Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod Bw_Ig » stř 21 pro, 2022 3:24 pm

Historie, provoz a výkresy jsou v obsahu "Československá železniční vozidla", autor Ing. Zdeněk Maruna,NADAS,1973
K této tiskovině jenom doplním, že tam uveřejněná data a údaje, už jsou zcela nepoužitelná, neboť se objevily přesnější údaje, které v době vzniku této tiskoviny nebyly přístupné a zjistitelné. Proto se uvažovalo o vydání té knihy o parních vozech aby se chybné údaje z minulosti opravily a doplnily o novější data.
Jinak ten výkres od pana Tuzara, je pro modeláře dostatečný a také jediný který byl publikovaný v této velikosti.
Jinak ten výkres typových vozidel ÖNWB jsem zveřejnil já, když jsem hledal podklady k historii, je uložen v NA Praha, fondy ZV-ŽO a MŽ/R i ŘSD/R ale též i NTM fond Smíšek.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 213
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod Střelec » stř 21 pro, 2022 6:42 pm

Ze kdy je ta druhá fotka M112.0? Je na ní asi klasická smíšená souprava - uhlák, zetka a dvě čtyřokna - jedno asi Ci, druhé buď Ci, nebo BCi - vozy na fotce působí dojmem, že jsou oplechované a ne obité obvyklými svislými peřejkami. Bohužel se to při zvětšení rozmazává.... Nedělá někdo M112.0 v H0? Kdysi ho nabízeli bubáci (Bubimodel), ale vypadalo to jako na klíček....
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod hank » stř 21 pro, 2022 7:20 pm

Bw_Ig: Máte pro tu zamýšlenou publikaci zpracovanou i historii loketského parního vozu ÖLEG z roku 1879?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod Petr Barchánek » stř 21 pro, 2022 8:37 pm

Jinak ten výkres od pana Tuzara

Budoucí profesor Tuzar je - podle svých slov - to blonďaté dítě na fotce před M 112
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod radeksindy » pát 23 pro, 2022 7:53 pm

Bw_Ig: Máte pro tu zamýšlenou publikaci zpracovanou i historii loketského parního vozu ÖLEG z roku 1879?


Odpovím drze za kolegu. Nemá. Ale já už ji mám.

A teď k sestavným výkresům parních vozů. Nejsou a popravdě není moc pravděpodobné, že by se někdy našli. K vozu ÖLEG je jeden již publikovaný výkres, spíše typák, L.Losos jej kdysi někde použil. Vlastně bokorys je v té rakouské knize. Sestavný výkres k M112.0 se nenašel. Existoval (možná ještě někde je) jeden výkres, který A.Tuzar použil ke konstrukci výkresu z publikace "Hnací vozy". Jenomže neodpovídá snad žádnému provedení těchto vozů, převzaly se z něj jen některé parametry. Výkres k M223.0 u Ringhoffera není, už se hledal, ve Vídni také bez úspěchu. Nějaké výkresy k M124.0 proběhly tiskem, ale zda existuje velká detailní sestava netuším. Jediné co se podařilo najít, je DeDion Bouton, který dělal Ringhoffer pro Wiener Stadtbahn, ale tam není jasné co se s vozem stalo.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod hank » pát 23 pro, 2022 8:45 pm

radeksindy píše:Nemá. Ale já už ji mám.


Zajímalo by mě, kterými výtopnami ve kterých letech vůz prošel a kdy byl vyřazen z provozu a administrativně zrušen.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod radeksindy » pát 23 pro, 2022 10:05 pm

Do detailu to samozřejmě už dnes zjistit nepůjde, ale na loketské trati byl do půlky roku 1881. Kolik toho najezdil není jasné, ale že to nebyl žádný úspěch je zcela zřejmé. Už v druhé polovině roku 1881 je zapůjčený na EWA (Eisenbahn Wien-Aspang), ale nesloužil zde určitě déle než rok. Neosvědčil se a vrátil se k ÖLEG, která se už nejpozději v září nebo říjnu 1882 rozhodla pro jeho převod k trati Olomouc-Čelechovice. Tam je poprvé formálně veden k 31.12.1882, ale fyzicky tam zřejmě do té doby nebyl. Asi se nacházel na Smíchově, který ve spolupráci s firmou Krauss Mnichov provedl malou rekonstrukci, provozní byl až v dubnu 1883. Provoz se v Olomouci stejně rozběhl až v listopadu 1883, takže to bylo jedno a skutečně je od začátku veden jako jedno z provozních vozidel lokálky. S velkou pravděpodobností jezdil pouze na několika párech vlaků mezi místním nádražím a městem. Formálně je psán také v roce 1884 v Olomouci, ale zřejmě moc nejezdil. Hlavním důvodem jeho uvádění v Olomouci bylo dostatečně velké zázemí v Hodolanech, které ÖLEG využívala k ukládání nepoužívaných vozidel. Už v roce 1885 je poprvé zařazen mezi rezervními vozidly a není formálně přidělen žádné trati. V půlce roku 1886 se poprvé objevuje v Hranicích, ale jak se později ukáže v provozu určitě není. V roce 1887 je při prodeji tratě Hranice-Vsetín nabídnut k odprodeji a při této příležitosti je sepsán protokol, ze kterého plyne bídný stav a dlouhé odstavení. Protože s tratí prodán nebyl, vrací se k odstavení do Hodolan a je zařazen na seznam vozidel o která není zájem a nebudou převzata s žádnou tratí ÖLEG. V roce 1888 je opět nabízen k prodeji, v roce 1889 například k zpětnému odprodeji Ringhofferovi. V letech 1890 až 1892 si občas něco kolem motoráku vyměnilo generální ředitelství kkStB, provozní ředitelství v Šumperku a vedení ÖLEG, ale kromě nabídky na způjčení do ředitelství Linz, tam nic zajímavého není. Spisy se ale nedochovaly. Úředně byl zrušen v lednu 1893 a fyzicky rozebrán v dubnu. Kotel použilo někde vedení výtopny a dílen v Šumperku.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod hank » pát 23 pro, 2022 10:23 pm

radeksindy píše:...


Děkuji.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod juroH0 » pát 23 pro, 2022 11:24 pm

Výživné čítanie. Rád by som sa spýtal, ako je to s radou 210.0 označenou síce ako lokomotívy, ale je to vlastne väčší brat M112.0. Bola spracovaná tiež?
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod hank » ned 08 led, 2023 9:49 am

Několik momentek z "nejdelší dráhy na světě" v Dánsku je zde:
https://projekte.lokbahnhof.de/forum/in ... -jernbane/
"Ostrovní" kolejový systém od konce trajektového mola až po šturc je dlouhý cca 150 m a nenavazuje na žádnou další železnici. Smysl jeho existence zřejmě spočíval v možnosti vyložit náklad - zřejmě dost různorodý - do přilehlých skladišť, odkud se dále expedoval po silnici.

Zaujal mě například posun traktorem; i když přesnější identifikaci překáží ten bazmek vpředu, skoro bych se vsadil, že jde o některý Zetor z unifikované řady II:
zetor.jpg

Zetory UŘ II s touhle hranatou kastlí se vyráběly v letech 1968 - 1984, tak to snad pomůže s datováním toho snímku.

Co mě ovšem úplně zbouralo, to je způsob převozu obsazených (!!!) autobusů:
bus_ferry.jpg

Tento snímek pochází pravděpodobně ze 60. let.

Železniční osobní doprava tam až na fotograficky doložené výjimky (spolkové šotovýlety...) nebyla provozována.

Vlákno je stále živé, kromě dánských reálií, plánu kolejiště, referátu o jeho stavbě a nějakých informacích o modelech dánských železničních vozidel nebo vhodných plavidel je tam např. zmínka o RC modelech/stavebnicích traktorů ve velikosti H0 vhodných pro znázornění posunu; nicméně v epoše III tam zřejmě posunovaly dieselové lokomotivy.

Enjoy!
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod milan ferdián » úte 10 led, 2023 8:04 pm

Není dnes 1.dubna :?: :shock: .
-m-
Přílohy
Fakt II.díl.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod Ivan » úte 10 led, 2023 9:01 pm

Myslím si Milane, že není. Knihu tam shání 10 lidí, tak to zkouší a třeba ji někdo koupí. Já si tvých knih také cením vysoko, ale prodávat nebudu.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod StandaR » čtv 12 led, 2023 8:09 am

Toto se s postupem času bohužel bude dít víc a víc.
StandaR
 
Příspěvky: 645
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod hank » čtv 12 led, 2023 8:48 am

Abe Simpson píše:Toto se s postupem času bohužel bude dít víc a víc.


Na takovou transakci jsou vždycky potřeba dva... Nechci to za tu cenu, nekoupím. Cena je nepřiměřená, neprodám. Nikdo nad nikým nestojí s bičem, že koupit nebo prodat za nějakých podmínek musí. Koneckonců nejde o náležitosti nutné pro zachování života.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Zajímavé fotky, odkazy, knihy, ...

Příspěvekod StandaR » čtv 12 led, 2023 9:36 am

hank píše:
Abe Simpson píše:Toto se s postupem času bohužel bude dít víc a víc.


Na takovou transakci jsou vždycky potřeba dva... Nechci to za tu cenu, nekoupím. Cena je nepřiměřená, neprodám. Nikdo nad nikým nestojí s bičem, že koupit nebo prodat za nějakých podmínek musí. Koneckonců nejde o náležitosti nutné pro zachování života.


To samozřejmě, mě ta cena neuráží. Stejně tak naprosto chápu, když se na bazarech objeví nějaká lokomotiva s cenou čtyřnásobku oproti původní prodejní ceně. Dřiv nebo později mě takový nástřel na ceně taky čeká až se začnu shánět po starších krysách/banánech od Acme :D
StandaR
 
Příspěvky: 645
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků