Stránka 1 z 1

Přehřívač/předehřívač

PříspěvekNapsal: čtv 12 bře, 2009 7:05 pm
od MirekTT
Tápu v těchto pojmech a chtěl bych si je ujasnit. Je pravda že:

1. předehřívač vody je na vesměs německých parních lokomotivách. Slouží k předehřátí vody, než ji tlakové čerpadlo dopraví do kotle? Že na českých párách se používal spolehlivější injektor, který vodu do kotle dopravil a zároveň i předehřál?
2. přehřívač páry je zařízení k dalšímu ohřevu již nasycené páry, které má zvýšit účinnost. A používá se vesměs u vysokotlakých válců?
3. předehřívač páry neexistuje?
4. přehřívač vody neexistuje?

Kdo v tom máte jasno, prosím udělejte v tom pořádek.

PříspěvekNapsal: pát 13 bře, 2009 10:11 pm
od alf
Ad.1.správně-je to takové to válcovité zařízení s kulatými víky u komína např.řada 64,86 v HO i TT,po válce u kořistních mašin demontované a nahrazené našimi napáječi přibližně stejných výkonových kategorií-nejčastější konstrukce-voda teče samospádem do napaječe kde se mísí s párou,vzniká podtlak a zvyšuje se rychlost směsi která tak získá energii potřebnou k překonání zpětných záklopek a tlaku uvnitř kotle-tak se do něho"dočerpá" voda..Díky tomuto fyzikálnímu procesu se voda doplňovaná do kotle předehřívá,není nutné další zařízení k předehřevu,narozdíl od čerpadla u např.německých lokomotiv.
Ad.2.v zásadě správně,jen s "vysokotlakými válci" to nemá co dělat..
Ad.3,4 - spíše slovní přesmyčka..v terminologii u nás používané mě praktický příklad nenapadá..možná u průmyslových kotlů..

PříspěvekNapsal: sob 14 bře, 2009 6:18 pm
od MirekTT
Díky, tak nějak jsem si to myslel, jen jsem si nebyl jistý.