Stránka 1 z 2

Materiál k údržbě vozidel.

PříspěvekNapsal: úte 28 říj, 2008 6:44 am
od George V.
Nenašel jsem, kam to napsat jinam, tak to píšu zde.

Jaké máte kdo zkušenosti s mazacími prostředky pro údržbu hnacích vozidel? Co používáte k mazání "ložisek" a převodů? Jde mi samozřejmě o alternativní "levné" prostředky. Díky.

PříspěvekNapsal: úte 28 říj, 2008 8:53 am
od Rudolf
Něco k tomu máme tady: http://www.zababov.org/wiki/index.php/Mazání_vozidel

PříspěvekNapsal: úte 28 říj, 2008 10:11 am
od George V.
Ok. To jsem snad i kdysi četl.

Spíše by mne zajímaly praktické zkušenosti. Z olejů je jasný olej Agama. Ten jsem si už vyzkoušel a na mazání "ložisek" motorků je dobrý. Jiná věc jsou vazelíny. Máte někdo praktické zkušenosti s tou lékařskou vazelínou? Ta se mi zdá asi tak nejdostupnější.

PříspěvekNapsal: úte 28 říj, 2008 7:08 pm
od dan
Já mám origo vazelínu tillig není špatná

PříspěvekNapsal: stř 29 říj, 2008 8:45 am
od George V.
Ale to já taky, ale za 56Kč je jí tam akorát plivnuto, tak hledám něco levnějšího...

PříspěvekNapsal: stř 29 říj, 2008 10:54 am
od Zdenek Valter
George V. píše:Ale to já taky, ale za 56Kč je jí tam akorát plivnuto, tak hledám něco levnějšího...

Myslím, že je to správná volba. ROCO tuším používá tu samou ;-)

PříspěvekNapsal: stř 29 říj, 2008 1:30 pm
od PetrL
Zdenek Valter píše:
George V. píše:Ale to já taky, ale za 56Kč je jí tam akorát plivnuto, tak hledám něco levnějšího...

Myslím, že je to správná volba. ROCO tuším používá tu samou ;-)

No já tak spokojen nejsem. Vazelina od Tilliga se mi jeví jako dobrá na pomalejší otáčky. Na vysokých (pastorek motoru) je z ní za chvíli něco jako hustý olej. Např. v M152 jsem byl nucen umístit nad hnací šneky krycí pásky z poplastovaného papíru. Bez toho byla okna motoráčku ihned poprskána mazivem.
Z náhražek jsem vyzkoušel silikonovou vazelinu na muškařské šňůry. Ta svou konzistencí připomíná hodně ztuhlé máslo. Na převodech se jeví docela dobře, ale jestli je její mazivost dostatečná ukáže až čas. Možná ale, že cenově už není zajímavá - já našel krabičku v šuplíku ještě s cenou SMC 10,-Kčs - takže kdoví kolik stojí dnes.

PříspěvekNapsal: pát 14 lis, 2008 7:08 pm
od Vladimír_B
Potřeboval bych poradit jak se šetrně (chemicky?) zbavit přebytečné (bílé) vazelíny. Nejmenovaný výrobce modrého Herkulesa (TT) s ní vůbec nešetřil. :roll: Takže ve výsledku je tou vazelínou opatláno vše co bylo v dostřelu (vč. 1 sběrače a disku ze vnitř :?). A když to zkusím "umýt" ředidlem (S6006, příp. techničákem) nebude to vadit? Pochopitelně se vyhnu převodům. Děkuji

P.S.: musím pochválit výrobce za vysokou kvalitu výrobku. Jednou mi upadlo dvojkolí na dlaždičky a ulomilo se kolo... :cry:

PříspěvekNapsal: pát 14 lis, 2008 8:35 pm
od Zdenek Valter
Vladimír_B píše:Potřeboval bych poradit jak se šetrně (chemicky?) zbavit přebytečné (bílé) vazelíny. Nejmenovaný výrobce modrého Herkulesa (TT) s ní vůbec nešetřil. :roll: Takže ve výsledku je tou vazelínou opatláno vše co bylo v dostřelu (vč. 1 sběrače a disku ze vnitř :?). A když to zkusím "umýt" ředidlem (S6006, příp. techničákem) nebude to vadit? Pochopitelně se vyhnu převodům. Děkuji

P.S.: musím pochválit výrobce za vysokou kvalitu výrobku. Jednou mi upadlo dvojkolí na dlaždičky a ulomilo se kolo... :cry:


No ředidla bych se asi dost bál - spíš bych doporučil benzín !
Ten určitě neuškodí plastům.

PříspěvekNapsal: pát 14 lis, 2008 9:52 pm
od Pája
A co obyč. LÍH ?

PříspěvekNapsal: sob 15 lis, 2008 8:31 am
od PetrL
Doporučím univerzální prostředek Izopropylalkohol (IPA) ve spreji, nebo volně. Jeho univerzálnost a účinnost jsme probírali zde: http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php ... hlight=ipa
Bylo to sice v souvislosti s pájecí kapalinou, ale uvedený prostředek je určen především k odmašťování.

PříspěvekNapsal: sob 15 lis, 2008 9:00 am
od Petr Zatrepalek
Benzín NEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! Nevím proč, ale všichni všude doporučují benzín. To že odmašťuje je letitá pověra - přitom jak automobilový tak technický benzín obsahuje látky které MASTÍ povrch!! Ten líh taky není košer - i když odmašťuje podstatně líp. Na odlitky a plasty je jednoduchá metoda - voda s jarerm/purem! Jedním hadříkem/ubrouskem navlhčeným v té "jarové" vodě to otřeš, druhým, suchým to setřeš. Třetím, suchým to celou dobu držíš. Pak to necháš oschnout a - stříkáš, barvíš, lepíš.... :D

PříspěvekNapsal: sob 15 lis, 2008 9:41 am
od Houmr
Petr Zatrepalek píše:Benzín NEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! Nevím proč, ale všichni všude doporučují benzín. To že odmašťuje je letitá pověra - přitom jak automobilový tak technický benzín obsahuje látky které MASTÍ povrch!! Ten líh taky není košer - i když odmašťuje podstatně líp. Na odlitky a plasty je jednoduchá metoda - voda s jarerm/purem! Jedním hadříkem/ubrouskem navlhčeným v té "jarové" vodě to otřeš, druhým, suchým to setřeš. Třetím, suchým to celou dobu držíš. Pak to necháš oschnout a - stříkáš, barvíš, lepíš.... :D

Ano to je pravda, ale kolega potřebuje očistit převody, takže ten benzín by ani tak nevadil, že to po něm ostane trochu mastné, jinak taky mohu doporučit IPA. Mám doma i technický odmašťovač Solvetron (čistič brzd) ve spreji, s ním to jde taky parádně.

PříspěvekNapsal: sob 15 lis, 2008 1:20 pm
od Zdenek Valter
Houmr píše:
Petr Zatrepalek píše:Benzín NEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! Nevím proč, ale všichni všude doporučují benzín. To že odmašťuje je letitá pověra - přitom jak automobilový tak technický benzín obsahuje látky které MASTÍ povrch!! Ten líh taky není košer - i když odmašťuje podstatně líp. Na odlitky a plasty je jednoduchá metoda - voda s jarerm/purem! Jedním hadříkem/ubrouskem navlhčeným v té "jarové" vodě to otřeš, druhým, suchým to setřeš. Třetím, suchým to celou dobu držíš. Pak to necháš oschnout a - stříkáš, barvíš, lepíš.... :D

Ano to je pravda, ale kolega potřebuje očistit převody, takže ten benzín by ani tak nevadil, že to po něm ostane trochu mastné, jinak taky mohu doporučit IPA. Mám doma i technický odmašťovač Solvetron (čistič brzd) ve spreji, s ním to jde taky parádně.


No právě pro převody se mi ten benzín zdál nejvýhodnější - přesně jak píše Houmr.
Zde není podle mne nutné odmašťovat úplně.

PříspěvekNapsal: sob 15 lis, 2008 1:32 pm
od Tomáš
proč se dá použít jen "modelářská vazelína" ? a ne obyčejná technická? Prodávají se i typy k promaštění jemných mechanismů 350g za 100,-...mohl by mi to někdo objasnit