Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod hank » úte 21 kvě, 2019 8:41 pm

Příklady jednoduchého provedení skryté přesuvny a točny:

presuvna.jpg


tocna.jpg


Nalezeno zde:

http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f ... 0#p1946545
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3201
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod Jarda H. » úte 28 kvě, 2019 3:58 pm

Nevím, zda jsem se trefil do správného vlákna :lol:
https://www.ctidoma.cz/hobby/2019-05-28 ... .seznam.cz
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2582
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod hank » úte 28 kvě, 2019 6:46 pm

Tohle vypadá jako naprostá šílenost, ale není: Takhle vypadal souběžný odjezd vlaků z úvraťové stanice Michaelstein na trati zvané Rübelandbahn (bývalá HBE = Halberstadt - Blankenburger Eisenbahn, dnes Blankenburg - Elbingerode) v německém Harzu před jejím přetrasováním a elektrifikací. Na obou větvích na snímku je stoupání 60‰ a trať byla opatřena Abtovou ozubnicí; provoz na ní byl částečně ozubnicový a částečně adhezní, ve 20. letech byla přetrasována pro čistě adhezní provoz.

ruebeland.jpg

(Zdroj obrázku: Eisenbahn Journal 3/96, str. 8.)

Asi nejznámější řadou parních lokomotiv, které zde byly v provozu, byly tendrovky 1'E 1' řady 95 DR z depa Blankenburg. Protože však význam trati pro hospodářství NDR po válce dramaticky narůstal - přepravovaly se hlavně obrovské objemy vápence a pyritu pro chemický průmysl, před sjednocením Německa až 22 000 tun denně! - bylo rozhodnuto o její elektrifikaci, která proběhla v letech 1961 - 66, a to poprvé v NDR střídavou soustavou 25 kV/50 Hz. Lokomotivka v Hennigsdorfu pro ni v r. 1965 dodala 15 lokomotiv řady E 251 (po roce 1990 BR 171), které nesly veškerou tíhu zdejší nákladní dopravy až do r. 2000 (dnes tam jezdí Traxxy řady 185 a Eurosprintery ř. 189). V rámci příprav na krizová opatření při výpadku proudu ve zdejším ostrovním systému napájení trakce zde byly v 80. letech úspěšně vyzkoušeny i dieselové lokomotivy řady V 180; každou lok. E 251 tak nahradily vždy 2 lok. V 180.

Pro více informací odkazuji na Wiki a heslo Rübelandbahn.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3201
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod z.rj » stř 29 kvě, 2019 1:51 pm

milan ferdián píše:Před chvíli mi pošta dodala další studijní materiál od spolku PSHŽD."Chrudimské lokálky"/Martin Navrátil a "Lokálkou do Vysokého Veselí"/Michal Roh.Tak vzhůru na studium.
Milan
Obrázek

Jsou v té první publikaci kol. schémata? Jde mi hlavně o ž.st. Smidary.
z.rj
 
Příspěvky: 18
Registrován: pát 06 říj, 2017 9:19 am

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod milan ferdián » stř 29 kvě, 2019 2:32 pm

Ano je.Z roku 1881 original.Vývoj stanice 1881,1910,1930,2016.
Milan
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10492
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod Kulsud » úte 04 čer, 2019 7:59 am

Kulsud
 
Příspěvky: 221
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod milostt » úte 04 čer, 2019 8:27 am

Udělej
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod Kulsud » úte 04 čer, 2019 9:01 am

Dobrá, počkám, až MTB vyrobí Kocoura v tomhle nástřiku a sedm si jich koupím....
Kulsud
 
Příspěvky: 221
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod hank » pát 07 čer, 2019 9:22 pm

Tyto dvě fotografie jsou staré jenom asi 100 let, ale svědčí o tom, kam svět za to století pokročil - a taky jak si nevážíme dobrého bydla, které nám vybojovali naši předkové, takže nám hrozí zopakovat si jejich životní zkušenost...

Že práce u dráhy bývala za dob parního provozu vždycky nejen těžká, ale i notně špinavá, to snad chápe i každý aspoň mírně poučený laik, který ho už nezažil. Že práce u dráhy bývala až do druhé světové války skoro výhradně mužskou záležitostí, to je asi taky všeobecně známo. Nicméně tyhle fotografie jsou i důkazem pravdivosti bonmotu, který rád používal jeden z mých vysokoškolských učitelů: Technický rozvoj v průmyslu začal fungovat až ve chvíli, kdy na tu nejhnusnější a nejšpinavější práci, kterou se nechtělo chlapům ve fabrikách dělat, přestaly být k mání ženské...

Tak se prosím podívejte na oba snímky a zkuste se zamyslet se nad tím, kam svět dospěl za pouhé století a jaké máme štěstí na to, kdy a kde jsme se narodili, ale třeba taky nad tím, že podobné záběry lze vyfotit i dnes v některých chudých koutech zeměkoule. Nevím jak vy, ale já mám při takovém pohledu chuť projevit se jako agresivní feminista, nota bene poté, co jsem scénky s podobnou atmosférou viděl na vlastní oči v indických fabrikách...

Takže: Fotografie byly nalezeny v pozůstalosti jednoho zesnulého bavorského strojvůdce. Je na nich parta čističek lokomotiv, jejichž rukama procházely všechny stroje přistavované k opravě do železničních dílen Würzburg. Přesné datování snímků není známo, ale doprovodný článek v Eisenbahn Journalu 9/2008 na str. 32 - 33, odkud jsem ty fotky vylovil, uvádí indicie, podle nichž je lze datovat zhruba do roku 1920.

cisticky.jpg


cisticky2.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3201
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod hank » čtv 13 čer, 2019 7:00 pm

Tankování motorové jednotky typu Köln (DB VT 06.5 ex SVT 137 851 až 858) v zimě 1956/57 při ostrém obratu přímo na nástupišti hlavního nádraží v Mnichově.

Koeln.jpg


(Foto Carl Bellingrodt via Eisenbahn Journal 4/2010)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3201
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod TTmili » pát 14 čer, 2019 4:59 am

Pěkná momentka, škoda že tehdy to šlo, a dneska ne. Dnes v 20ti minutovém obratu jezdíme pravidelně (podotýkám plánovaně) zbrojit, jinak by to prostě nevyšlo. Že se tomu přidá dalších minimálně 5 minut nikoho nezajímá, spíš se plácají po ramenou jak ušetřili.
Také by bylo zajímavé porovnat tehdejší "ostrý" obrat s dnešním (mnohde pouze 4 minuty na přejití na druhou stranu).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1608
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod hank » pát 14 čer, 2019 6:08 am

TTmili píše:Pěkná momentka, škoda že tehdy to šlo, a dneska ne. Dnes v 20ti minutovém obratu jezdíme pravidelně (podotýkám plánovaně) zbrojit, jinak by to prostě nevyšlo. Že se tomu přidá dalších minimálně 5 minut nikoho nezajímá, spíš se plácají po ramenou jak ušetřili.
Také by bylo zajímavé porovnat tehdejší "ostrý" obrat s dnešním (mnohde pouze 4 minuty na přejití na druhou stranu).


No, píšou tam, že ten obrat trval jenom hodinu... Nevím, jaké byly dobové a místní podmínky (vzdálenost ze stanice do depa, předepsaná náplň provozního ošetření...), ale v té době ještě převládala parní trakce, takže se dá předpokládat, že se ty činnosti při obratech a plánované časy na ně odvíjely od zvyklostí běžných pro parní trakci. On to byl taky jeden z těch "lepších" západoněmeckých vnitrostátních rychlíků, takže k tomu obratu určitě patřil např. úklid celé třídílné soupravy, doplnění vody na WC apod.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3201
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod BohousP » pát 14 čer, 2019 6:16 am

Takový superrychlý obrat dnes dělá RegioJet 1043/1050 v Bratislavě. Na otočení má naplánováno 14 minut. Že to obvykle trvá 45-60 min. není podstatné (voda na wc se nedoplňuje, jen se vysypou koše ...). Cestující to vydrží, co jim zbývá ... Kupodivu, jízdu zpět do Prahy má rozplánovanou tak, že do Brna je schopen dohnat 40 minutové zpoždění (Bratislava -Břeclav 70 min. :lol: :lol: :lol:). A pokud nejsou cestou další problémy, do Prahy přijíždí tak s 5 - 10 min. sekerou.
Sorry sa off-topic ...
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2237
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod hank » ned 07 črc, 2019 3:06 pm

Poněkud nesourodá směska informací nejen pro moduláře:
http://www.tyll.cz
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3201
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod Jarda H. » čtv 01 srp, 2019 1:51 pm

Úvraťová stanice Dubí stále "existuje" :
https://www.denik.cz/regiony/koleje-v-p ... -internetu
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2582
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků