Stránka 1 z 2

Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: úte 25 zář, 2012 10:42 am
od radekkrupka
V neděli pojedu z Horních Dunajovic do Brna (konkrétně Moravany) a protože budu mít časovou rezervu, chtěl bych se zastavit u nějaké železniční zajímavosti - např. stanice. Moc to tam neznám (a železnici vůbec), tak bych se chtěl zeptat místních diskutérů na nějaký tip :) Z časových důvodů nemůžu zase nikam moc zajíždět...

Prozatím vede asi Ivančický viadukt.

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: úte 25 zář, 2012 3:12 pm
od airwar
Tak Ivančický viadukt je zajímavý, jen počítej s tím že ze starého je tam jen jedna mostová část, nový pochopitelně slouží, to údolíčko je určitě zajímavé, také když jezdím kolem se tam většinou zastavím a pokochám.

Jinak ze stanic... v Ivančicích je výpravní budova 16/H v původním provedení (kromě nových polastových okenú) takže pokud by jsi chěl tuhle budovu v budoucnu na své kolejiště v původním provedení včetně štuků, dá se zde nafotit.

Další zajímavá stanice jsou Moravské Bránice, jak svým zhlavím, tak opět výpravní budovou... a mimo to se zde točili staniční scény seriálu Četnické Humoresky (třeba ten díl jak přijíždí strážmist Ryba...

Určitě zajímavé jsou i Oslavany (dříve vpodstatě vlečka protože tam byly doly (ale netuším v jakém stavu jsou nyní) či Střelice...

Jinak za zmínku stojí i to že v sobotu a neděli se konají na dráze oslavy, a v Brně to má zajímavý obsah, takže pokud to spojíš z některou z jízd, případně si vytipneš správný čas můžeš si v některé z mnou jmenovaných stanic nafotit zajímavý vlak: http://www.denzeleznice.cz/ - mrkni na zvláštní vlaky.

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: stř 26 zář, 2012 5:49 am
od radekkrupka
Že z původního viaduktu zbylo jenom první pole a jeden pilíř vím. Ale chtěl bych se u něj zastavit, zatím ho znám enem z literatury. Na ty další tipy se zkusím mrknout, co se mi bude líbit. Díky

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: stř 26 zář, 2012 3:22 pm
od airwar
radekkrupka píše:Že z původního viaduktu zbylo jenom první pole a jeden pilíř vím. Ale chtěl bych se u něj zastavit, zatím ho znám enem z literatury. Na ty další tipy se zkusím mrknout, co se mi bude líbit. Díky


Jde hlavně o to co hledáš, v tomto úseku trati kolem Střelic,Tetčic, Moravských Bránic, Moravského Krumlova a UIvančic je celkem dost modelářsky zajímavých míst i na širé trati, ale chce to vědět kde přesně a musí se k ním dojít.

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: stř 26 zář, 2012 5:33 pm
od Tomáš
radekkrupka píše:Že z původního viaduktu zbylo jenom první pole a jeden pilíř vím. Ale chtěl bych se u něj zastavit, zatím ho znám enem z literatury. Na ty další tipy se zkusím mrknout, co se mi bude líbit. Díky



Doporučuji dojed do M.Krumlova a vydat se pěšky do Moravských Bránic.Je to cca.9km. V půlce tohoto úseku je bývalá zastávka Budkovice.Strážní domek už tam není.Mimo jiné za Krumlovem je celocihlový most,pak je tam několik zasypaných mostů..vzpomínáš na můj hybrid..různá typy propustků a jiných zajímavostí.Také dva tunely vystřílené do skály...asi 2km před Brnánicema je onen viadukt.I ten nový stojí za pozornost.Ze strany Brnánic se dá do něj i vlézt,ale chce to pracovní oděv.Ze strany Krumlova jsou zbytky "seřazovací stanice".Bohužel trať prošel v nedávné době modernizací,takže Brnánice už asi nejsou to co bývaly.Zvonkový signalizace,manuální stavění výhybek i závor a mechanická návěstí.
Jinak ta odbočka přez Ivančice do Oslavan stojí určitě taky za omrknutí.V Oslavanech už jsem dlouho nebyl,ale také to je pozoruhodná stanice (koncová).Odbočka byla budována hlavně za účelem přepravy uhlí.Takže hned ve stanici je několik super hald hlušiny.
Okolí Střelic,jak píš Tom,také velmi zajímavé.Např odbočka na Jihlavu.Ovšem i tato stanice byla modernizována po vzoru AŽD.

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: pon 01 říj, 2012 7:33 pm
od radekkrupka
Díky za tipy :) Na Ivančickém viaduktu jsem potkal fajn soupravu :)

Obrázek

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: pon 01 říj, 2012 7:40 pm
od Tomáš
:lol: Asi se dozvěděli,že se dostavíš,tak ti to chtěli trochu dobově okořenit. :lol:
A co jinak?

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: pon 01 říj, 2012 7:53 pm
od radekkrupka
Byla to opravdu náhoda. Že něco pojede jsem zjistil až poté, co jsem se vyškrábal strmým svahem z pod viaduktu na opěru a uviděl jsem tlupu šotoušů. Do 3 minut byly šlechtičny tam :)

Jinak jsem ještě zkouknul Oslavany, byl jsem i ve stanici Rakšice ale ta mě moc nezaujala... na víc nebyl čas. Pokud by chtěl někdo krátký seriál z Oslavan, mohu výhledově něco stvořit.

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: pon 01 říj, 2012 8:16 pm
od Tomáš
radekkrupka píše:Byla to opravdu náhoda. Že něco pojede jsem zjistil až poté, co jsem se vyškrábal strmým svahem z pod viaduktu na opěru a uviděl jsem tlupu šotoušů. Do 3 minut byly šlechtičny tam :)

Jinak jsem ještě zkouknul Oslavany, byl jsem i ve stanici Rakšice ale ta mě moc nezaujala... na víc nebyl čas. Pokud by chtěl někdo krátký seriál z Oslavan, mohu výhledově něco stvořit.


No ona to zas až taková náhoda nebyla.V sobotu probíhaly v Brně dny železnice a v neděli měly být právě "nostalgické jízdy" po okolí.Oslavany určitě spracuj.Co vím,tak odbočka z Bránic do Oslavan sloužila (možná byla i vybudována) hlavně kvůli uhlí.Těžba uhlí tam probíhala celkem dlouho,ale moc si to nepamatuju.Elektrárna byla pravděpodobně zrušena po dostavbě Dukovan.Pokud by měl někdo i podklady z doby těždy a transportu uhlí ve stanici sem s tím.

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2013 1:08 pm
od cipisekmp
Ahoj, nechtelo se me zakladat nove tema, ale kdyz jsem vcera tvoril na zahrade, tak se po koridoru Breclav-Prerov projela zajimava souprava. Lokomotiva byla klasicka elektricka lokomotiva co tu tahaji nakladaky, ale za ni byl kratky plosinovy vuz a pak to nejzajimavejsi, souprava nejakeho rychlovlaku. Barva toho rychlovlaku byla nejaka stribrna, nebo biloseda. Zeleznicni spravu jsem jaksi nepostrehl ac mam k trati cca 1km. Styl byl jak pendolino, ridici vuz, vagony a ridici vuz. Na konci soupravy za rychlovlakem byl zas nizky kratky plosinak. Nevi nekdo co to jelo? Nema to nekdo nahodou na fotce? Jeste upresnim cas: kolem 16:00 odhadem smerem z Breclavy na Prerov.
Ahoj Cipisek

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2013 1:58 pm
od radekkrupka
Bych tak tipl, že to vezli do Cerhenic? Tam pořád něco testujou.

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2013 4:08 pm
od Irudzi
888187.jpg
Ahoj tato informace je původem od kolegů z K-Reportu, tak mne snad nebudou kamenovat. :)
Cipískem zmíňená souprava je již v pořadí druhé Pendolino pro PKP IC. :wink:

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2013 4:39 pm
od cipisekmp
Vypadat to tak mohlo klidne, ale lokomotiva byla podle me klasicka ceska. Jen to pendolino muselo podle me vypadat jinak nez ceske melo natahlejsi cumak. Asi nejaka nova verze chi. Jen my mame stare sunky. Ovsem vidim na trat o delce cca 200-300m takze nez sem se probral tak byl vlak v haji chi. I tak zajimave, mimochodem proc nemoze jet to pendolino "po svych"? Neumi nas proudovy system? Polaci maji jiny? Nebo uz maji nejakou vysokorychlostni trat kde je to nejak jinak nez na klasicke trati? Nebo dokud neni predane, tak se proste musi tahnout.
Ahoj Cipisek

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2013 4:46 pm
od Irudzi
:roll: co takhle číslo bot strojvedoucího :?:

Re: Železniční zajímavost Jižní Morava

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2013 6:05 pm
od BohousP
cipisekmp píše:Vypadat to tak mohlo klidne, ale lokomotiva byla podle me klasicka ceska. Jen to pendolino muselo podle me vypadat jinak nez ceske melo natahlejsi cumak. Asi nejaka nova verze chi. Jen my mame stare sunky. Ovsem vidim na trat o delce cca 200-300m takze nez sem se probral tak byl vlak v haji chi. I tak zajimave, mimochodem proc nemoze jet to pendolino "po svych"? Neumi nas proudovy system? Polaci maji jiny? Nebo uz maji nejakou vysokorychlostni trat kde je to nejak jinak nez na klasicke trati? Nebo dokud neni predane, tak se proste musi tahnout.
Ahoj Cipisek


http://www.1435.pl/?s=Pendolino