Stránka 1 z 1

Není to sice železnice-ale po kolejích to jezdilo

PříspěvekNapsal: stř 11 bře, 2009 9:47 pm
od vorisekml
Sice to není železnice, ale po kolejích to jezdilo, mělo to i pantografy, rozchod jsem neměril, 1435mm ani náhodou! V r.2008 došlo k likvidaci tohoto unikátního "KOMOROVÉHO JEŘÁBU" v rámci nové výstavby- stáčení světlých produktů v Unipetrolu RPA . Čest jeho památce.
Byl to jedinný původní nerekonstruovaný jeřáb r.v.1940, jedna z mnoha památek na HGV (Herman Goering Werke-Sudetladische triebstock werke)-pak od r.1949 Stalinovy závody,potom ChZ ČSSP,dnes Unipetrol . Napájení 3 fázovým proudem cca 750v. Už není na světě, zlikvidován 9.08. Skvělá inspirace pro megalomany :lol: Ještě tam máme 2 podobné, ale ty jsou po totální reko. z 50.let.

Obrázky: http://cpavkar.rajce.idnes.cz/komorak_08/#album

PříspěvekNapsal: čtv 12 bře, 2009 5:18 am
od Myšpulín
Zaujala mne ta spojka u té brzdy. Neví někdo název tohoto typu? Soudím, že se jedná o pryžové válečky.

PříspěvekNapsal: čtv 12 bře, 2009 9:54 am
od vorisekml
Tam jak je vidět ten buben s pryž.válečky tak to byla spojka od el.motoru k převodům. A shora/z venku na buben spojky se přitlačovaly brzdové třecí elementy. Ale většinou se to nepoužívalo, jelo max.0.8 Km/h. Brzdilo se to hlavně při větru, aby necestoval po kolejích při vichřicích.