jamik22 píše:Stoji za projití a ty nejstarší ….
Já
ujíždím na válečných trojspřežních sedlových tendrovkách 0-6-0 Austerity, které po válce většinou přešly právě do uhelného sektoru, ale ještě víc na těch miniaturních dvojspřežkách, taky saddletanks, které si bůhvíproč vysloužily přezdívku
pug; dá se to překládat dvojím způsobem, v Anglii je to mopslík, ale ve skotské angličtině to prý může znamenat i opici - nevím, čím by si takovou přezdívku vysloužily. Ve Skotsku jich jezdilo hodně a často s sebou vláčely nějaký otřískaný předpotopní dřevěný pomocný tendr pro zvýšení zásoby uhlí. (Pár ukázek těch tendrů je třeba tady:
https://www.rmweb.co.uk/community/index ... ent=723287)
BTW, ty Austerity jsou nejpočetnější britské muzejní lokomotivy, dochovalo se jich několik desítek, a dnes na heritage railways běžně vozí i osobní vlaky. Před soupravami dvou nebo tří osobních vozů typu Mark I sice vypadají poněkud jako pěst na oko, ale jsou to jednoduché, odolné a blbuvzdorné mašiny a v neposlední řadě i slušní tahouni.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.