Všehochuť, plky a podobné ...

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod jirkan » úte 03 lis, 2020 4:53 pm

Já teda jako ilustraci, že i dříve to byl zážitek, taky přidám svou absurditu, která je z období před cca 25ti lety. Taky se jednalo o silniční daň. Už tenkrát se začínalo blbnout s ekologií, a tak někdo vymyslel, že auta splňující emisní normy EURO 1 a 2 budou od daně osvobozena. Jenže já trouba si koupil auto, které splňovalo EURO 3, o jejíž existenci zřejmě naši berní úředníci neměli tušení. A protože tedy mé auto logicky v papírech nemělo napsáno, že splňuje ony EURO 1 resp 2, tak jsem platil v plné výši..... :mrgreen:
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod czcharlie » úte 03 lis, 2020 6:46 pm

Ani dnes nemá ani zdaleka každé auto v TP zapsáno že splňuje tu nebo onu emisní normu, Ale odjakživa až na bezvýznamné výjimky je v TP norma EHK, ze které se dá emisní norma zjistit... Dokonce lze snadno (i když za poplatek) emisní normu zjistit i když v TP není uvedena ani norma EHK.
czcharlie
 
Příspěvky: 344
Registrován: čtv 15 pro, 2016 10:42 pm

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod Irudzi » sob 21 lis, 2020 12:10 pm

Je libo trochu srandy? :wink:

Ze zapadlého koutu jižně od Moravského Slovácka pochází tato fotografie pořízena dnes dopoledne před fajrontem. Kdo uhádne název níže vyfocené železniční stanice, může za mě odvézt dnes večer vlak odsud zpět do Břeclavi.
Soutěže se nesmí účastnit kolegové z KŽM Slovácko! :lol:

Zdraví Vás a pěkný den přeje,

Jurrka.
Přílohy
IMG_0135.jpg
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod Vladimír_B » sob 06 bře, 2021 10:47 am

Pane, my si vás pamatujeme s tím tvrzením, že skladiště s rampou nemohou být umístěné ve šturci a při tom na mě vypadly plánky stanic na lokálkach, kde to tak bylo :mrgreen: :mrgreen: :wink: .
-m-

Co vlastně chcete? Filmovou otázkou neslušně odpovídám... Mě šlo o vyšší princip. Ale voni, si vyberou jen to co se jim hodí. Ano, skladiště může být ve šturcu, ale záleží na tom, kam je šturc zaústění a jakou má stanice kompozici. Když dělám českou pravou lokálkovou, tak by se to to mělo alespoň podobat (...). Pochopil bych to, kdybych na to neměl hloubku, ale hloubka se vždy najde, jen s délkou je problém a voni to tím ještě natahují... A ta trať byla jediná...

A k tomu druhému pánovi co mi tvrdil, že by to nemělo být:
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/7491079.jpg
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/751368.jpg
Když není banalizovaná, tak druhé netřeba. Ano, byl to těžký archaismus. A domnívám se, že by to mohlo platit i pro světelnou variantu. Když třeba jen nahradili mechaniku světlem, tak nemusí hned překopat celý zabzař ve dvou stanicích...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod vojtas » sob 06 bře, 2021 11:12 am

@Vladimír_B:
Mechanik nahrazených světlem v jinak komplet mechanických stanicích bylo určitě desítky, dokonce si pamatuju i SSSR štít se světly připevněný na stožáru mechanického návěstidla (jen už si nepamatuju kde), není žádnej důvod, proč by to nešlo.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha


Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod vojtas » sob 06 bře, 2021 12:21 pm

J8 si pamatuju vyloženě stanici, kde byly dva odjezdy mechanika, a jeden byl takovýhle. Vím, že to bylo někde v lese :D
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod sidlo » sob 06 bře, 2021 12:47 pm

Čermná nad Orlicí
Obrázek
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Všehochuť, plky a podobné ...

Příspěvekod BohousP » sob 06 bře, 2021 2:03 pm

Já jsem si asi před 4 lety všiml v Brně Maloměřicích světelné návěstidlo se 2 štíty, jeden byl AŽD65 a druhý AŽD71. Taky umělecké dílo. Vyfotit jsem to nestihl.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2931
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Pel-mel

Příspěvekod OndraTT » pon 08 bře, 2021 9:56 pm

Jen pro zajímavost - plánek me zaujal tak jsem si spočítal náklady s pomoci jednoho většího e-shopu a obecně další odhady
Kolejivo 5000 Kč
Prestavniky MP1. 3150 Kč
Budovy. 1500 Kč
Ostatní 3000 Kč

Takže cca celkem 12.600 Kc bez ovládání, elektrifikace atd. Budovy a ostatní (krajina, terén, rám) jsem nastřelil. Na cca metr čtvereční žádná láce :shock:
OndraTT
 
Příspěvky: 42
Registrován: pon 18 lis, 2019 5:00 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod Kavka_ » pon 08 bře, 2021 10:04 pm

OndraTT píše:Takže cca celkem 12.600 Kc bez ovládání, elektrifikace atd. Budovy a ostatní (krajina, terén, rám) jsem nastřelil. Na cca metr čtvereční žádná láce :shock:


To jsme myslím nedávno probrali a končili jsme v nákladech bez ovládání a vozového parku někde u cca 20 - 25 tis. Kč/m2 - načal to VoVo na svých stránkách:
http://www.mojett.cz/62636
tedy tvůj odhad bude ještě na spodní hranici...
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Pel-mel

Příspěvekod OndraTT » úte 09 bře, 2021 7:44 am

Souhlasim,jen jsem trochu doufal :) ...bohuzel hlavne 10x vyhybky s tim hybou a to jsem dal verzi stavebnice....uspora by byla max u prestavniku koupit ty "Unikatni" bistabilni..
specialne pro digital to jeste mega naroste, a pokud nekdo doplnky jen kupuje tak jeste vic...chjo :?
Tak se budu jen dal kochat...
OndraTT
 
Příspěvky: 42
Registrován: pon 18 lis, 2019 5:00 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod hank » úte 09 bře, 2021 7:52 am

Tohle nebyl nikdy koníček pro chudé, s výjimkou období do r. 1989, kdy byly železniční modely na naší straně železné opony vedeny jako hračky a jejich maloobchodní ceny byly spolu s cenami dalšího zboží pro děti mohutně dotovány státem. Např. vozy velkovýrobců v TT se dnes prodávají za ceny o dva řády vyšší než tehdy, což se samozřejmě nárůstem cenové úrovně ani inflací zdůvodnit nedá.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6116
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod Zippich » úte 09 bře, 2021 8:24 am

hank píše:Např. vozy velkovýrobců v TT se dnes prodávají za ceny o dva řády vyšší než tehdy, což se samozřejmě nárůstem cenové úrovně ani inflací zdůvodnit nedá.

Jistě, něco to stojí, zanedbatelné to není a jsou jistě řádově lacinější koníčky. Ale právě zmíněným posunem nominální hodnoty se dá, myslím, zdůvodnit dost. Vzpomínám si, že hezká mašinka tehdy stála asi 300 Kčs, průměrná nominální mzda je dnes cca 13-15x vyšší, než tehdy, takže dnes by to bylo asi 4,5 kKč, což zhruba odpovídá. Navíc i dost významně narostla technická náročnost modelů, což zdůvodňuje zbývající podíl nominálního nárůstu. Myslím, že kvalitní kolejiště je pro jednotlivce dost finančně náročné dnes stejně jako tehdy, ale třeba ceny potravin jsou dnes naopak v poměru ke kupní síle výrazně nižší, takže se ty vagóny dají "utrhnout od huby"... :)
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: Pel-mel

Příspěvekod Dovi » úte 09 bře, 2021 9:36 am

OndraTT píše:...tak jsem si spočítal náklady, kolejivo, přestavniky, budovy, ostatní, cca 12.600 Kč bez ovládání, elektrifikace atd.

Kavka_ píše:To jsme probrali a končili jsme v nákladech bez ovládání a vozového parku někde u cca 20 - 25 tis. Kč/m2, tedy tvůj odhad bude ještě na spodní hranici...

OndraTT píše:...úspora by byla max u přestavníků koupit ty "Unikátní" bistabilní..
specialne pro digitál to ještě mega naroste, a pokud někdo doplňky jen kupuje, tak ještě víc...chjo :?
Tak se budu jen dál kochat...


Neviděl bych to až tak tragicky s tou nutností zůstat navěky jen u kochání se pouze obrázky a videi.
Sice to naše hobby není zrovna nejlevnější koníček, ale ty náklady na stavbu kolejiště se krásně rozloží v čase, a navíc dost věcí a materiálu občas seženeš z druhé ruky levněji než na krámě. A něco si uděláš i sám a budeš z toho mít i větší radost.

Např. pokud nebudeš nutně vyžadovat automatický provoz řízený počítačem, tak u takovéhoto kompaktního kolejiště i velcí mistři v oboru často výhybky ovládají ručně mechanicky samodomo táhly pod kolejištěm vyvedenými na čelo rámu (jednoduše řešitelné, když tam - jako v tomto případě - není v suterénu žádné SN).

No a kdybys zůstal v analogu, stačí Ti už jen odizolovat dané kolejové sekce (napájení kablíky pod deskou kolejiště a pár spínačů k nim), a dokonce pokud bys chtěl čistě jen digitál na ruční ovládání pouze vozidel na kolejišti (loko + vagony), čili bez prvků pro automatické řízení, obsazenosti, zpětných hlášení, bez digi ovládání výhybek atd., tak je to ještě snadnější - položíš koleje a můžeš začít "hned" jezdit.
A tento "testovací" režim budeš pak v klidu postupně vylepšovat podle toho, jak na to budou finance, čas a chuť (to zatravnění, zaštěrkování, ozelenění a vůbec všechno to další včetně staveb, případného osvětlení atd.)
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků