Stránka 126 z 181

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: sob 15 pro, 2018 5:36 pm
od Patrik Novák
Dva lidé byli zraněni při střetu vlaku a osobního vozidla ve Velkých Hydčicích

https://www.pozary.cz/clanek/202200-dva ... hydcicich/

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: ned 16 pro, 2018 7:38 am
od D

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: ned 16 pro, 2018 8:17 am
od HonzaM

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: ned 16 pro, 2018 10:52 am
od BohousP
HonzaM píše:
D píše:Středočeský kraj zvažuje zavedení vlakotramvají

Je o tom více informaci?

Bláznivé sny placených tlučhubů. To budou dvousystémové tramvaje? Nebo přestavíme lokomotivy na 600V?

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: ned 16 pro, 2018 5:32 pm
od MiG
Otázka elektrovýzbroje není až tak nezvládnutelná.
Horší je, že by se takováto tramvaj nesměla mít možnost potkat s normálním vozem. Jakákoliv srážka by znamenala masakr, protože nedostatečné deformační zóny.
V podstatě by mohla taková tramvaj přecházet jen na tratě s vyloučeným provozem železničním.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2018 9:22 am
od mar-roc
Ta vlakotramvaj na obrázku (Citadis Dualis) je zkonstruována podle EN15227 pro normální železniční provoz.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2018 9:50 am
od BohousP
Dnes jsou vozidla Citadis Dualis provozována výhradně na francouzském území, a sice v Nantes (24 ks) a v Lyonu (rovněž 24 ks). Brzy by však měly zavítat také do Paříže, resp. do přilehlého regionu Île-de-France. V něm se zatím nachází jedna vlakotramvajová linka, jež je ve schématu značení tramvajových linek v metropoli značena jako T4. Tato trať vznikla přestavbou bývalé 7,9 km dlouhé železniční tratě v regionu Île-de-France východně od Paříže v letech 2003–06 a její provoz se stal velkým úspěchem (špičkový interval činí například pouhých 6 minut). Pro provoz byly původně pořízeny jednotky Siemens S70 (Siemens Avanto), které sice byly vyhotoveny jako dvousystémové (pro napěťové sekce 25 kV AC a 750 V DC), nicméně doposud jezdí pouze pod „železničním“ napětím 25 kV AC. Typicky tramvajové napětí 750 V DC by mělo přijít ke slovu až na plánovaném prodlouženém úseku z Livry-Gargan do sousedního města Montfermeil o délce 6,5 km. Teprve po zprovoznění tohoto úseku bude možné linku T4 považovat za skutečnou vlakotramvaj.

http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/1 ... u-linku-t4

Takže středočeští radní si mohou postavit vlastní tramvajové dráhy, na koleje SŽDC je mezi vlaky nepustí kvůli (ne)bezpečnosti. Problémem může být také profil koleje, řešení výhybek a pod. Navíc, přechod na stejnosměrnou trakci 600V (tramvaje v Praze) také spíš nebude možný.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2018 11:12 am
od mar-roc
Všechny Vámi zmíněné technické finesy už byly dávno vyřešeny, jinak by ani nemohly jezdit vlakotramvaje v Karlsruhe, Saarbrückenu, Kasselu či Chemnitz. Odkazovaný článek z ČS-Dopraváka je sice již postarší (2016), nicméně ve Francii zřejmě (na rozdíl od Německa) nikde souběžný provoz vlaků s tramvajemi na jedné trati neprobíhá. A to by asi v okolí Prahy nikde fungovat nemohlo, žádná nyní opuštěná trať vhodná k revitalizaci mě nenapadá.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2018 3:56 pm
od Radek Strnad
Pánové...….klid. O nějaké vlakotramvaji se v mém rodném městě vypráví od 80-tých let min. stol. Nemám obavu, a ani většina z vás, krom nejmladších, mít nemusí, že by se snad něco takového mohlo podařit. V tomto státě se mluví o vysokorychlostních tratích 50 let a kromě tunelu u Ejpovic, není nikde ani metr trati, schopný bez úprav provozu rychlostí byť pouhých 200km/h(která je v jiných zemích už samozřejmostí). A to je zájem celého státu. Vlakotramvaj je v zájmu jen relativně menší části. Jenom vykoupit pozemky v zalidněném území okolo Prahy, kde se pořád staví jak o závod, by bylo otázkou desetiletí. A to jen za předpokladu, že by neprotestovalo obyvatelstvo, ekologové...atd...atd. Vždyť tady nejsou schopni ani rozšířit stávající silnici tak, aby nestála/neploužila se, souvislá kolona každý všední den od Louňovic až do Štěrbohol(I/2). Ráno tam, odpoledne zpět. Situace je rok od roku horší s tím, jak se neustále a nekontrolovaně staví rodinné a bytové domky všude, kde to jen trochu jde. Nějakou vlakotramvaj tady nemá šanci nikdo nikudy vést. Než se něco rozhodne a získají se povolení, bude zastavěno všechno, kudy by teoreticky mohla vést nějaká nová trať.

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: pon 17 pro, 2018 4:45 pm
od BohousP

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: úte 18 pro, 2018 9:30 pm
od Patrik Novák
Po střetu vlaku a osobního automobilu ve Stolíně museli hasiči jednu osobu vyprostit

https://www.pozary.cz/clanek/202359-po- ... stit/#1239

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: úte 18 pro, 2018 9:32 pm
od Patrik Novák
Ze střetu vlaku a osobního vozu v Náchodě vyvázli všichni bez zranění

https://www.pozary.cz/clanek/202323-ze- ... z-zraneni/

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2018 2:21 pm
od BohousP
Výluka na Pražském Semmeringu končí
https://praha.idnes.cz/prazsky-semmerin ... zpravy_rsr
Obrázek

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2018 9:25 pm
od Patrik Novák
Pražští hasiči a jednotka HZS SŽDC zasahují u střetu vlaku s osobním vozidlem na železničním přejezdu v ulici U stanice v Praze 6. Osoba z vozidla byla vyproštěna před příjezdem jednotek a předána ZZS, ve vlaku cestovalo asi 30 osob.

https://www.pozary.cz/clanek/202416-pra ... u-vlaku-s/

Re: Novinky/nehody na železnici

PříspěvekNapsal: čtv 20 pro, 2018 9:34 pm
od PaMi
Asi jim spadl počítač s Freiwaldovým TrainControllerem :lol: :lol: :lol:
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/prazs ... 47ab5f122/