Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Pája » stř 15 dub, 2009 9:23 pm

Franto jeď,nebuď měkejjjj . :lol: :lol: :lol:
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Tomáš » čtv 16 dub, 2009 8:37 am

Pája píše:Franto jeď,nebuď měkejjjj . :lol: :lol: :lol:


:lol: :lol: :lol: :lol: tak to je dost dobrý..málem sem spadl ze židle :lol: :lol: :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Pája » čtv 16 dub, 2009 9:34 am

Aspoň někoho to pobavilo,prskl jsem to sem jako malé odlehčení tématu.
Bál jsem se,jestli jsem to nepřehnal a nebudu kamenován.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod mawerick » čtv 16 dub, 2009 11:31 am

Charlie píše:Jestli se můžu zeptat, jakým způsobem se tedy dává mašinfírovi povolení k jízdě na červenou?


Rozkaz k odjezdu (proti stůj) dává výpravčí (dispečer) buď písemně nebo pomocí radiostanice. V tomto případě musí vlak o který se jedná, být zastaven a po té je strojvedoucímu nadiktován rozkaz, který (část 1 - 7) zapíše do tiskopisu "Rozkaz PV" takto:

Příkaz vlaku číslo: .......8023............................

Část 1
Vjezdové a cestové *) návěstidlo žst. Blovice se neobsluhuje, vjezd do stanice. Blovice dovolen.

Část 2
Návěstidla L2 se neobsluhují, po rozkazu k odjezdu smíte odjet.
Jedete na traťovou kolej číslo ..............2...................... . 1)
K dalšímu hlavnímu návěstidlu jeďte podle rozhledových poměrů. *) 2)

Část 3
Návěstidla ...................................... se neobsluhují, po rozkazu k odjezdu smíte odjet. *)
Do ..................................... jedete v mezistaničním oddílu po traťové koleji číslo ................. . 1)
Oddílová návěstidla pro vaši jízdu neplatí, nepřekročte rychlost 100 km/h. U návěstidla s návěstí
Stanoviště oddílového návěstidla jednejte jako u předvěsti s návěstí Výstraha.

Část 4
Návěstidla ...................................... se neobsluhují, po rozkazu k odjezdu smíte odjet. *)
Do ..................................... jedete v mezistaničním oddílu po traťové koleji číslo .................. . 1)
Oddílové návěstidlo automatického hradla v km ....................................... pro vaši jízdu neplatí.

Část 5
Oddílové návěstidlo automatického hradla se pro vaši jízdu neobsluhuje. Vjezd do druhého traťového oddílu povolen.

Část 6
K přejezdům v km ...................... mezi ........................................ a ...........................................
v km ...................... mezi ........................................ a ...........................................
v km ...................... mezi ........................................ a ...........................................
jeďte se zvýšenou opatrností!

Část 7
Ve stanici ..................................................... jedete na obsazenou kolej.

Část 8
Jiné příkazy:Vlak 8005 z první koleje do Ždírce odjezd !
......................................... ............................................ ......................................................

Čechura Bílovice č.35
Podpis strojvedoucího ŽST - číslo fonogramu Převzal (příjmení, prac. zařazení)


Dne .......16.4.2009................... 2009 ....... .....Novotný...........................................................
Příjmení výpravčího (dispečera, pohotovostního výpravčího)

Nehodící se část škrtněte šikmo, číslo traťové koleje zapisujte slovy!

*) Nehodící se škrtněte.
1) Vyplňuje se jen na dvou a vícekolejných tratích s traťovým zabezpečovacím zařízením pro obousměrný
provoz; v ostatních případech se údaj čísla traťové koleje proškrtne.
2) Platí jen na tratích s automatickým blokem. Číslo rozkazu:

Po zapsání rozkazu strojvedoucím je vlaku povolen odjezd. Pokud se jedná o stanici, která je obsazena výpravčím. Potom výpravčí vypíše rozkaz, strojvedoucí ho podepíše přičemž si vezme originál.

Stačí to takhle?
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod TTmili » čtv 16 dub, 2009 1:05 pm

Tak zas tak špatně na tom nejsu abych nepoznal červenou od zelený nebo žlutý navíc na "sovětovi" na kterej je nádherně vidět už z půlky stanice a celou dobu na něm ta červená svítí. Ve Spělově se tohle prostě děje, vím že to je proti předpisům a tak ale to návěstidlo je závislí na jediný výhybce která je před ním a když je dobře postavená tak ti strojvůdci co jezdí denně ví že na tu zelenou nemusí čekat protože tam je nějaká prodleva.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod mawerick » čtv 16 dub, 2009 1:55 pm

To TTmili: neber to osobně. Žádnej fíra si nedovolí jet proti "stůj" i když má "postaveno". Tady žádná zvyklost neplatí. :!: Je to to samé jako bys jezdil autem na semaforech na červenou, protože z druhého směru nic nejezdí. Konkrétně Spělov je výhybna na trati s dálkovým řízením. Prodleva, která je od postavení VC k rozsvícení povolující návěsti je do 2 sec (během té doby probíhá kontrola tzv. rizikových funkcí). Pouze bych chtěl ještě upozornit, že návěstidlo není závislé jen na postavení výhyky ale i na volnosti následujícího úseku. A právě nejen ve Spělově se podle toho i rozsvítí určitý znak povolující jízdu.

Pokud by tedy fíra vyrazil ihned po přestavění výhybky aniž by čekal na návěst povolující jízdu a v následující úseku byl vlak, který buď pojede pomalu, zastaví pro poruchu apod. nemusí ho tento strojvedoucí vidět tak je průser je na světě.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod boy.rough » čtv 16 dub, 2009 3:15 pm

mawerick píše:To TTmili: neber to osobně. Žádnej fíra si nedovolí jet proti "stůj" i když má "postaveno". Tady žádná zvyklost neplatí. :!: Je to to samé jako bys jezdil autem na semaforech na červenou, protože z druhého směru nic nejezdí. Konkrétně Spělov je výhybna na trati s dálkovým řízením. Prodleva, která je od postavení VC k rozsvícení povolující návěsti je do 2 sec (během té doby probíhá kontrola tzv. rizikových funkcí). Pouze bych chtěl ještě upozornit, že návěstidlo není závislé jen na postavení výhyky ale i na volnosti následujícího úseku. A právě nejen ve Spělově se podle toho i rozsvítí určitý znak povolující jízdu.

Pokud by tedy fíra vyrazil ihned po přestavění výhybky aniž by čekal na návěst povolující jízdu a v následující úseku byl vlak, který buď pojede pomalu, zastaví pro poruchu apod. nemusí ho tento strojvedoucí vidět tak je průser je na světě.


No a dopadlo by to podobně jako ty tramvaje v Ostravě.
Jezdím na účkách (asi poslední mohykán???) a nemám s nimi problém.
boy.rough
 
Příspěvky: 620
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Příspěvekod Charlie » čtv 16 dub, 2009 3:36 pm

To mawerick. Děkuju za vysvětlení je to opravdu vyčerpávající popis.
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 392
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Příspěvekod mawerick » čtv 16 dub, 2009 3:52 pm

Není zač. :D
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod TTmili » pát 17 dub, 2009 4:24 pm

Osobně to neberu, já nejsu vztahovačnej. Jen nevím jak je to tedy možný, jediný co mě napadá je že na zabezpečovači na lokomotivě se mu ta návěst objeví dřív ale to je jen doměnka. Ale to že se mi to tam stalo, a ne jednou ale dokonce i několikrát posobě mi asi budeš muset věřit, nemám jak to dokázat.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod vlastimil vašíček » pát 17 dub, 2009 4:53 pm

i kdyby se mu tam objevila dřív tak platí hlavní návěstidlo. a pochybuju že na té opičí štrece je kódování
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod TTmili » pát 17 dub, 2009 6:51 pm

tak tu "opičí štreku" si už osobně brát budu a pokud vím tak kódování tady je. Je to koneckonců hlavní trať a teď to tam udajně pude do autobloků.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod vlastimil vašíček » pát 17 dub, 2009 7:02 pm

klidně neber...ale pokud se někde dělá křižování je to opičí štreka. dospělá trať má koleje dvě 8)
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod TTmili » pát 17 dub, 2009 7:05 pm

No tak jinej kraj jinej mrav. Podle mě sou dvě koleje na tokovýhle trati zbytečný. A když se to stavělo tak dvojkolejka byla málokde.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

MU Václavice

Příspěvekod Vladimír_B » pát 17 dub, 2009 8:31 pm

Dne 9.4.2009 v 16:41 došlo v žst. Václavice k mimořádné události. Došlo k bočnímu střetu HV T211.0001 ČSD Lv 77974 a V 100.001 DR Lv 77965. K M.U. došlo vinou výpravčího, který postavil současně vlakovou cestu pro vlak 77974 z 2. DK na 1. TK a 77965 z 2. TK na 2. DK. Škody na majetku ČSD a DR - 0 Kčs, výluka trvala 3 minuty. Spoždění ovlivnilo 3 Lv vlaky, celkové zpoždění 7 minut. Výpravčí nebyl postihnut - střet zamlčel.

http://vladimirb.rajce.idnes.cz/mu_vaclavice/#

Německý strojvedoucí H.W. komentoval m.u. slovy: [Čechiše švajnerajn!] :twisted:
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: 201 a 10 návštevníků