Stránka 3 z 3

Re: Modelářský kroužek Povrly

PříspěvekNapsal: stř 18 led, 2017 9:07 pm
od ladiznet
článek - postup prací v Povrlech - http://ustti.cz/clanky/2017/01/18/kolejiste-povrly-1/

Re: Modelářský kroužek Povrly

PříspěvekNapsal: ned 12 úno, 2017 4:51 pm
od ladiznet
Tak jsme se rozhodli, že trošku rozšíříme stávající kolejiště ;]

Obrázek

Re: Modelářský kroužek Povrly

PříspěvekNapsal: pon 13 úno, 2017 7:48 am
od Michal Šuhajda
[quote="ladiznet"]Tak jsme se rozhodli, že trošku rozšíříme stávající kolejiště ;]
Ahoj, z toho plánku jsem "vol'aký zmätený".
Odkud kam vede dvoukolejka?
Je nějak propojená červená trať, nebo jako spojka slouží pouze "modrá" trať.
Proč je nová stanice tak podivná, má to byýt pokus o zmenšené Ústí nad Orlicí?
Vážím si Tvé práces dětmi, vím, že to není njednoduché, ale kolejiště by mělo mít i vzdělávací efekt, tedy mělo by se blížit skutečnosti a ne prezentovat nesmysly. Zvláť pokud budete stavět od nuly, trochu bych to předělal.
Trochu nesmysl je v už hotové (rozestavěné -dle fotek) části. Mám na mysli zejména podiovné odbočení modré trati. Buď byste měli doplnit zhlaví ve stanici o dvě výhybky s kolejí, (Ver A. v obrázku) aby se dalo odjíždět na obě trati naráz, nebo udělat odbočku až za tunelem a tunel nechat jednokolejný (Ver. B). Odbočení před tunelem je nesmysl.
Každý stavitel tratí hleděl na náklady a zrovna tunel je nejdražší železniční stavby, takže historie mohla vypadat např. takto:
Při stavbě hlavní trati byl připraven svršek (včetně tunelu) pro dvě koleje, ovšem hlavní trať měla jen jednu. Očekávané zvýšení provozu se nedostavilo, tak prostorvyužila lokálka, aby mohla vést samostatné už ze stanice.
Analogie (bez tunelu) je v Libereci, trať směrem na Chrastavu měla spodek pro dvě koleje. To využila trať do Frýdlantského výběžku a proto vedou ze stanice první 2 km obě kolej souběžně.

Re: Modelářský kroužek Povrly

PříspěvekNapsal: pon 13 úno, 2017 3:52 pm
od ladiznet
Jojo ... Kdysi dávno staří železničáři, při budování trati, položili obloukovou výhybku, protože netušili, zda-li se bude rozšiřovat trať. Nikde jinde, než u nás, je právě TOTO unikátní a jedinečné zhlaví ;)

Na komplikované zhlaví upozorňuje obecní tisk ... možno zakoupit v trafice vedle staniční budovy.

Verze B napojení není možné, protože lokálková trať stoupá. V těchto místech jsou mimo úrovně. Navíc je na červené lince ve výstavbě zastávka městského typu.

Logika provozu je netradiční, ale velmi zajímavá. Nemyslím si, že ať to postavíme jakkoliv, tak bychom mládež nevychovávali.
Přidávám aktualizovaný obrázek o napojení.

Kolejiště se bude ovládat ze třech míst.

modrá linka je lokálka ... v současnosti končí jako konečná stanice v oblouku. Po stavebních úpravách (budou nám vyměňovat okna v modelárně) začne stavba dřevěných rámů a podpěr nově vznikající prodloužení trati s další průjezdnou stanicí.

V místě otazníku je vlečka do kamenolomu. V rohu bude velká skála.

V místech druhého otazníku bude napojení na vratný oblouk či skryťák.

Obrázek

Re: Modelářský kroužek Povrly

PříspěvekNapsal: stř 15 úno, 2017 10:10 am
od Michal Šuhajda
Ahoj,
Po doplnění výkresu je jasněji.
Pokud staří železničáři položili výhybku na 95% by ji ti mladší doplnili o zbytek spojky, spíš než aby se o tom šířil Tisk.
Nepochybuju o tom, že vychováváte děti a považuju to za záslužnou činnost, ovšem modelovat s nimi blbosti, je podobné jako je učit pravopis s hrubkami.
Chtěl jsem pomoct konstruktivní kritikou (říct máte to blbě umí každý, já jsem připojil i návrhy řešení k zamyšlení), ale sami nejlíp proč máte návrh tak, jak je.
Vpodobném duchu diskuze asi nemá smysl pokračovat.

Re: Modelářský kroužek Povrly

PříspěvekNapsal: stř 15 úno, 2017 11:42 am
od ladiznet
Michal Šuhajda : Michale, nic si prosím neber osobně. Samozřejmě děkujeme za každou konstruktivní kritiku. Spojku v budoucnu předělat můžeme, ale když jsem hledal ve starých výkresech zhlaví, které máme my (s tou obloukovou výhybkou), tak to není nic, co by neexistovalo. Takovéhle napojení vlečky (či lokálky skutečně existovalo). Ale to je úplně jedno.

A my to vlastně můžeme celé zbourat a postavit znovu. Což slyším od svého kolegy skoro pokaždé, když něco postavíme :D

Takže ještě jednou - žádný HATE a žádné domněnky, vše bylo myšleno s nadsázkou...

případně se někdy přijeď podívat ;)

Re: Modelářský kroužek Povrly

PříspěvekNapsal: stř 15 úno, 2017 11:46 am
od ladiznet
Takhle by mohlo vypadat rozšíření kolejiště ...

Obrázek

Re: Modelářský kroužek Povrly

PříspěvekNapsal: čtv 16 úno, 2017 3:27 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj, osobně si to neberu.
No jasně odbočku za stanicí najdeš. Minulý týden jsm jel po dlouhé době vlakem přes Janovice n/Ú (183) a tam místo původního souběhu dvou tratí zřídili odbočku cca 0,5 km od stanice, ale problém vidím trochu v tom tunelu.
Možná schovat tu výhybku dovnitř, aby to tolik nebilo do očí?
U plánované stanbice mi není asný velká vzdálenost mezi červenými a modrou kolejí. Tam bude budova? nebvo jen peron? Rozhodně bych se snažil k modré koleji přidat ještě jednu kolej ať tam vystřídáš aspoň dva vlaky. A možná odvrat - výtažnou kolej u napojení na "dolním" zhlaví. Abys kvůli objíždění lokomotivou nemusel zastavovat provoz na hlavní trati.

Re: Modelářský kroužek Povrly

PříspěvekNapsal: čtv 16 úno, 2017 4:50 pm
od ladiznet
Možná schovat tu výhybku dovnitř, aby to tolik nebilo do očí?

Já jsem ji původně schovanou měl, ale kolegové mě přesvědčili, abych ji dal ven.

Plánované nádraží je první nástřel. Včera jsem zkusil nástřel druhý ...

PS: Ta obloukovka je na lokálce (modrá) napojení horního nádraží

Obrázek

Re: Modelářský kroužek Povrly

PříspěvekNapsal: úte 21 úno, 2017 5:58 pm
od ladiznet
no, zjistili jsme, že kdyby to bylo zapojené takhle, celé by to šlo do zkratu ...

Re: Modelářský kroužek Povrly

PříspěvekNapsal: úte 21 úno, 2017 5:59 pm
od ladiznet
M810 se nám bude prohánět po kolejišti v Povrlech :D

Obrázek

Re: Modelářský kroužek Povrly

PříspěvekNapsal: úte 28 úno, 2017 1:07 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
v příloze je plánek uprvaveného zhlaví.
Vpravo přidány dvě výhybky, vpravo ubrány angličany a ta podivná kolej (oranžové škrtání) a doplněna spojka (červená). V ideálním případě by měla být spojka mezi kolejemi dvoukoljky i na pravém zhlaví (modrá)
Co se týká zkratu, to snad není tak velký problém, který by nešel řešit. Stačí obostranně oddělený úsek, který budete připojovat dle potřeby. Pokud budete chtít automatizaci dají se použít diody (ne LED) pro analog, nebo smyčkový modul pro digitál.