Stránka 179 z 182

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: stř 31 led, 2024 7:53 am
od Petr Barchánek
Ani ten nadjezd není nejbezpečnější. Tím nemyslím jenom pády nadjezdů na vlaky v Eschede a ve Studénce, ale třeba i jednu z nejtěžších nehod v Británii za poslední dobu, kdy spadla odtahová služba i s převáženým autem na plaťáku z nadjezdu na koleje, kde je trefil nejprve jeden vlak, který tímto vykolejil a prakticky ihned ho trefil druhý vlak v protisměru. Všecko se to odehrálo ve vysokých rychlostech.

Jen tyto tři nadjezdové nehody dávají v součtu asi 130 mrtvých.

Nejbezpečnější by bylo, kdyby se všecko přivařilo autogenem ke kolejnicím a každý člověk by se zabarikádoval doma, aby už nikdy nevylezl ven ani na zahradu před barák.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: stř 31 led, 2024 8:15 am
od MirekTT
Shrňme si to. Momentálně vůbec neexistuje účinný systém, kde lze z přejezdu bez použití mobilu zastavit vlak nebo uzavřít trať s reakcí do deseti sekund. To bych považoval procentuálně a investičně jako nejúčinnější řešení.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: stř 31 led, 2024 8:37 am
od Petr Barchánek
Trochu nechápu smysl předchozího příspěvku.

Provoz se technicky určitě nedá spolehlivě zastavit do deseti vteřin, jde o řádově minuty a pokud by se o tyto minuty prodloužila doba uzavření přejezdů, tak by při současném provozu na nejvytíženějších tratích řada z nich během diopravních špiček vůbec nevyšla z výstrahy.

Si pamatuju třeba na článek v Reflexu před asi dvacety lety na téma Řevnice, tam byly přejezdy závislé na spostavení vlakové cesty a to tehdy po té trati jezdilo mnohem míň vlaků.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: stř 31 led, 2024 8:45 am
od StandaR
Stavět aspoň hlavní traťe na náspu a všechny silnice řešit podjezdy je asi taky utopie :roll:

Největší problém je ale klasicky lidský faktor, ať už to že někdo podcení přejezd a jeho parametry, nebo to že se na to prostě vybodne a pošle to tam přes blikající světla. A tenhle problém nikdy nepůjde vyřešit, zvlášť ne v době kdy musí být všechno nejlíp hned, ideálně ještě včera.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: stř 31 led, 2024 10:24 am
od Marthin
MirekTT píše:Shrňme si to. Momentálně vůbec neexistuje účinný systém, kde lze z přejezdu bez použití mobilu zastavit vlak nebo uzavřít trať s reakcí do deseti sekund. To bych považoval procentuálně a investičně jako nejúčinnější řešení.


Že by přejezdy místo číselné řady by měly tlačítko nouze - vystoupit ze zaklíněného auta a zmáčnout tlačítko, kterým by se měl stopnout provoz na určitém úseku. Otázkou je, jak dlouho mi potrvá vystoupit z auta. Nicméně muselo by se to vše propočítat a čidlo detekující průjezd vlakem by mělo být ještě dál....aby vznikl větší časový prostor na reakci.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: stř 31 led, 2024 10:45 am
od MirekTT
Petr Barchánek - to neva ze to nechápeš. Já jen říkám, že by to bylo nejefektivnější řešení. Netvrdím, že je proveditelné, ale tvrdím, že cokoli s větší reakční dobou brutálně klesá na účinnosti.
Upřesním, ne do deseti vteřin zastavit vlak, ale dodat tu informaci strojvedoucímu a dispečerovi.

StandaR. Ano právě proti lidskému faktoru mířím. Protože vždy někdo vjede na přejezd, když nemá. I jako tento neoficiální nadměr. Ten chlap by tam vjel vždy. I přes všechny zákazy. A nikdo nevyleze z kabiny, aby si občíhl nivelety, světlost návěsu a zohlednil hmotnost a délku nákladu. Tu vrtačku tam prostě potřebovali přivést a jinudy to nešlo.
Tohle se dít bude dál a nejde tomu nijak zabránit. Ani tisíci zákazovými značkami. Je to stejný princip, jako u tichého střelce.

MartinH. To už řešíš technicky. Ano, třeba tlačítko, nebo detektor, nebo kamera nebo nevím co, ale hlavně NĚCO a velmi rychlé.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: stř 31 led, 2024 11:36 am
od prcek
To něco velmi spolehlivé už je vymyšleno. Bohužel také velmi drahé a často obtížně proveditelné. Mimoúrovňové křížení.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: stř 31 led, 2024 12:07 pm
od Dovi
Když už zde celý týden probíhá lokální Hyde Park, jako nejlevnější řešení bych navrhl přednost zprava :-)

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: stř 31 led, 2024 7:16 pm
od czhunter
MirekTT píše:Netvrdím, že je proveditelné

Jasně že je to proveditelné - minimálně na každém přejezdu ke kterému je přivedená elektřina (protože když ja někde elektřina, tak tam může být i GSM vysílač a pak už to může být zapojené do nějakého systému. I velmi slabý signál stačí k odeslání pár packetů a žádný signál není v Česku skoro nikde)

Obecně největší problém (nejdražší věc) by bylo zajištění proti zneužití.
Protože kdyby řidiči věděli, že když vjedou na přejezd na červenou, nebo si tam klidně budou parkovat s kamionem a vlaky samy zastaví, tak by už asi žádný vlak neprojel.
To by se pak samozřejmě dalo řešit nějakým kamerama, senzorama a detekcí toho, že to někdo zneužívá, ale právě TO by pak na celém systému bylo to strašně drahé - ne zastavování vlaků v kritickém chvíli - to jde udělat snadno. Ale NEZASTAVOVÁNÍ vlaků v nekritické chvíli je to, co je těžké ošetřit.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: úte 13 úno, 2024 4:03 pm
od HonzaM
I v reálu se občas při posunu stane něco podobného jako se mi stalo právě dnes na domácím kolejišti. Tohle se stalo v noci na dnešek ve Zlíně. V tom reálu to ale vadí trochu víc...
vykolejený vlak.jpg

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: úte 13 úno, 2024 6:48 pm
od jipol57
Chápu, když to podhodí pod vagonem, tak zbytek vlaku jede na jinou kolej. Ale proč ten poslední je zase vyšinutý zpět? To asi výhybkář rychle přehodil zpátky a myslel si, že zahladí stopy. :lol: Něco podobného bylo taky nedávno v Tišnově, ale s lidima.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: úte 13 úno, 2024 7:42 pm
od Jirka Černý
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-sra ... k-40460483
Nehoda co mám rovnou za barákem, takřka doslova. Bohužel řidiči nejspíš nedošlo že když je trať cca po dvou kilometrech viditelně přebagrovaná kvůli stavbě dálnice jezdí vlaky až do poslední stanice co to jde.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: úte 13 úno, 2024 8:54 pm
od StandaR
HonzaM píše:I v reálu se občas při posunu stane něco podobného jako se mi stalo právě dnes na domácím kolejišti. Tohle se stalo v noci na dnešek ve Zlíně. V tom reálu to ale vadí trochu víc...
vykolejený vlak.jpg


A pak že lámaný metry nejsou realistický :roll: :D

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: úte 13 úno, 2024 9:22 pm
od HonzaM
jipol57 píše:Chápu, když to podhodí pod vagonem, tak zbytek vlaku jede na jinou kolej. Ale proč ten poslední je zase vyšinutý zpět? To asi výhybkář rychle přehodil zpátky a myslel si, že zahladí stopy. :lol: Něco podobného bylo taky nedávno v Tišnově, ale s lidima.

K přestavení výhybky asi došlo pozdě, až mezi předním a zadním podvozkem posledního vozu, poslední podvozek proto pokračoval po původní koleji přímo a druhý jel do odbočky.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: stř 14 úno, 2024 7:02 am
od Jarda H.
Jirka Černý píše:https://www.novinky.cz/clanek/krimi-srazka-vlaku-a-auta-na-rakovnicku-pro-zraneneho-letel-vrtulnik-40460483
Nehoda co mám rovnou za barákem, takřka doslova. Bohužel řidiči nejspíš nedošlo že když je trať cca po dvou kilometrech viditelně přebagrovaná kvůli stavbě dálnice jezdí vlaky až do poslední stanice co to jde.


Místem jsem projížděl cca 3/4 hodiny po nehodě, kromě zdravotníků tam byli stále hasiči i policie ... Ale především - na obě strany je vidět stovky metrů !! Zbytečná nehoda. A k té zprávě na Seznamu - označeno je místo na hlavní silnici, na karlovarce (tam je taky přejezd, kde momentálně nefunguje signalizace), ale k nehodě došlo o pár stovek metrů dál, přejezd na okresce, silnice č. 227, tj. na mapce směrem nahoru !!