Pánové, Zamračená není až tak ojedinělý jev a to zvláště na nákladních vlacích. dovolím si napsat menší přehled.
1. 749.018 (ČDC) - KORPORÁTNÍ NÁTĚR , REKONSTRUKCE - LED světla, avšak "vnitřnosti" jsou původní.
2. 749.019 (ČDC) - POLOMÁČENÁ
3. 749.187 (ČDC) - POLOMÁČENÁ
4. 751.219 (ČDC) - KORPORÁTNÍ NÁTĚŘ
5. 751.316 (ČDC) - BAZÉN ALIAS VLAŠTOVKA
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. 749.006 (ČD) - jediná z ověřovací série, která byla přestavěna na řadu 749 - POLOMÁČENÁ
7. 749.107 (ČD) - POLOMÁČENÁ
8. 749.121 (ČD) - BAZÉN ALIAS VLAŠTOVKA
9. 749.264 (ČD) - ŠUMPERSKÝ NÁTĚR - ZELENO/ČERNÁ (ČERNÝ RÁM)
10. 749.265 (ČD) - BAZÉN v.II. - REKONSTRUOVÁNA - ŽOS Česká Třebová vybavena jako první lokomotiva v ČR řídícím systémem Intelo. Dále byly na lokomotivě realizovány tyto úpravy: - zvýšen výkon motoru / - změna usazení skříně ze závěsek na pryžokovové sloupky / - ovládání palivové páky vstřikovacích čerpadel akčním členem WOODWARD /- nové stanoviště strojvedoucího - dosazení komunikačního displeje a elektronického rychloměru Metra LT, ovládání lokomotivy pákovými ovladači namísto původního kontroléru. [Později byla po vzoru této lokomotiva rekonstruována i 751.141, která dojezdila u Carga a nyní ,,hnije" myslím ve Veselí nad Moravou nebo v Břeclavi.]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11. 749.008 (ČD - MUZEJNÍ) - KRÉMOVO/ČERVENÁ - naaranžována tak, aby vypadala jako 751 dosazením propojky parního topení.
12. 749.250 (ČD - MUZEJNÍ) - ŠUMPERSKÝ NÁTĚR - ZELENO/ČERVENÁ (ČERVENÝ RÁM)
13. 751.001 (ČD - MUZEJNÍ) - POLOMÁČENÁ
14. 751.002 (ČD - MUZEJNÍ) - MODRO/BÍLÁ - VELETRŽNÍ NÁTĚR
15. 751.004 (ČD - MUZEJNÍ) - POLOMÁČENÁ
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16. 749.039 (AŽD PRAHA) - MODRÁ KORPORÁTNÍ AŽD - první lokomotiva, co podstoupila rekonstrukci na řadu 749
17. 749.162 (IDS CARGO) - KORPORÁTNÍ IDSC
18. 749.181 (IDS CARGO) - KORPORÁTNÍ IDSC
19. 749.240 (p. ING. Kříž - Kladno) - Polomáčená
20. 749.253 (KŽC) - ČERVENÝ UNIFIK - neodpovídají odstíny rudé, "správně červenou" mají na Slovensku (nyní označena jako T478.1201)
21. 749.259 (KŽC) - ŠUMPERSKÝ NÁTĚR - MODRO/ČERNÁ (Označena jako T478.2065)
22. 749.262 (HANZALÍK) - KORPORÁTNÍ HANZALÍK
23. 749.263 (HANZALÍK) - KORPORÁTNÍ HANZALÍK
24. 751.010 (NTM -Národní Technické Muzeum) - KRÉMOVO/ČERVENÁ - stejná jako 749.008
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To byl přehled "Zamračených", které jsou v České Republice a provozní... Některé, které byly v provozu u ČD byly odprodány na Slovensko, například ex. Olomoucká 749.248 a taktéž bývalá Olomoucká 749.246, obě jsou v majetku společnosti "Výhrevňa Vrútky"...
Vím však o dalších Zamračených, které budou určitě zprovozněny. Za prvé jde o Slovenskou 751.115, kterou koupila společnost Kladenská Dopravní a Strojní a plánuje její zprovoznění na polovinu roku 2016. Další je 751.007 v majetku společnosti RetroLok, její zprovoznění závisí na financích, avšak je plánováno na přelom roku 16 / 17. Další soukromou Zamračenou je 749.102, kterou koupil pan Milan Kokstein a nyní stojí na hřbitově v Č.Třebové, její zprovoznění by bylo velmi náročné na finance a proto to ještě dlouho potrvá, ale snad se nám jí podaří dát jednou dohromady.
Ještě doplním, že hodně lokomotiv má i ZSSC a Slovenští soukromníci...