JiriKTT píše:Jen mezi Prahou-Radotínem a Berounem je stále v provozu několik hradel. Těch "klasických", obsluhovaných hradláři. Nehodlám se tou stránkou na Wiki probírat, ale minimálně tohle nesedí.
Vypadá to, že wikipedie uvádí hradla a hlásky jenom na zastávkách. Asi bude lepší jít si pro informace místo ke kováříčkovi přímo ke kovářovi, tj. na portál SprŽele do číselníku SR70. (Pokud se tam ovšem člověku podaří dostat - za poslední 3 dny jsem se x-krát dozvěděl, že adresa portálu je nedostupná...) Tam je těch dopravních bodů uvedeno přes 4000, včetně poněkud pofiderních kategorií jako jsou třeba zastávky NAD nebo zákaznická centra ČD a cestovní kanceláře vydávající některé jízdenky. Nebylo by přesnější nazývat je tarifními body...?
Takže ještě jednou, lépe a radostněji: Aktuální verze SR70 vyvěšená u SprŽele uvádí 9 hlásek, 27 hradel a 95 automatických hradel.
A dopraven D3 je 209, v tom se wikipedie zřejmě nemýlí.
Edit: Konečně jsem se dostal i k tomu plánu investic SprŽele, z čehož mě především zajímá, jak bude postupovat redukce počtu dopraven D3. Pro rok 2024 je v plánu dokončení TZZ ETCS Regional na 7 úsecích dirigovaných tratí, pro rok 2025 na dalších třech. Některé realizace jsou plánovány dokonce až po r. 2030, ale nemám přehled, na kterých úsecích z nich bude jako mezikrok realizováno něco jiného než ETCS. Suma sumárum, dost bych se divil, kdyby se jim podařilo splnit ten původní záměr z r. 2020 termínovaný do r. 2026.
A jedno překvapení: Na rok 2030 je plánováno zřízení ETCS Regional na trati Krásný Jez - Slavkov... Že by se přece jen počítalo s jejím zprovozněním???