Stránka 1 z 2

RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: úte 16 srp, 2011 3:07 pm
od Jeňa Sova
Pokud máte zájem o zvýšení komfortu cestování na českých železnicích, doporučuji mrknout na tyto stránky:

www.bezkecu.cz

Nenutím nikoho podepisovat petici, ale já jsem to udělal. Děkuji za Váš čas, věnovaný tomuto problému.

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: stř 17 srp, 2011 5:40 am
od Martin HO

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 6:15 am
od loscarlos

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: úte 30 srp, 2011 6:42 am
od Martin HO

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2011 7:23 pm
od loscarlos
A že by jsme se přecijen svezli ? :D
http://www.novinky.cz/ekonomika/245531- ... f=stalo-se

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2011 7:28 pm
od Jeňa Sova
Nejde jen o RailJety. I na normálních vlacích začnou jezdit trochu luxusnější vozy, které ted brázdí Evropou na EC vlacích...

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: ned 25 zář, 2011 3:14 pm
od mlha
http://ekonomika.idnes.cz/drahy-mohou-n ... oprava_spi
Tak to asi dospělo do konce,Škodovka už to vzdala,ještě by mě zajímalo čím budeme ty Railjety tahat respektive tlačit.Že by Me-109?

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: stř 28 zář, 2011 2:48 pm
od Jeňa Sova
V tom problém není, budou si půjčovat od OBB taurusy, jako to dělají do ted. Nebo 380 od Škody. Nevidím důvod, proč by to spolu nemělo prakticky fungovat.

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: čtv 29 zář, 2011 7:39 am
od mlha
Nebylo by lepší ty Taurusy nakoupit,když jsou o 20mega levnější než škodovky?Navíc ty soupravy jsou na sebe stavěné.

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: čtv 29 zář, 2011 8:02 am
od Michal Šuhajda
Na podobný nákup bude muset být vyhlášené veřejné výběrové řízení. Ceny se stanovují pro každé VŘ zvlášť, Navíc záleží na zadání, způsobu vyhodnocení nabídek a spoustě dalších faktorů atd.
Proto těžko říct co za kolik, dřív než budou jasné nabídky...

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: čtv 29 zář, 2011 8:36 am
od Jeňa Sova
To bude záležet na tom, jestli Škodovky začnou jezdit pod ČD jako jejich majetek. Další alternativa jsou právě ty 1216 (třísystémové Taurusy). I když jsou možná levnější, Škoda 109E je o nějakých deset let novější, takže... No, myslím, že my to tu nevyřešíme :D

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: pát 30 zář, 2011 8:45 am
od mnitka
Dnes s napětím okáváme poslední podpis.

K otázce pohonných jednotek k jednotkám RJ bych měl toto: RJ jako takové vznikly jako koncept OEBB, jako takové byly firmou SIEMENS vyvynuty (důvodem byl nadpočet lokomotiv taurus). Od začátku projektu nebylo počítáno s lokomotivami jinými než XX16. Provoz jednotek OEBB s lokomotivou jakéhokoli jiného výrobce než SIEMENS není možný!
Jakoukoli kooperaci mezi SIEMENSem a ŠKODOVKOU za momentální situace nepředpokládám, proto si dovolím předvídat provoz jednotek ČD s pronajatými lokomotivami.

Výběrové řízení na další nové lokomotivy pro ČD je již v přípravě :wink:

Doufám, že se v Praze na břehu Vltavy už konečně někdo chytí za nos a tento projekt se podaří dotáhnout do úspěšného konce.
Doufám, že jednotky ČD vedle jednotek OEBB nebudou v pozici "chudého příbuzného" z hlediska komfortu a servisu pro cestující.

Za sebe si dovedu představit nasazení těchto nových vozidel jako protiklad Regio Jet místo pendolin.

Nezbívá nám než doufat...

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: úte 04 říj, 2011 8:16 am
od radekkrupka
Barevné řešení jednotky ČD... je tam podle mě lokomotiva škodovky?
http://www.zelpage.cz/zpravy/8344

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: úte 04 říj, 2011 8:31 am
od JBr
To ale neznamena, ze tam bude i v realu, ten obrazek si kreslili kluci ze Zelpage sami.

Dulezity predpoklad pro to, aby HV byla loko 380 je to, aby se s SIVIC naucila povidat. Nebo SIVIC s ni. Problem je tam v tom, ze SIVIC/Railjet jede na komunikacnim protokolu OeBB, ktery je castecne kompatibilni s UIC standardem, ale na nekterych linkach bezi neco jineho a ma myslim i nejake linky navic. Duvodem je to, ze vznikal v dobe, kdy jeste nebyl standard UIC plne schvaleny a nebyl proto pozadovany, OeBB chtelo jen aby se s Railjetem dalo domluvit "pojejich". E109 ale pro komunikaci vyuziva prave plny UIC standard (stejne jako treba "sysel", ridicak 80-30 -- ex 961), tudiz se spolu nedomluvi.

Je otazkou, ktere reseni je schudnejsi - upravit 380 aby umela "rakousky", upravit SIVIC aby byl podle standardu? Treti reseni (a imho nejdrazsi) je koupit lokomotivy, ktere to uz budou mit v zakladnim pozadavku. CD sice maji v planu vypsat vyberko na 10 lokomotiv na rychlost 230 km/h, ale takovou loko v Evrope snad zatim nikdo nevyrabi a i uprava existujicich loko na tuhle rychlost neni uplne trivialni (neni to jen vymenit zprevodovani a hura na trat, zmeny se tykaji i podvozku atd).

Re: RailJety na českých kolejích

PříspěvekNapsal: úte 04 říj, 2011 8:46 am
od radekkrupka
To jsem nevěděl... neměly by však ČD požadovat, aby nově dodané (a tedy i nově vyrobené) soupravy fungovaly na standardech UIC? Co je našim drahám do zvyků OBB? A jsou railjety vůbec schválené na nše tratě?