Myslim, že ten údaj se týkal velkoobjemových nákladů, kde snad bylo definováno, že se jedná o jednotku těžší než 500 kg, kde jednotkou mohl být např. vagon pšenice nebo uhlí

?! Určitě to někdo upřesní ?! Proto vzniklo tak ohromující procentuální číslo. Nevím jestli přesně v tom stejném časovém období, ale tuším, že snad Skotsko a Kanada dosahovali ve srovnání vlak/auto nějakých 99,5 %.Tam snad platilo, že jen jeden kontejner ze dvou set, byl na vzdálenost delší než 50km přepravovanán po silnici. Zbytek vlakem
Jen pro zajímavost. Když člověk nakoukne do statistik, tak zjistí, že zmíněný poměr se v ČR za posledních 15 let nezměnil ani tak kvůli úbytku přepravy na železnici, ale hlavně kvůli úbytku přepravy vodní cestou. Statistika uvádí následující čísla:
železnice:
rok------přepravených tun---prům.přepravní vzdálenost
1994----81.000.000-----------neuvádí se
2002----92.000.000-----------171 km
2008----96.000.000-----------164 km
voda:
1994----12.730.000-----------neuvádí se
2002-----1.686.000-----------348 km
2008-----1.447.000-----------473 km
silnice:
1994----467.000.000----------neuvádí se
2002----474.000.000-----------95
2008----442.000.000----------120
vzduch:
1994 - nepovedlo se mi dohledat
2002----18.000.000------------1.766 km
2008----11.645.000------------2.158 km
zdroj: MD ČR a ČSÚ
Bohužel jsem se dopracoval pouze dat z roku 1994, ale alespoň je možné odsledovat trend.
Když už jsme u té statistiky, pěkná jsou také čísla přepravy NA ŽELEZNICI za rok 2007.
Nejvice nákladu putovalo uvnitř Ústeckého kraje 5.600 tis.tun, Kdy místem nakládky a vykládky byl tento kraj. Na druhém místě bylo místo nakládky: Ústecký kraj a místem vykládky: Pardubický kraj s celkovým objemem nákladu 5.100 tis.tun. Většinu toho (cca 95%) tvořila pevná paliva

Na opačném pólu se ocitá kraj Vysočina s místem vykládky v Libereckém kraji, pouze 0,07 tis.tun nákladu.
Zdaleka nejvíce se po železnicic přepravují pevná paliva (24.000 tis.tun) a zdaleka nejméně přírodní chemická hnojiva (274 tis.tun)
data od MD ČR za rok 2007.
ale už konec čísel ...