Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
TomasM píše:Opakuje se tu několikrát dokola nepravda, že po uváznutí na přejezdu hned volat 112. Zákon o provozu na.pozemnich komunikacích jasně říká, že je nutné nejdříve se pokusit dostat vozidlo mimo prostor kolejí a pokud to nejde, informovat dráhu. Podle informace dostupných na netu, se pokusil vyprostit návěs zvednutím podvalníku. Nikdo asi zatím neví, jak dlouho se o to pokoušel. Pokud měl doprovod (zde se informace rozcházejí) tak měl volat ten.
HonzaM píše:Je nějak definována doba mezi předpokládaným příjezdem vlaku, okamžikem kdy se změní světelná signalizace na "stůj" a zavřením závor?
jipol57 píše:Jako u každé nehody. Řidič měl na rozhodování pár minut, a teď odborníci budou zkoumat 1/2 roku, jak to měl správně udělat. Někdy je na rozhodnutí situace pár vteřin, nebo zlomek vteřiny, a zkoumá se roky.
hank píše:jipol57 píše:Jako u každé nehody. Řidič měl na rozhodování pár minut, a teď odborníci budou zkoumat 1/2 roku, jak to měl správně udělat. Někdy je na rozhodnutí situace pár vteřin, nebo zlomek vteřiny, a zkoumá se roky.
První zveřejněný závěr SprŽele je, že přejezd je bezpečný, ale ne pro speciální soupravy. Více viz tady.
TomasM píše:Funkční ETCS by největší pravděpodobností snížilo následky nehody. Pokud nedojde k dosažení dolní polohy závor, je na mašinu vyslán signal o nezabezpečeném přejezdu a mašina začne brzdit na 10 kmh. Vzhledem k času mezi zavřením závor a průjezdem vlaku překročí okamžitě brzdnou křivku a začne brzdit nouzově. V realitě ale nemá šanci zastavit, pouze zpomalit.
jafobe píše:Tak dispečer mohl mít o nějakou vteřinu větší šanci než strojvedoucí, který na rozdíl od něj ani nemá informaci o tom že se závory nedovřeli...
A při dnešní automatizaci by mohl pro danou trať klidně vygenerovat generalstop i počítač přes který to stejně všechno projde, jinak je skoro zbytečné že to něco takového dokáže zjistit...
Zpět na Nezařazeno (off topic)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků