Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Jarda H. » úte 19 úno, 2019 5:29 pm

Projekt na spojení Pekingu s Moskvou ?!
http://www.autoforum.cz/predstaveni/rus ... va-peking/
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2584
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Petr S. » pát 22 úno, 2019 12:49 pm

To je keců o připravovaném metru D. bez strojvedoucího , ČD to už zavádí na lokálkách :lol:
https://www.novinky.cz/krimi/498066-oso ... uciho.html
Petr S.
 
Příspěvky: 365
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod HonzaM » pát 22 úno, 2019 1:41 pm

Petr S. píše:To je keců o připravovaném metru D. bez strojvedoucího , ČD to už zavádí na lokálkách :lol:
https://www.novinky.cz/krimi/498066-oso ... uciho.html

V informaci na http://www.novinyvm.cz/15381-lokalka-je ... irici.html se píše že strojvedoucí vystoupil z vlaku aby zjistil příčinu domělé poruchy, jenže vlak se rozjel a strojvedoucí zůstal na nástupišti. Údajně se cestující snažili vlak zastavit záchrannou brzdou; jenže ta prý nefungovala.

Naskýtá se několik otázek:
O jaký typ vlaku šlo? Na obrázcích v článcích je někde RegioNova, někde Stadler {840).
Skutečně nefungovala záchranná brzda?
Co udělal strojvedoucí když mu ujel vlak? Volal okamžitě do nejbližší stanice, aby mohla být přijata vhodná opatření?
Pokud se personál ve stanicích na trati o problému dověděl, jaká byla přijata opatření?
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1921
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Bw_Ig » pát 22 úno, 2019 7:45 pm

Toto je diskuzní fórum které není monitorováno nadřízenými orgány "národního dopravce" ani DI nebo DÚ.
Takže bych se mohl vyjádřit - a to přesně a odborně Vám zde mohu popsat jak u vozidla řady 841 (přesně to byla 841.002) uvést do pohybu i když vám každý "odborník" řekne že to nepojede. Ale ono to pojede a skutečně se to krásně rozjelo.
Z důvodů zachování svoji osoby v pracovně-právném vztahu, ale tento způsob uvést nemohu.
Ta "východoněmecká" technika má mnoho čidel, která se ale dalšími úkony dají vyloučit. Pak je zde mechanické zajištění a právě to bylo také odpojeno (strojvedoucím úmyslně pro odstranění závady - ale zpoměl na důležitou věc - vozidlo zajistit...) - a už to jede. Pak zbývala jen EMG brzda - což podle vyjádření svědků (viz mediální servery) - co se dostali do kabiny strojvedoucího (trať 0/0-S) - zapoměl za sebou dveře zavřít (asi?) když šel ven - tak to byla jediná páčka na pultu která reagovala - EMG se přicucla (jsou je dva magnety o nízkém výkonu - ne jak u rychlíkových vozů) - ale na spádu 22 promile - vozidlo jen zpomalila, a udržovala rychlost do zastavení ve stanici VM.
Tot vše. Více nemohu uvádět.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod MiG » pát 22 úno, 2019 7:48 pm

Strojvedoucí zavolal výpravčí do VM.
Tam snad jen postavili průjezd, pokud nebyl. (moje spekulace)
Dál se podle mě neměl šanci dostat, začíná tam stoupání. Na jeho překonání by potřeboval rychlost, která by ho nejspíš poslala mimo trať nejpozději na mostě přes Oslavu ještě před nádražím VM.
Nikde se o žádných jiných vlacích, které by bylo nutno zastavovat, nepíše, ono jich na té lokálce moc nejezdí.
MiG
 
Příspěvky: 917
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Bw_Ig » pát 22 úno, 2019 8:05 pm

Bw_Ig
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod jipol57 » pát 22 úno, 2019 8:52 pm

To jsou ty moderní vymoženosti, že u nových vozů už není záchranná brzda, klasickou záklopkou na průběžném potrubí, aby vypuštěním vzduchu, vlak zastavil na fleku. Záchranná brzda jen přibrzdí, ale zastavení musí potvrdit strojvedoucí. Je to proto, aby vlak nezastavil na nevhodném místě. V tunelu, na mostě, atd.
jipol57
 
Příspěvky: 201
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Vladimír » pát 22 úno, 2019 8:53 pm

Koridor Praha – Plzeň stojí. Vlaky vyjely proti sobě, od srážky je dělilo 50 metrů
https://zdopravy.cz/koridor-praha-plzen-stoji-vlaky-vyjely-proti-sobe-od-srazky-je-delilo-50-metru-24162/
HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod TTmili » pát 22 úno, 2019 9:11 pm

jipol57 píše:To jsou ty moderní vymoženosti, že u nových vozů už není záchranná brzda, klasickou záklopkou na průběžném potrubí, aby vypuštěním vzduchu, vlak zastavil na fleku. Záchranná brzda jen přibrzdí, ale zastavení musí potvrdit strojvedoucí. Je to proto, aby vlak nezastavil na nevhodném místě. V tunelu, na mostě, atd.


Ale kdeže, jak psal Bw_Ig, u řady 841 se jedná o zcela jiný problém, který pramení především v jistém nedostatku podkladů i dílů pro údržbu a neochotě toto řešit především z vyšších míst. Pak jsou strojvedoucí nuceni pod tlakem řešit závady na trati, a prostě chyba se stane.

K systému přemostění záchrané brzdy asi jen toliko, že funguje zcela opačně, i nové vozy nebo jednotky vypustí všechen vzduch (no, né úplně, například nové služebáky mám vyzkoušeno že udržují tlak v podtrubí kolem 2 barů), a strojvedoucí na určených místech musí použít přemostění záchranné brzdy a místem projezt, pokud to umožní situace (a souprava).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1611
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod jipol57 » pát 22 úno, 2019 9:27 pm

TTmili píše:
jipol57 píše:To jsou ty moderní vymoženosti, že u nových vozů už není záchranná brzda, klasickou záklopkou na průběžném potrubí, aby vypuštěním vzduchu, vlak zastavil na fleku. Záchranná brzda jen přibrzdí, ale zastavení musí potvrdit strojvedoucí. Je to proto, aby vlak nezastavil na nevhodném místě. V tunelu, na mostě, atd.


Ale kdeže, jak psal Bw_Ig, u řady 841 se jedná o zcela jiný problém, který pramení především v jistém nedostatku podkladů i dílů pro údržbu a neochotě toto řešit především z vyšších míst. Pak jsou strojvedoucí nuceni pod tlakem řešit závady na trati, a prostě chyba se stane.

K systému přemostění záchrané brzdy asi jen toliko, že funguje zcela opačně, i nové vozy nebo jednotky vypustí všechen vzduch (no, né úplně, například nové služebáky mám vyzkoušeno že udržují tlak v podtrubí kolem 2 barů), a strojvedoucí na určených místech musí použít přemostění záchranné brzdy a místem projezt, pokud to umožní situace (a souprava).

Vím že přemostění ZB není příčinou celého incidentu. Ale kdyby to tam nebylo, tak by cestující zatáhli za ZB a vlak by okamžitě stál. Tohle bylo jak v americkém filmu, že vlak nejde zastavit.
jipol57
 
Příspěvky: 201
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Bw_Ig » sob 23 úno, 2019 5:42 am

Strojvedoucí u 841 aby mohl "odjistit" zajištovací stradačovou brzdu (asi byla v poruše - zaseknutá v zajištěné brzdící poloze) musí prvně uzavřít kohouty k brzdovým válcům - ty se odvětrají - odbrzdí, pak uzavře kohout k střadačové brzdě - jde ven - mechanicky na podvozku střadačovou brzdu odbbrzdí - jde zpátky do vozu (pod sedačku cestujících) a opět otevře kohout k brzdovým válců.
To učiní dvakrát stejné - každý podvozek má samostatné kohouty pod sedadlem cestujících.
Ale ten úkon - viz výše - návrat zpět do vozu a otevřít kohouty k brzd válcům - už jaksi nesthl - nebot mu to venku odjelo.
A pak... cestující zatáhl za záchranou brzdu a co stalo... nic, protože (ted spekulace) ikdyž se vypustil vzduch z HP tak nemělo co brzdit, protože kohouty k BV byly zavřené (?). Pokud to byl jen jeden podovozek - tak brzdící váha kotoučové brzdy jednoho podvozku na spádu 22 promile není dost silná aby vozidlo zastavila - tak udržuje rachlost. EMG brzda v daný okamžik ale nebyla použita (viz můj horní příspěvek - opět stále jen spekulace) nebot počítač vozidla ji v daném okamžiku automaticky nezapne - je to analogová funkce přepínače na pultu - musí si ji dát sám strojvedoucí. Pokud ale byly zavřeny kohouty k BV u obou podvozků - tak už tam není nic co byl vozidlo zastavilo - jedině právě ta EMG brzda.
V celé "události" je stále několik málo technických nejasností - co a jak provedl strojvedoucí, které ale nemohu psát - souvistí totiž s technickou konstrukcí vozidla 841 podle německého vzoru, konstrukce STADLER - kombinované se zařízením MIRELL, atd..
Pokud se víše uvedené úkony dělají - tak se vozidlo 841 musí zajistit analogově - tedy dřevěnými klýn na spádu. To se však v žádné příručce či návodu nedozvíte je to provozní lidské nařízení co se musí mít u 841 v "hlavě"... a ta někdy dost zapomíná, jak se jmenujou ti dva němci co chodijou na návštěvu a uklízijou věci jinam než jsem je dal???
Bw_Ig
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Brejla » sob 23 úno, 2019 9:26 am

Vladimír píše:Koridor Praha – Plzeň stojí. Vlaky vyjely proti sobě, od srážky je dělilo 50 metrů
https://zdopravy.cz/koridor-praha-plzen-stoji-vlaky-vyjely-proti-sobe-od-srazky-je-delilo-50-metru-24162/


Prý jen dopravní závada :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 1068
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod amirinda » sob 23 úno, 2019 10:12 am

popojedem bo zme v utlumu...
Uživatelský avatar
amirinda
 
Příspěvky: 574
Registrován: pon 12 pro, 2016 4:00 am
Bydliště: Planá

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Patrik Novák » ned 24 úno, 2019 10:45 pm

23.2.2019

Na nádraží v Českých Budějovicích se srazily lokomotivy

https://www.novinky.cz/krimi/498139-na- ... otivy.html
Patrik Novák
 
Příspěvky: 690
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží


PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků