Stránka 1 z 1

Řazení vlaků

PříspěvekNapsal: ned 09 pro, 2012 7:35 pm
od shodan
Zdar.... mam dotazek, pres vyhledavani ve foru jsem nasel odkaz na super stranky Řazení vlaků, http://www.vagonweb.cz/, pekne to pomuze pri realizaci vlacku na kolejisti s realnou predlohou, ale nikde jsem nenasel za jakou lokomotivu se dane vagony radi.... co v "realu" muze tahnout treba Brejlovec nebo bardotka atd.... vim, ze muze tahnout co chce, ale zase aby to nebyla uplna kravina (brejlovec -> BMTo?? BMO?) nejake rady tipy... dekuji... v modranech jezdi bardota s dvoupatrakem --- pro me klasika.. ale co ostatni loko... :D

Re: Řazení vlaků

PříspěvekNapsal: ned 09 pro, 2012 7:46 pm
od TTmili
Ono není ani tak možný určit typickou lokomotivu pro daný vozy, spíš je potřeba se podívat odkud kam ten vlak jezdil, zaměřit se na to jaká tam byla napájecí soustava, popřípadě jaký depo bylo poblíž, zaměřit se co asi tak mohlo to depo vystavovat na výkony, co bylo případně na zálohy a podobně. Třeba rychlíky a osobáky Jihlava - Brno dlouhá léta vozili Jihlaváci s Bardotkama (na všem co se vyskytlo) a Brno jim pomáhalo na osobákách motorákama M286.0. Ale když něco nejelo, tak pomáhalo co bylo po ruce (Brněnský Brejlovci, apod).

Re: Řazení vlaků

PříspěvekNapsal: pon 10 pro, 2012 4:56 pm
od Vladimír_B
shodan píše:ale co ostatni loko... :D

S Bmto jezdí a jezdil jak Brejlovec, tak i Bertovec, stejně jako Tranzistor/Bangláda/Kocour, jezevec AC/DC, plecháč ale i 853. Pokud se chceš něčeho konkrétního dopídit musíš upřesnit co vlastně očekáváš za výsledek a hlavně epochu, místo nasazení, řada... :idea:
Jinak takové základní dělení může být na vozy s centrálním zavíráním a potřebou dobíjení a vozy bez. Konkrétně se jedná o 010 a deriváty+021+X43+054.2 (reko 053). S těmito vozy si poradí "lega" (704/708/721), lokomotivy, které byly pro provoz s nimi upraveny tj. 742, 1ks 210 +/-, 1ks 820 a novější motory 809, 810, 842, 843, 854...
Pochopitelně pokud bys dělal 6. epochu, tak by sis toho musel hromadu vyškrtat, protože buď odešly do hutí nebo do Carga...
Jinak se dá skousnout skoro vše, kort v 5. epoše. Průřez epochami: nebyl problém třeba M131.1+Balm-k(+M131.1), T435.0+n*Balm-d, 853+Bmto, 853+4*Bmto+853, 742+Dsd (rybák) +3*053, 742 s čímkoliv, 714+043+943, 731/743+n*Balm-k, 750/1/2/3/4+n*020, 753+n*053, velké motory s Bai aj., sergej s Bamkama - většinou se jednalo o krajové a sezónní speciality...
Ale třeba nejde 830/1 kombinovat s deriváty 010 a 021...
Nebo pilštici - v 90. letech skoro jen Mn, Pv a posun + náhrady s 020, ale v 70. letech běžně jezdili v osobní dopravě i s rychlíky.
Nebo smíšené nákladní vlaky s M131.1, M152.0 a M262.0..., nebo řada 754 v nákladní dopravě...
Konec nasazování "klasických" souprav na lokálkách a tratích nižšího významu způsobily velké dodávky M152.0 a vleků.
V 90. letech se přebytek 010+derivátů řešil rekonstrukcemi 742 na provoz s nimi a byly obvyklé i kombinace 742+n*010/020 (byť v roli trvalých náhrad)... a takhle by se dalo pokračovat dlouho.
Pročti si třeba pár knížek o historii tratí a uvidíš co kde s čím jezdilo, nebo si projdi internetové fotogalerie...
Př.: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/708012.jpg http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/714114.jpg http://www.zeleznicny.net/modules/xcgal ... ?pid=12843 http://trat160.ic.cz/fotky/03/0213va.JPG http://trat160.ic.cz/fotky/03/2420va.JPG http://trat160.ic.cz/17.html

Re: Řazení vlaků

PříspěvekNapsal: pon 10 pro, 2012 6:22 pm
od shodan
To je velmi krasne psani... dekuji za rady... hodlam se venovat prevazne epocham 4,5 samozrejme nejaka ta 3 parni... obcas projede... nakladni i osobni... takze me slo o to, ze v miste bydliste clovek vidi jen urcite tipy vlaku a tak mu prijde "divne" kdyz brejloun tahne patrak a podobne.. :) na fotkach na netu prave nalezam brejlouny prevazne s osobakama Y

diky

Re: Řazení vlaků

PříspěvekNapsal: stř 21 led, 2015 7:45 pm
od sion
Měl bych dotaz, v dnešní řekněme kyklopské době, se začíná docela často tato legendární lokomotiva objevovat čím dál častěji na kolejištích kde tahá všechno možné, ale hlavně osobní vagóny asi představující rychlík. A tak bych se rád zeptal, zda někdo neví aspoň přibližné složení vlaku Ostravan právě s touto lokomotivou. Co jsem našel je tato zmínka : Pro Ostravan byly vyčleněny vozy dom. st. Bohumín Aa 19-41 093 - 100 z roku 1978 a Ba 20-41 461 až 480 z roku 1979, pravděpodobně se k nim přidaly i některé vozy BDa.
Ale na stránkách Prototypy.cz je uvedena doba působení Kyklopa na Ostravanu od 26.8.1975 do počátku roku 1977.Tak nevím s čím vůbec ten Kyklop jezdil.
Děkuji moc

Re: Řazení vlaků

PříspěvekNapsal: stř 21 led, 2015 8:55 pm
od Radek Strnad
Parní lokomotivy jezdily i v ep.IV, tedy v prvním desetiletí. Byly to hlavně řady Štokry 556, Němky 555,Bulíci 464, 423,433,Papoušci 477,498, asi i 422,354 ,524 jen co si teď vzpomenu. Parní provoz končil až v roce 1980. Nejdéle se držely páry na severu (Č.Lípa 477, Rumburk 423,524).......Patra na dolní Sázavě je klasika už několik desetiletí. V 70-tých letech tam rvali Hektorem i Bpjo. V 90-tých tam jezdil i 850 + Bmto nebo Bix. Na horním pacifiku běžně v létě(duben-říjen) Barča + 4-5xB + Da(2xDa), jeden GVD i s Brejlovci, pravidelně i s Hektorem. V 90-tých letech tam nahrazovaly nějaký čas Ypsilonky vozy Bnp(ty od velkých motorů), většinou s Barčou, někdy Kocourem. Soupravy Bpjo si pamatuju i v roce 1994 na Os Praha - Domažlice. Pokud bys měl zájem o konkrétní trať v konkrétním období, tak se leccos dá dohledat. V ep.IV a V jezdilo až na výjimky všechno se vším.