Jakou železniční správu preferujete při výběru svých modelů?

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Jakou železniční správu preferujete při výběru svých modelů (na svých kolejištích)

ČSD
86
64%
ČD
21
16%
ŽSR
1
1%
DB, DR
2
1%
ÖBB
2
1%
SBB
3
2%
PKP
0
Žádná hlasování
MÁV
0
Žádná hlasování
jiná
2
1%
přivýběru modelů se železniční správou neřídím
17
13%
 
Celkem hlasů : 134

Příspěvekod Martin HO » ned 25 led, 2009 12:54 pm

[quote="Hekttor ČSD byla zlatá éra našich drah - stavěly se nové tratě, vyvíjely nové lokomotivy a vagony, náklady se vozily vlakem místo smradlavými kamiony, lidi z malých vesniček se vozili vlakem do práce, a současná éra, byť ozdobena barevnými logy, je spíš obdobím pomalé demontáže naší železnice."
A Zippich má samozřejmě pravdu - období K.k.st.B. je rozhodně pro naši železnici významnější, než třeba položka SBB v anketě, nejen pro délku svého trvání, ale také proto, že z něj ČSD přímo a kontinuelně vychází.[/quote]

Hekttore, odpověděl jsi vlastně za mně, já podvědomě považoval období KkstB za období počátku ČSD, a proto mne nenapadlo zařadit zvlášť žspr KkstB.
Martin HO
 

Příspěvekod VoVo » ned 25 led, 2009 2:03 pm

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 4:58 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod Hekttor » ned 25 led, 2009 3:40 pm

Je pravda, že období ČD počátku poloviny 90. let, kdy ještě byli i mnozí železničáři plni optimistických očekávání, že teď, když je tu ta "demokracie", to teprve bude to pravé ořechové, je něco jiného, než deziluze a zklamání současnosti. Určitě se taky liší pohled zaměstnance ČD či ČD Cargo, který tak nějak vidí, co se v podniku opravdu děje, a vnějšího pozorovatele, který vidí právě ty mašinky. A jak jsi Vojto naznačil, pro většinu z nás bude podstatné období našeho dětství a mládí, kdy na nás ty krásné velké stroje udělaly největší dojem.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Epocha

Příspěvekod mariov8 » ned 25 led, 2009 5:37 pm

I u mne zvitezila epocha. V 70tych letech jsem se sice narodil a prozivat nejak okoli jsem zacal az v 80tych letech, ale moje volba byla jasna. Koncici pary a vitezne tahnouci elektriky, zivi dieselovy provoz na vedlejsich tratich... idealni!
H0 a H0e, analog (zatím), III a IV epocha. Lepty. Prototypy. Technika a její vývoj - historie.
Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod maayaa » ned 25 led, 2009 7:11 pm

Jen doufám,že za pár let to tu nebude jen DB-Cargo pro nákladní a Veolia pro osobní.Oba si vystačí s 10 řadama vozidel v unifik nátěru(červená a bílá).A bude to společný pro celou střední evropu.To by pak nemělo smysl otevírat další epochy a rozdělovat na správy.
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Domba » pon 26 led, 2009 2:06 pm

já chci dělat jen ČD ČSD všecky vágony co mám s DR DB tak jim hledám podobnou předlohu co jezdila u nás přeznačuju teda zatim jen na papíře :oops:
HO : ))
Uživatelský avatar
Domba
 
Příspěvky: 164
Registrován: stř 31 pro, 2008 11:12 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Václav Kolář » pon 02 úno, 2009 4:19 pm

Snažím se dělat jen ČSD, a to přechod parního provozu k motorům. V 70.letech jsem ještě na párách dělal.Potom přechod k zamráčám a brejlovcům, to přece nemá chybu. O délce a rozmanitosti souprav nemluvě.
Václav Kolář
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 27 srp, 2008 3:17 pm
Bydliště: Bukov

Příspěvekod Jirka A. » pon 02 úno, 2009 10:14 pm

Ještě před pěti lety jsem dělal pouze ČSD, než jsem se nechal zlákat na ČD. Takže se snažím modelovat první polovinu 90. let
TT - DCC, ČD
Uživatelský avatar
Jirka A.
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 28 led, 2009 8:25 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 03 úno, 2009 8:30 am

Jirka A. píše:... než jsem se nechal zlákat na ČD.
To by fakt mě zajímalo čím? :) :)
Mě napadá tak leda pokles nákladní dopravy :(, v osobní náhrada klasických souprav motorovými vozy :( , hromadnoá šrotace sergejů, potažmo dieselů vůbec :( , snad jedině postupný návrat k barevným schématům z výroby?
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2388
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Jirka A. » stř 04 úno, 2009 8:43 pm

Michal Šuhajda píše:
Jirka A. píše:... než jsem se nechal zlákat na ČD.
To by fakt mě zajímalo čím? :) :)
Mě napadá tak leda pokles nákladní dopravy :(, v osobní náhrada klasických souprav motorovými vozy :( , hromadnoá šrotace sergejů, potažmo dieselů vůbec :( , snad jedině postupný návrat k barevným schématům z výroby?


Popravdě řečeno vše začalo modelem Bdmtee ( vím že neodpovídá skutečné předloze, ale který model od Tilligu odpovídá?) který má v českých barvách spojení nakrátko, na rozdíl od vozů Y.
Poté přibyly další modely ČD.
TT - DCC, ČD
Uživatelský avatar
Jirka A.
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 28 led, 2009 8:25 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Zdeněk » pát 20 bře, 2009 8:30 pm

přestože vyrábím modely ve velikosti TT a hlavně ČSD-ČD, jelikož nemáme moc místa v bytě, tak jsme se synem přešli na velikost N a správu SBB/má srdeční záležitost/.Epocha by měla být III a IV. Panel máme ve stádiu projektu.
Uživatelský avatar
Zdeněk
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 27 bře, 2008 11:52 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 23 bře, 2009 10:54 pm

Pro svůj větší projekt plánuji také ČSD a povalim to drtivě motorovou trakcí,nicméně zatim pracuji na malém kolejišti,kde bude parní trakce+motorová správy DR kvůli nenutnosti stavby,či přestavby vozového parku.
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Tomáš » pon 23 bře, 2009 11:51 pm

pro mě hraje hlavní prim období ČSD.Nemůžu si pomoct,ale nějak se mi ty vozidla víc líbí.Celkové tvary lokomotiv ČSD,samozřejmě i ČD mi lahodí víc než lokomotivy jiných evropských zemí.Navíc si myslím,že kdyby nám "soudruzi" tyto stroje nevyrobili dnes už asi taháme vozy koňmo.Neznám vozovou problematiku dnešních novinek Taurus.atd..ale pokud je to jako např.u autobusů je nad čím přemýšlet.Jezdím už poměrně dlouho a musím hlavně říct že v jednoduchosti je síla a elegance.autobusy karosa sice mnoho lidí už dávno zavrhlo,ale pro mě jako řidiče pořád budou číslo 1.I když jejich stáří někdy odporuje logice životnosti.Máme u nás vozy co mají najeto několik miliónů km a šlapou jak hodinky .(o stavu karoserie pomlčme :D ) a pak máme vozy nové našlapané elektronikou ale po 500tis km jsou nad hrobem.řěkl bych že podobný to bude i ve vozovém parku ČD.ale k tomu by se měl vyjádřit někdo od fochu.Prostě novinky se mi nelíbí a to hlavně vzhledově.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 24 bře, 2009 9:08 am

Jako bych slyšel tátu autobusáka.Vystřídal už dost strojů,ale nejradši stejně jezdí karosou.Sice je to orezlina největší,ale furt mu jezdí a krom toho,že méně topí žádnej problém.Nový autobusy dobrý,ale připadá mi,že jsou už tak nastavený,aby se pravidelně vracely do servisu z nějakou závadou.je to z části dáno náročností a přetechnizováním konstrukce,ale co jsem se ptal,nikdo z řidičů si nedokáže představit,že by tyhle stroje najely to,co stará jednoduchá karosa.Není výjimkou,že tyto stroje končí v půli cesty se třemi závadami najednou.Na palubovku napíše NEJEDU a hnete se mnou jen na tyči.řidič může být nakonec schopnaj,jak chce. :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Tomáš » úte 24 bře, 2009 9:37 am

to naprosto souhlasím a ty ceny to je taky katastrofa...když se podíváte na můj obrázek tak ten špígl co trší z prava stojí 20tis čelní okno 60tis a ty červený plasty na předku po 10tis...takže když člověk v zimě dojíždí za trolejbus ujede mu to na kostkách na napíchne se trolejáku na ty cecky co má vzadu oknem má vyděláno..naštěstí se mi zatím nepovedlo. :lol:
mimo jiné co se týče topení pro řidiče,první tyto vozy došly bez topení..asi zapoměli že tu taky občas zima bývá
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků