Stránka 1 z 3
Zašlapané projekty - T 499.002

Napsal:
pát 23 led, 2009 2:04 pm
od Martin HO
Pro ty, kteří stejně jako já nestačili včera večer shlédnout na ČT 2 zajímavý pořad "Zašlapané projekty - T 499.0 ČKD
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/4 ... -projekty/

Napsal:
pát 23 led, 2009 5:48 pm
od Jarda H.
Martine, díky za odkaz, ušetřil jsi mi hledání pořadu na netu ČT

Kdo to neviděl - doporučuji !! Plno zajímavých záběrů, informací, fotografií (pomeranče, čmeláky, sergeje, samozřejmě však Kyklop !!), jen na okraj - věděli jste, že třeba sergej se v rámci šíření ze Sojuzu provozoval i na západní polokouli, na Kubě


Napsal:
pát 23 led, 2009 5:58 pm
od boy.rough
Ano, viděl jsem.
To je neuvěřitelný, jak nás tady ti bolševici dusili.
V pořadu byla zmínka o ropné krizi cca 1972-3 a proto byly pomeranče a kyklopy vyřazeny z vývoje. Hlavně, že sergeje tady mohly stále jezdit, ikdyž braly podstatně víc nafty a podle názorů projektantů z pořadu byly i nepotřebné. Fakt zajímavé.

Napsal:
sob 24 led, 2009 9:12 am
od Pavel Dryml
a nejhorší pro tratě ČSD byly ty podvozky

Napsal:
sob 24 led, 2009 5:13 pm
od boy.rough
Sergeje jsem opravoval v LD ČB. Byla to pěkná raubírna. každou chvíli se něco pokazilo. Většinou se těsnily hlavy, buď byl olej ve vodě, nebo voda v oleji. Sergej byl opravdu kšunt. Dodnes nechápu proč soudruzi použili dvoutaktní motor?!

Napsal:
sob 24 led, 2009 7:48 pm
od Pája
Protože 4T motory by nebyli schopní vůbec udělat,když nezvládali 2T jak sám píšeš.


Napsal:
sob 24 led, 2009 7:52 pm
od Pája
Asi nejspíš to bylo nejvhodnější řešení v době kdy dost hrozil případný vojenský konflikt.Jednoduše se tam dalo nalejt cokoli co připomínalo hořlavinu a základní údržbu by zvládl i šikovnější "Pepa od vedle".

Napsal:
ned 25 led, 2009 9:59 am
od JanoH0e
O výhodách 2T resp. nevýhodách sa dá diskutovať na dlho, faktom je, že 2T používali v tej dobe v svojich lokomotívach pre ťažké vlaky nielen Rusi, ale aj USA.
2T

Napsal:
ned 25 led, 2009 10:56 am
od mariov8
2T diesel dosahuje vyssiho vykonu z fyzicky mensiho agregatu. Jedine nevyhody jsou na volnobeh o neco vyssi spotreba, motor musi byt i na volnobeh mirne preplnovan (alespon mechanickym kompresorem) a vyssi spotreba oleje (nesrovnavat s Trabantem nebo Wartburgem se ztratovym mazanim) protoze stiraci krouzky behem sve pouti prejizdeni saci kanaly, kde se neco ztraci. Dnes dosahnout vykon 2000koni neni problem, ale tehdy byl. Prvni ctyrtaktni motory velkych vykonu bylo problem odvezt v CoCo lokomotive a stejne nemeli z dnesniho pohledu extra vykon. Navic prvni vykonna turbodmychadla schopna dostat ze ctyrtaktu o objemu 200L takovy vykon nebyla spolehliva ani "na zapade".
Snimecek rozebrali na K-Reportu, i pres jeho nedostatky diky autorum, ze se to vubec na obrazovce objevilo. Starsi generace doted nemuze vydychat, kde je CKD, kdyz kdysi dokazalo "motorizovat" polovinu SSSR.
Byt tehdy prostor pro financne narocnejsi technologie, kvalitnejsi materialy a hlavne byt vule tu T499 dotahnout do faze vhodnosti pro seriovou vyrobu, meli bychom dnes o masinu vic na kterou bychom mohli byt hrdi. Skoda ze ji potkal stejny osud jako motoraky dnesni rady 860...

Napsal:
ned 25 led, 2009 12:55 pm
od TTmili
U těch motoráků ř. 860 do toho hodně promluvil motor. Vzhledem k tomu že tam byl ležák a navíc to byl Pielstick takže o spolehlivosti nemohla být řeč. Být tam jiný motor, který tehdy neexistoval tak by to dneska jezdil ve větším počtu než 0 (pokud se pletu a tyhle stroje ještě jezdí tak mě opravte).
U "kyklopa" to bylo trochu jinak. Ta ropná krize taky něco zahrála ale hlavní bylo že se do toho začala míchat RVHP s tím že takový mašiny nemáme vůbec dělat a druhá hlavní věc byla že i když o něj ČSD požádali tak čekali že bude lehčí a levnější aby mohl jezdit ve větších počtech (něco jako přepracovaný zmiňovaný "brejlovec"). Jeho motor taky nevykazoval maximální spolehlivost (aspoň co vím tak v korovnání s K 6 S 310 DR) ale to byl problém celé řady motorů K 12 V 230 DR. Taky vývoj trval dýl než ČSD čekali a mezi tím než se prototyp odzkoušel tak bylo rozhodnuto o elektrifikaci hlavních tratí a tudíž lokomotiv s takovým výkonem nebylo potřeba.

Napsal:
ned 25 led, 2009 2:04 pm
od marek kubík
Motoráky řady 860 byly vyrobeny pouze dva.Druhý prototyp čeká v depu Meziměstí na sešrotování a první prototyp se nachází v depozitáři NTM v Chomutově.V budoucnosti by měl být vystaven.

Napsal:
ned 25 led, 2009 2:55 pm
od Vladimír_B
Důvodem nevyrobení naplánovaných sérií 860 byly problémy s dodavatelsko - odběratelské vztahy. Ve zkratce: v Martinu / Martině (?) místo výroby motorů rozjeli na plno vojenský program a ČKD Trakce byl zaneprázdněn výrobou trakce do T3 a ČME3...
Díky tomu tu máme opravdu vypečené 809, 810, 811, 812, 813, 814, 842, 843


Napsal:
ned 25 led, 2009 3:56 pm
od TTmili
Jo to je fakt. To že se jejich výroba sekla o dodávky je samozřejmě pravda,0 nějak sem to ale zapoměl uvíst. Každopádně šlo především o dodávky nespolehlivých motorů takže se vlastně o tolik nepřišlo ale být v té době jiný motor (např něco jako Liaz v 842/843) tak by tady "chrochtadla" pěkně chrochtala

.

Napsal:
ned 25 led, 2009 4:04 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech 
Vztahy

Napsal:
ned 25 led, 2009 5:08 pm
od mariov8
Ja mel na mysli tehdejsi system planovaneho hospodarstvi a, jak kolega spravne pise, dodavatelsko odberatelske vztahy. Priklad: My Vam ty motory vyrobime, za 5 let - ted delame motory do Belaz-u, my Vam vyrobime skrin, ale za 8 let, my Vam dodame trakcni vyzbroj, ale nevime co bude za 5 let. A tak nebylo nic... vlastne... ale to je skoda slov.
Nemyslete si, ze v Deutschlandu nemeli pri vyvoji prvnich generaci tratovych dieselu problemy. A to i se spolehlivosti! Jenze meli za co a s kym problem resit.
I komurkove motory se celkem uspesne pouzivali napriklad u nemeckych a i britskych drah. Mercedes-Benz (predtim Maybach, pozdeji MTU) presto radou motoru 65x skoncil s komurkou, motor nesel snadno vic preplnovat. Mimochodem tyto motory meli dokonce sestiventilovou hlavu valcu.