od hank » pon 07 zář, 2015 2:50 pm
Kajinek11: Norma platila v letech 1977 - 1987. Nátěry se obvykle obnovovaly při opravách počínaje stupněm RS (dnes cca odpovídá stupni MVY - viz předpis V 25) , ale periodicita přístavby pro různé řady vozidel nebyla jednotná a u vozidel převážně vykonávajících posun a podobné výkony (přetahy, Mn vlaky) se nehlídala podle ujetých km, ale spíš podle uplynulého času. Tehdejší předpis už nemám, podle jeho dnešního znění je pro řadu 710 lhůta přístavby do oprav MH (do oprav MVY se nepřistavují) buď ujetí 150 tis. km nebo 4 roky provozu. Ty lhůty tehdy principiálně odlišné nebyly, takže se dá předpokládat, že v roce 1980 už skoro žádná rosnička u ČSD zelená nebyla. Nicméně u dráhy nikdy nic nešlo rychle, takže nějaké výjimky se určitě našly, ale jistě jich bylo minimum. A výjimkou byly vlečkové stroje a lokomotivy železničního vojska. U vojáků právě rosniček bylo "něurekom" a všechny měly - jak jinak - slušivý nátěr khaki, stejný jako tehdejší armádní nákladní vozidla.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.