Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Morris Zapp » stř 30 srp, 2017 6:50 pm

Martin70 píše:Přípoje často odjíždějí 5-10 minut před příjezdem EC, Rx či Os do stanice Otrokovice.
Hmm - kdykoliv jedu do Zlína, tak mi přípojný trolejbus z Otrokovic jede za pár minut...
Martin70 píše:Slavné vlaky Rx ze skupiny "Slovácký expres" staví v Července, Mohelnici a Přelouči.
To je divný - to mám asi nějaký jiný jízdní řád, než vy... :mrgreen:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Martin70 » stř 30 srp, 2017 7:21 pm

Morris Zapp píše:
Martin70 píše:Přípoje často odjíždějí 5-10 minut před příjezdem EC, Rx či Os do stanice Otrokovice.
Hmm - kdykoliv jedu do Zlína, tak mi přípojný trolejbus z Otrokovic jede za pár minut...
Martin70 píše:Slavné vlaky Rx ze skupiny "Slovácký expres" staví v Července, Mohelnici a Přelouči.
To je divný - to mám asi nějaký jiný jízdní řád, než vy... :mrgreen:

Vzal jsem to tak trochu v kostce, nechtělo se mě vypisovat zda je to Galán, Bouzov nebo Moravan atd. Pod názvem "Slovácký expres" mám zafixovány ty vlaky Luhačovice (Olomouc) - Praha a zpět.
Trolejbus samozřejmě jede, bavím se tady však o vlacích, jako takový jakoby patriot. Jízdenka mě stojí dalších 18,-Kč a navíc jsem teď jezdil na "jízdenku na léto", na co budu připlácet. Jo až bude IDS a budou jízdenky vzájemně platit, tak neřeknu ani popel. :) (navíc mě dnes trajfl ujel, protože jsem neměl jízdenku, stánek co jsem je chtěl koupit ve Zlíně se zrušil). No a zvyk je železná košile, málem jsem si zapomněl orazit jízdenku jak jsem zvyklý z vlaku nastoupit a čekat na průvodčího maximálně. :lol: Navíc v trolejbusu je vedro, pokud chytnu 844 - Žraloka tak se mrazím klimou zdrarma. :shock:
Já potřebuji být v Praze často brzy, třeba na nostalgické jízdy a trcáním po stanicích co jsem psal se to zpožďuje! Nevšiml jsem si kolikrát, že by tam někdo nastupoval nebo vystupoval. Podle mého by to měl zajišťovat spěšný vlak. Chápu lidé se potřebují dostat ráno do práce, koridor je plný, ale proč to má odnést vždy vlak ze Zlína nebo Luhačovic? "Pohřebáci" a "Jančuráci" frčí rovnou a vlaky národního dopravce z jižní moravy čekají. :roll:
Tož tak. :D
Začátečník a obdivovatel H0, nyní bez kolejiště. Hledám informace a uvidím zda se pustím do stavby.
Uživatelský avatar
Martin70
 
Příspěvky: 351
Registrován: sob 19 bře, 2016 9:07 am
Bydliště: Zlín

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 31 srp, 2017 2:57 pm

Martin70 píše:Vzal jsem to tak trochu v kostce, nechtělo se mě vypisovat zda je to Galán, Bouzov nebo Moravan atd. Pod názvem "Slovácký expres" mám zafixovány ty vlaky Luhačovice (Olomouc) - Praha a zpět.
Jediným vlakem, který má něco společného s Otrokovicemi a zastavuje ve vámi uváděných stanicích, je ranní Rx 896 Moravan ze Starého Města (odj. 4:23) do Prahy. Žádný jiný vlak téhle linky v Července a Mohelnici nestaví; to, co tam zastavuje, je linka Ex2, čili Žilina přes Valachy. Alespoň tedy podle mého jízdního řádu :mrgreen:
Martin70 píše:ale proč to má odnést vždy vlak ze Zlína nebo Luhačovic?
"Vždy" - viz výše. Je to jeden vlak denně.
Martin70 píše:"Pohřebáci" a "Jančuráci" frčí rovnou a vlaky národního dopravce z jižní moravy čekají. :roll:
Tož tak. :D
On ten "Národní dopravce" za to dostává od státu docela dobře zaplaceno - dělá službu ve státním zájmu, nesoustředí se jenom na tržně zajímavá velká města.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Martin70 » čtv 31 srp, 2017 7:34 pm

Zdravím pane, nechci se hádat, máte pravdu. Já nejezdím přes den, ale opravdu tím prvním ranním vlakem. Nechci tady plevelit vlákno stížnostmi mimo mýsu a tento příspěvek je tu můj poslední.
1.) Přesně ten Moravan jsem měl na mysli ajk píše MOrris Zapp. Pokud někam potřebuji ten den dojet nemohu jet v poledne. Za předchozího jízdního řádu jsem vyjel ze Zlína ve 4:00, dále rychlíkem a v Přerově jen přestoupil na vlak na druhé straně peronu IC 552 Moravan. Zastávky jen Olomouc, Ústí nad Orlicí a Pardubice. V Praze o 24 minut dříve a cesta v lepších vagonech. Ty ošůchané slovenské nyní nic moc...
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... n&rok=2016
Taky jezdím zpátky z Prahy a máte pravdu používám i ty vlaky na Vsetín do Olomouce. Tam je zase přidaná Přelouč, pokud tedy již nebudu zmiňovat tu Červenku a Mohelnici. Další věcí je přistavení vlaků v Praze hl.n. na můj směr cca. 5 minut před odjezdem, protože je tam při rekonstrukci málo perónů, jeden blokuje "žlutý Jančura" a je tam přistaven minimálně 15-20 před odjezdem, nebo je alespoň zmámo nástupiště (nesleduji to přesně, tento dopravce je mě ukradený, čekám na přistavení spoje ČD). Prostě vlaky zejména na Luhačovice jsou přistaveny nejpozději. Čekání desítek cestujích v hale ve stoje pod cedují s odjezdy je taky triskní pohled. Hlavně, že je vestibul plný cizojazyčných butiků, ale důstojná čekárna pro běžné cestující chybí. Pokud přestupuji v Olomouci a čekám na Rx přes Otrokovice na Brno, tak odjíždí vždy poslední. Až už odjede vše na Ostravu, Vsetín... Leo,RJ... A v Otrokovicích na Zlín je to děs. Pokud nechce člověk přijít o mladí, tak opravdu jen ten trolejbus.
2.) Snad se mnou budete někteří souhlasit, že jízdní řád je jedna věc a realita druhá. Výluky přes léto (ujetí spojů kvůli pozdnímu příjezdu 2.autobusu - přípojný vlak počká jen na cestující z prvního, čekání na přípojné vlaky např. ve zmíněných Otrokovicích - 30-40 minut dle jízdního řádu + dalších 10-15 na zpožděný spoj, protože např. LEO projede návěstí na stůj a zablokuje čekáním na drážní inspekci jednu kolej na koridoru. :roll:
3.) Jinak já jezdím jenom vlakem a velice rád. Nechci, aby to vyznělo negativně z mých řádků. Jen mě připadá, že loni byly ty přípoje více navazující. Opakovaně jsem za poslední dva měsíce jezdil na jízdenku na léto a najezdil tisíce km v desítkách vlaků, takže mě to asi už splívá a mám dojem, že každý vlak stojí v Července a to v reálu 5 minut, aby mohli předjet nějací LEOši (to mám za to, že se dívám z okna). :D
4.) Přeji všem cestujícím jen příjemné novinky a hlavně cestu bez nehod, které by se musely dávat do tohoto vlákna. 8) :P
5.) Já si vážím ČD a jezdím jenom s nimi, protože mě dopraví do každého nádraží a ne jen někde jako ostatní. Každý má toho svého dopravce.
Začátečník a obdivovatel H0, nyní bez kolejiště. Hledám informace a uvidím zda se pustím do stavby.
Uživatelský avatar
Martin70
 
Příspěvky: 351
Registrován: sob 19 bře, 2016 9:07 am
Bydliště: Zlín

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Sandy » čtv 31 srp, 2017 10:06 pm

Morris Zapp píše:
Sandy píše:Úseku Smíchov - Pha-hlavní by ulevilo zdvojkolejnění trasy přes most "Inteligence" a převedení části osobní dopravy tímto směrem.
Tisíce děkovných dopisů za minutí Smíchova...
Sandy píše:Uvolnit prostor Masaryčky developerům.
Už aby to bylo. Posvátná kráva Masna je ve skutečnosti slepým střevem, s ní se vyhovující příměstská doprava na úrovni 21. století postavit nedá...

Morrisi, už ti bylo alespoň čtyřicet? Já jenom, jestli má cenu s tebou diskutovat.?
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Morris Zapp » pát 01 zář, 2017 5:23 am

Martin70 píše:...a tento příspěvek je tu můj poslední.
Není to škoda? Vždyť si jenom povídáme... Názory se nejlépe tříbí diskusí - a tohle fórum se "diskusní" přímo jmenuje.
Martin70 píše:Další věcí je přistavení vlaků v Praze hl.n. na můj směr cca. 5 minut před odjezdem, protože je tam při rekonstrukci málo perónů, jeden blokuje "žlutý Jančura" a je tam přistaven minimálně 15-20 před odjezdem, nebo je alespoň zmámo nástupiště (nesleduji to přesně, tento dopravce je mě ukradený, čekám na přistavení spoje ČD).
Obávám se, že se mýlíte: z mých (ovšem subjektivních) zkušeností vyplývá, že nejčastější příčinou pozdního přistavení vlaku do perónu je jeho zdržení na ONJ.
Martin70 píše:Čekání desítek cestujích v hale ve stoje pod cedují s odjezdy je taky triskní pohled. Hlavně, že je vestibul plný cizojazyčných butiků, ale důstojná čekárna pro běžné cestující chybí.
Jo, ty hrozny venkovanů mi tam taky vadí - ucpávají průchod. Možná ale už bude všechno jinak: https://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/konec-dobihani-na-posledni-chvili-cestujici-na-hlavnim-nadra/r~8c4506a08e5111e78c78002590604f2e/?redirected=1504199608. A čekárna? Na co by vám byla čekárna? Čekárna by byla dobrá leda tak jako denní stacionář pro bezdomovce a "turisty" z Rumunska... :( Normální člověk, když už teda má výjimečně potřebu na Hln na něco čekat, má spoustu možností: Autogrill, Potrefenej Husák, Šalanda... I Neoluxor se dá využít k čekání, ale tam to nakonec může vyjít nejdráž :wink:
Martin70 píše:Já si vážím ČD a jezdím jenom s nimi, protože mě dopraví do každého nádraží a ne jen někde jako ostatní.
Jenomže v tom jsou ČD docela nevinně: o tom, kam Vás dopraví a kam ne, nerozhodují ony, nýbrž ti, kdo celou tu legraci platí: MD v "dálkové dopravě", kraje v regionální.
Sandy píše:Já jenom, jestli má cenu s tebou diskutovat.?
To se musíte, drahá Sandy, rozhodnout sama... :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod sidlo » pát 01 zář, 2017 6:00 am

Morris Zapp píše:Jo, ty hrozny venkovanů mi tam taky vadí - ucpávají průchod. Možná ale už bude všechno jinak: https://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/konec-dobihani-na-posledni-chvili-cestujici-na-hlavnim-nadra/r~8c4506a08e5111e78c78002590604f2e/?redirected=1504199608.

Patřím mezi ty venkovany a taky tam musím vždycky stepovat. Pravda je, že dříve než 15 minut před odjezdem se číslo nástupiště nedovím. Doufejme, že to bude lepší.

Morris Zapp píše:
Martin70 píše:Já si vážím ČD a jezdím jenom s nimi, protože mě dopraví do každého nádraží a ne jen někde jako ostatní.
Jenomže v tom jsou ČD docela nevinně: o tom, kam Vás dopraví a kam ne, nerozhodují ony, nýbrž ti, kdo celou tu legraci platí: MD v "dálkové dopravě", kraje v regionální.

Já si myslím, že platit právě ČD za veřejnou službu je správně. A to současné šílenství, které skončí tím, že se za veřejnou službu bude platit soukromým firmám považuji za kriminální čin. Podnikat na základě dotace z veřejného rozpočtu je ekonomicky nesmysl a morálně nezdůvodnitelné. Za normální považuji platit za veřejnou službu státem vlastněné rozpočtové organizaci nebo veřejně prospěšné neziskové organizaci.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod BohousP » pát 01 zář, 2017 6:36 am

Neviňte jenom ČD a SŽDC. Já nedávno čekal s malou vnučkou na Hlaváku na snachu, které měla přijet z Bratislavy Žlutým expresem. Nástupiště vypsané nebylo, tak jsem šel na dvojku, kam žluťásci obvykle přijíždí a odjíždí. Stál tam jeden do Ostravy. Na vedlejší kolej po chvíli vjížděl další od Vítkova. Hlášení jsem v hluku nezaslechl, ale byl jsem si podle času jistý, že to je správný vlak. Naráz na dveřích vidím svítit displej Ostrava-Olomouc-Praha. Tedy jiný spoj :x . Tak jsem vyrazil i s vnučkou za ruku do hlavni haly, ale tam už mezi příjezdy nic vypsáno nebylo. Neklamné znamení, že vlak už přijel. Naštěstí snacha po chvíli zavolala mobilem - čekala na druhém nástupišti.
Tak si říkám, když si páně Jančurovi zaměstnanci nedokážou zkontrolovat displeje na vlastním vlaku, co pak můžou chtít od jiných.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2931
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 01 zář, 2017 6:40 am

sidlo píše: Já si myslím, že platit právě ČD za veřejnou službu je správně. A to současné šílenství, které skončí tím, že se za veřejnou službu bude platit soukromým firmám považuji za kriminální čin. Podnikat na základě dotace z veřejného rozpočtu je ekonomicky nesmysl a morálně nezdůvodnitelné. Za normální považuji platit za veřejnou službu státem vlastněné rozpočtové organizaci nebo veřejně prospěšné neziskové organizaci.

Placení za veřejnou službu v dopravě soukromníkům už "funguje" skoro 20 roků v autobusové dopravě, protože i když se podniky jmenují ČSAD, tak státní rozhodně nejsou.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod sidlo » pát 01 zář, 2017 7:41 am

Michal Šuhajda píše:Placení za veřejnou službu v dopravě soukromníkům už "funguje" skoro 20 roků v autobusové dopravě, protože i když se podniky jmenují ČSAD, tak státní rozhodně nejsou.

Ono to placení "funguje" hodně let i v jiných oblastech. Například všichni máme zaplacené zdravotní pojištění a každá návštěva zubaře nás stojí několik tisíc Kč.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Morris Zapp » pát 01 zář, 2017 7:53 am

Už se ani nepamatuju, kdy jsem naposledy u zubaře něco platil: paní doktorka je vždycky zklamaná, že zuby příšerné, ale vrtat jaksi není důvod :wink: Takže s tím kvantifikátorem "každá" bych zacházel opatrněji...
Michal Šuhajda má pravdu: stát naprosto běžně nakupuje služby pro občany u nestátních firem - a je to tak správně. Ony i ty ČD se usilovně snaží vypadat jako úplně normální a.s. podle OZ.
sidlo píše:Podnikat na základě dotace z veřejného rozpočtu je ekonomicky nesmysl a morálně nezdůvodnitelné.
Úplně přesně jste popsal princip fungování ČD - akorát že já jim to nezazlívám, nepovažuji to za ekonomický nesmysl a nemám s tím morální problém. Občané se prostřednictvím svých volených zástupců rozhodli, že si ze společných peněz zaplatí nějaké vláčky - to není nic proti ničemu.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod sidlo » pát 01 zář, 2017 8:16 am

Občané se prostřednictvím svých volených zástupců rozhodli, že si ze společných peněz zaplatí nějaké vláčky - to není nic proti ničemu.

Opravuji na:
- Občané si pod vlivem soukromých médií svobodně zvolili své zástupce
- a ti zvolení zástupci se potom rozhodli že z institucí, které měly zůstat ve vlastnictví státu, udělají akciové společnosti a zvětší či menší části je prodají (zpravidla pod cenou) soukromému (zpravidla zahraničnímu) vlastníkovi.
- Zisky těchto akciových společností, které jsou často dotovány z veřejných rozpočtů, odcházejí do zahraničí v řádu stovek miliard ročně.
A to je proti zájmům občanů této země.
Jinak jste uhodil hřebíček na hlavičku.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Morris Zapp » pát 01 zář, 2017 8:23 am

Občané jsou svéprávní a plně zodpovědní za své činy. Nemůže je furt někdo vodit za ručičku...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Jarda H. » pát 01 zář, 2017 12:37 pm

Když už se to zvrtlo v diskuzi až sem ....

Morris Zapp píše:Občané jsou ............ plně zodpovědní za své činy. ...


Škoda, že to neplatí pro politiky :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod hank » pát 01 zář, 2017 1:05 pm

sidlo píše:Já si myslím, že platit právě ČD za veřejnou službu je správně. A to současné šílenství, které skončí tím, že se za veřejnou službu bude platit soukromým firmám považuji za kriminální čin. Podnikat na základě dotace z veřejného rozpočtu je ekonomicky nesmysl a morálně nezdůvodnitelné. Za normální považuji platit za veřejnou službu státem vlastněné rozpočtové organizaci nebo veřejně prospěšné neziskové organizaci.


S tímhle názorem by tě na K-reportu tamní dopravní odborníci i "odborníci" ukamenovali a zadupali do země. U některých (bez ironie) skutečně fundovaných a jinak i osobně příjemných lidí je tam vidět syndrom klapek na očích a spousta čítankových případů fachidiotismu, jakmile přijde řeč na veřejný zájem, funkce státu apod. Sama zkratka ČD je pro ně jako rudý hadr před býkem. Ještě větší průšvih pak nastává, když takové postoje mají lidi, kteří mají např. garantovat nebo dokonce realizovat dopravní politiku v krajích (nebudu jmenovat). Proto jsou taky mezi kraji tak propastné rozdíly, pokud jde o veřejnou dopravu. (Osobně si myslím, že tolik krajů máme proto, aby bylo co nejvíc koryt a malých domů pro partaigenossen a jejich mafiánské loutkovodiče. Dle mého názoru se mělo obnovit zemské zřízení, nanejvýš Čechy rozdělit na dva regiony.)

Bohužel, 27 let režimního praní mozků udělalo své. Pro některé lidi neexistuje ani společnost, jen množina jedinců, kteří si jdou po krku, a proto ani něco jako společný nebo veřejný zájem. A když pak zjistí, že jejich postoje vnucené jim hlásnými troubami režimu jsou v rozporu i s jejich osobními zájmy, bývá jejich prohlédnutí někdy i tragické.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6110
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků