodržováním JŘ znám už přes 40 let. Rozhodily mě proto ty bezostyšné odměny pantátů plynoucí automaticky ze známého dopravně-technického faktu (o kterém Petr správně říká, že fyzika se ochcat nedá).


hanku, máš recht s tím vztekem, a nechal jsem se unést.

Všechen ten marast a bordel, ta tragická bída a ubohost dnešní politiky, ta vláda "demokratů a odborníků", která se k moci prolhala předvolebními sliby (aby je pak sama pošlapala a znegovala), ten její plánovaný obrovský schodek rozpočtu "úspěšně splněný" už teď v pouhé polovině roku, všechny ty nesmyslné obrovské díry, kterými odtékají desítky a stovky miliard atd., ta šílená inflace (za 2 roky této vlády kumulovaně odhadem 25 až 30 % - a potom si spoř na důchod, občane důvěřivý), to všechno mi vytanulo před očima.

A když už není tady doma z čeho krást, tak si vláda ještě půjčí dalších 130 + 40 (nebo kolik) miliard, prý od Evropské komise.
Nevím o tom, že by EK měla nějaké své disponibilní stovky miliard na půjčování "úspěšným" premiérům. Leda snad, že by to paní fon Lejnová s manželem zatáhla ze své kapsy. Třeba z těch vakcín pro celou EU a nezveřejnitelných smluv dost káplo?
Ale spíš o tom pochybuju. Takže si to naše úspěšná vláda půjčí vlastně od jiných států nebo "hodných" nadnárodních věřitelů, zprostředkovaně přes EU nebo EK. A zatáhne to pak i s úrokama kdo? Brněnský pan politolog s opavským elektrikářem? Ale kdepak. Odskáčou to přece zase lidi tady v Česku. Teda ti, kterým ještě něco málo zbyde. A samozřejmě že ne ti, co jsou od svých 15 let až do smrti na dávkách, ale pracující občané odvádějící daně tomuto státu. A když to nepůjde jinak, tak se zase dál zdraží nezbytné věci jako energie a potraviny, a dál se zvýší daně. A pak už to praskne a buďto se bohužel zopakuje něco na způsob Velké francouzské nebo nedej Bože Velké říjnové, anebo to tady všechno skoupí za pusu v lepším případě Asie, v horším případě se do rozkvětu evropské civilizace zapojí dlouhodobě dobře motivovaný příliv těch avizovaných inženýrů a vědců z Blízkého východu a z Afriky. Můj názor tedy je, že to tady evropské "elity" a jim podřízení místní odborníci a úředníci vedou úspěšně, a operace "Po nás potopa" pokračuje dle plánu.

Tímto se zároveň omlouvám za případný další argumentační faul.
Máš pravdu, že by se to nemělo stávat. Ale pokud k tomu došlo, je to úplné nic proti tomu, co se tady kolem nás děje, a miliony lidí jsou svědky této absurdní tragikomedie v přímém přenosu. Někteří to sledují nevěřícně, některým je to asi jedno, a pár vyvoleným to dokonce snad i vyhovuje.
(aneb dokud ještě je na regále v obchodě jídlo a v zásuvce proud, tak vo co gou)
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 15 čer, 2023 6:58 pm

Samozřejmě, že EK nemá žádné disponibilní prostředky. Ona si ty peníze pro ČR také půjčí, ale tím, že si tu půjčku vezme EK, která za ní také ručí, tak se ČR dostane k výhodnému úroku. Samostatně si ČR půjčuje za cca 4,5%(na desetiletý dluhopis), zatímco v tomto případě, kdy za úvěr ručí EK, tj. hlavně silné ekonomiky EU(Německo, Francie, Benelux), tak si půjčujeme pouze za 2,5%. Prostě se svezeme na ocásku silnějších ekonomik.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod belgarat » pát 16 čer, 2023 12:28 pm

Radek Strnad píše:cca 4,5%(na desetiletý dluhopis), zatímco v tomto případě, kdy za úvěr ručí EK, tj. hlavně silné ekonomiky EU(Německo, Francie, Benelux), tak si půjčujeme pouze za 2,5%. Prostě se svezeme na ocásku silnějších ekonomik.


Jo ... ale ty 2.5%p.a. splatime. Za to si koupime prevazne zeleny povl, neuzitecne genderove obory a studie, neziskovky strkajici pracky kam aktivisty napadne. A predevsim si koupime statisice hodin neuzitecne administrativy na zpracovani projektu pro dotace z tech pujcek financovanych. Nechci slevu zadarmo.
Hezky o tom mluvi prezident NKU - https://echo24.cz/a/HQ7z8/tydenik-echo- ... a-zamecnik
NKU píše:V takových případech se náklady státu pohybují v desítkách procent. Často je to čtyřicet i víc procent z celkové částky na dotaci

A to se vyplati !
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2373
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod hank » pát 16 čer, 2023 12:56 pm

belgarat píše:Za to si koupime prevazne zeleny povl, neuzitecne genderove obory a studie, neziskovky strkajici pracky kam aktivisty napadne.


:evil:

Vypláchni si.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6115
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod jankamil » stř 19 črc, 2023 12:50 pm

Taky jsem se setkal s konverzí měn. Vždy mě zaskočí jestli platit tuzemskou nebo domácí měnou. Ale poslední dobou jsem si oblíbil https://skippay.cz/karta a platím s ní v zahraničí s pocitem bezpečí, jelikož tam jsou oddělené peníze od mého bankovního účtu.
jankamil
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř 19 črc, 2023 8:08 am

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod vorisekml » stř 19 črc, 2023 1:32 pm

Já se snažím snížit prepocitavaci kurz . Dle měšec.cz je momentálně nejlepší kurz pro přepočet pro platbu kartou u m- bank a jejího produktu m- karta svět...
Zatímco většina bank při platbě v eurech má momentálně kurz cca 24,4
M karta svět přepočítává 23,95...
Jsou to halire...ale při mých objemech...

Zabezpečil jsem se tak, že u té m- bank držím zůstatek cca na 15-20.000 a po vyčerpání, zase přisypu do m-bank...

Ale asi nejlepší je mít konto v DE. Ale v DE má valná většina bank poplatky....
Teď momentálně má mizivé poplatky Volksbank, divize Dresden. Mají konto pro Čechy za mizivé poplatky...
V pobočce v Pirně se domluvíte česky...
Velmi vstřícný postoj má i Sparkasse...
Slováci to už řešit nemusí..
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod Barbucha » stř 19 črc, 2023 3:25 pm

jankamil píše:Taky jsem se setkal s konverzí měn. Vždy mě zaskočí jestli platit tuzemskou nebo domácí měnou. Ale poslední dobou jsem si oblíbil https://skippay.cz/karta a platím s ní v zahraničí s pocitem bezpečí, jelikož tam jsou oddělené peníze od mého bankovního účtu.

To se mi stalo jednou. Utahanej jsem přijel na Slovensko do hotelu, objednaný přes Booking a paní se mě mile zeptala, jestli budu platit v eurech nebo korunách. A bylo vymalováno. Pobyt o 200 kaček dražší :) . Od té doby jsem ve střehu. Kapitola sama pro sebe jsou pak bankomaty.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod Ivan » čtv 20 črc, 2023 5:44 pm

Zásadně vždy v místní měně.

Mne už s bankou trochu došla trpělivost a tak většinou zajdu do dobré směnárny a vyměním za cash. Většinou pak mám minimálně v kapse oproti platbě kartou 0.50 Kč na každé euro.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Miloš_P a 22 návštevníků