Modelový zvuk vs "modelový zvuk"

Zdar. Po pár letech řeším přestavbu kolejiště. Z klasického oválu s malým nádražím se snažím vytvořit něco, co bude echt modelové, prostě jako ze žurnálu. Mám málo prostoru, a chci mít bohatý provoz, takže řeším klasickou otázku méně je více, prostě aby to nebyl vlakodrom. A tím jsem se dostal ke zvuku. Stále jsem v analogu, takže zvuk šel mimo mě. Nicméně v souvislosti s přemýšlením o modelovosti a pozorováním jak to v DCC vrčí, píská a jiné pazvuky vyluzuje, jsem si všimnul jedné věci. Že to modelově nevypadá ani náhodou. Řeší se, jestli loko jede modelovou nebo nemodelovou rychlostí, jestli model odpovídá skutečnosti a do jaké míry. A ten zvuk... První věci, které jsem si všimnul je, že na krátkém úseku (trať ale hlavně nádraží) provede lokomotiva tolik zvuků, jako by projela 10km tratě. Trochu to vypadá jako by měl fíra obsesi a mačká houkačku při míjení každého křoví. Do toho fouká na píšťalku povolení k odjezdu. A každé zpomalení doprovází skřípot brzd, jako by dobržďoval ve stanici. A to vše 1 loko a teď si vemte, že jich bude víc - Babylon zvuků. Druhá věc, které jsem si všimnul je hlasitost zvuků. Vypadá to, jako by jste stáli vedle lokomotivy, ačkoliv ji pozorujete v přepočtené modelové vzdálenosti desítek metrů. Tedy krátce - zvukový vlakodrom. (když pominu videa, kde se jen předvádí, co vše umí loko vyloudit za zvuky). Jaký je váš názor? Máte repráky na plné koule a houká vám to na 10x na každém centimetru tratě? Nebo se zvukem šetříte, či už vás dokonce omrzel?