Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Petr Barchánek » stř 31 led, 2024 7:53 am

Ani ten nadjezd není nejbezpečnější. Tím nemyslím jenom pády nadjezdů na vlaky v Eschede a ve Studénce, ale třeba i jednu z nejtěžších nehod v Británii za poslední dobu, kdy spadla odtahová služba i s převáženým autem na plaťáku z nadjezdu na koleje, kde je trefil nejprve jeden vlak, který tímto vykolejil a prakticky ihned ho trefil druhý vlak v protisměru. Všecko se to odehrálo ve vysokých rychlostech.

Jen tyto tři nadjezdové nehody dávají v součtu asi 130 mrtvých.

Nejbezpečnější by bylo, kdyby se všecko přivařilo autogenem ke kolejnicím a každý člověk by se zabarikádoval doma, aby už nikdy nevylezl ven ani na zahradu před barák.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod MirekTT » stř 31 led, 2024 8:15 am

Shrňme si to. Momentálně vůbec neexistuje účinný systém, kde lze z přejezdu bez použití mobilu zastavit vlak nebo uzavřít trať s reakcí do deseti sekund. To bych považoval procentuálně a investičně jako nejúčinnější řešení.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Petr Barchánek » stř 31 led, 2024 8:37 am

Trochu nechápu smysl předchozího příspěvku.

Provoz se technicky určitě nedá spolehlivě zastavit do deseti vteřin, jde o řádově minuty a pokud by se o tyto minuty prodloužila doba uzavření přejezdů, tak by při současném provozu na nejvytíženějších tratích řada z nich během diopravních špiček vůbec nevyšla z výstrahy.

Si pamatuju třeba na článek v Reflexu před asi dvacety lety na téma Řevnice, tam byly přejezdy závislé na spostavení vlakové cesty a to tehdy po té trati jezdilo mnohem míň vlaků.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod StandaR » stř 31 led, 2024 8:45 am

Stavět aspoň hlavní traťe na náspu a všechny silnice řešit podjezdy je asi taky utopie :roll:

Největší problém je ale klasicky lidský faktor, ať už to že někdo podcení přejezd a jeho parametry, nebo to že se na to prostě vybodne a pošle to tam přes blikající světla. A tenhle problém nikdy nepůjde vyřešit, zvlášť ne v době kdy musí být všechno nejlíp hned, ideálně ještě včera.
StandaR
 
Příspěvky: 645
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Marthin » stř 31 led, 2024 10:24 am

MirekTT píše:Shrňme si to. Momentálně vůbec neexistuje účinný systém, kde lze z přejezdu bez použití mobilu zastavit vlak nebo uzavřít trať s reakcí do deseti sekund. To bych považoval procentuálně a investičně jako nejúčinnější řešení.


Že by přejezdy místo číselné řady by měly tlačítko nouze - vystoupit ze zaklíněného auta a zmáčnout tlačítko, kterým by se měl stopnout provoz na určitém úseku. Otázkou je, jak dlouho mi potrvá vystoupit z auta. Nicméně muselo by se to vše propočítat a čidlo detekující průjezd vlakem by mělo být ještě dál....aby vznikl větší časový prostor na reakci.
Marthin
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 02 črc, 2019 9:35 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod MirekTT » stř 31 led, 2024 10:45 am

Petr Barchánek - to neva ze to nechápeš. Já jen říkám, že by to bylo nejefektivnější řešení. Netvrdím, že je proveditelné, ale tvrdím, že cokoli s větší reakční dobou brutálně klesá na účinnosti.
Upřesním, ne do deseti vteřin zastavit vlak, ale dodat tu informaci strojvedoucímu a dispečerovi.

StandaR. Ano právě proti lidskému faktoru mířím. Protože vždy někdo vjede na přejezd, když nemá. I jako tento neoficiální nadměr. Ten chlap by tam vjel vždy. I přes všechny zákazy. A nikdo nevyleze z kabiny, aby si občíhl nivelety, světlost návěsu a zohlednil hmotnost a délku nákladu. Tu vrtačku tam prostě potřebovali přivést a jinudy to nešlo.
Tohle se dít bude dál a nejde tomu nijak zabránit. Ani tisíci zákazovými značkami. Je to stejný princip, jako u tichého střelce.

MartinH. To už řešíš technicky. Ano, třeba tlačítko, nebo detektor, nebo kamera nebo nevím co, ale hlavně NĚCO a velmi rychlé.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod prcek » stř 31 led, 2024 11:36 am

To něco velmi spolehlivé už je vymyšleno. Bohužel také velmi drahé a často obtížně proveditelné. Mimoúrovňové křížení.
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
prcek
 
Příspěvky: 507
Registrován: ned 05 dub, 2009 11:36 am
Bydliště: kousek jižně od Brna

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Dovi » stř 31 led, 2024 12:07 pm

Když už zde celý týden probíhá lokální Hyde Park, jako nejlevnější řešení bych navrhl přednost zprava :-)
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod czhunter » stř 31 led, 2024 7:16 pm

MirekTT píše:Netvrdím, že je proveditelné

Jasně že je to proveditelné - minimálně na každém přejezdu ke kterému je přivedená elektřina (protože když ja někde elektřina, tak tam může být i GSM vysílač a pak už to může být zapojené do nějakého systému. I velmi slabý signál stačí k odeslání pár packetů a žádný signál není v Česku skoro nikde)

Obecně největší problém (nejdražší věc) by bylo zajištění proti zneužití.
Protože kdyby řidiči věděli, že když vjedou na přejezd na červenou, nebo si tam klidně budou parkovat s kamionem a vlaky samy zastaví, tak by už asi žádný vlak neprojel.
To by se pak samozřejmě dalo řešit nějakým kamerama, senzorama a detekcí toho, že to někdo zneužívá, ale právě TO by pak na celém systému bylo to strašně drahé - ne zastavování vlaků v kritickém chvíli - to jde udělat snadno. Ale NEZASTAVOVÁNÍ vlaků v nekritické chvíli je to, co je těžké ošetřit.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod HonzaM » úte 13 úno, 2024 4:03 pm

I v reálu se občas při posunu stane něco podobného jako se mi stalo právě dnes na domácím kolejišti. Tohle se stalo v noci na dnešek ve Zlíně. V tom reálu to ale vadí trochu víc...
vykolejený vlak.jpg
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4085
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod jipol57 » úte 13 úno, 2024 6:48 pm

Chápu, když to podhodí pod vagonem, tak zbytek vlaku jede na jinou kolej. Ale proč ten poslední je zase vyšinutý zpět? To asi výhybkář rychle přehodil zpátky a myslel si, že zahladí stopy. :lol: Něco podobného bylo taky nedávno v Tišnově, ale s lidima.
jipol57
 
Příspěvky: 1187
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Jirka Černý » úte 13 úno, 2024 7:42 pm

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-sra ... k-40460483
Nehoda co mám rovnou za barákem, takřka doslova. Bohužel řidiči nejspíš nedošlo že když je trať cca po dvou kilometrech viditelně přebagrovaná kvůli stavbě dálnice jezdí vlaky až do poslední stanice co to jde.
Jirka Černý
 
Příspěvky: 123
Registrován: úte 05 led, 2021 5:17 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod StandaR » úte 13 úno, 2024 8:54 pm

HonzaM píše:I v reálu se občas při posunu stane něco podobného jako se mi stalo právě dnes na domácím kolejišti. Tohle se stalo v noci na dnešek ve Zlíně. V tom reálu to ale vadí trochu víc...
vykolejený vlak.jpg


A pak že lámaný metry nejsou realistický :roll: :D
StandaR
 
Příspěvky: 645
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod HonzaM » úte 13 úno, 2024 9:22 pm

jipol57 píše:Chápu, když to podhodí pod vagonem, tak zbytek vlaku jede na jinou kolej. Ale proč ten poslední je zase vyšinutý zpět? To asi výhybkář rychle přehodil zpátky a myslel si, že zahladí stopy. :lol: Něco podobného bylo taky nedávno v Tišnově, ale s lidima.

K přestavení výhybky asi došlo pozdě, až mezi předním a zadním podvozkem posledního vozu, poslední podvozek proto pokračoval po původní koleji přímo a druhý jel do odbočky.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4085
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Jarda H. » stř 14 úno, 2024 7:02 am

Jirka Černý píše:https://www.novinky.cz/clanek/krimi-srazka-vlaku-a-auta-na-rakovnicku-pro-zraneneho-letel-vrtulnik-40460483
Nehoda co mám rovnou za barákem, takřka doslova. Bohužel řidiči nejspíš nedošlo že když je trať cca po dvou kilometrech viditelně přebagrovaná kvůli stavbě dálnice jezdí vlaky až do poslední stanice co to jde.


Místem jsem projížděl cca 3/4 hodiny po nehodě, kromě zdravotníků tam byli stále hasiči i policie ... Ale především - na obě strany je vidět stovky metrů !! Zbytečná nehoda. A k té zprávě na Seznamu - označeno je místo na hlavní silnici, na karlovarce (tam je taky přejezd, kde momentálně nefunguje signalizace), ale k nehodě došlo o pár stovek metrů dál, přejezd na okresce, silnice č. 227, tj. na mapce směrem nahoru !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jipol57 a 25 návštevníků