Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod TTmili » pát 22 úno, 2019 9:11 pm

jipol57 píše:To jsou ty moderní vymoženosti, že u nových vozů už není záchranná brzda, klasickou záklopkou na průběžném potrubí, aby vypuštěním vzduchu, vlak zastavil na fleku. Záchranná brzda jen přibrzdí, ale zastavení musí potvrdit strojvedoucí. Je to proto, aby vlak nezastavil na nevhodném místě. V tunelu, na mostě, atd.


Ale kdeže, jak psal Bw_Ig, u řady 841 se jedná o zcela jiný problém, který pramení především v jistém nedostatku podkladů i dílů pro údržbu a neochotě toto řešit především z vyšších míst. Pak jsou strojvedoucí nuceni pod tlakem řešit závady na trati, a prostě chyba se stane.

K systému přemostění záchrané brzdy asi jen toliko, že funguje zcela opačně, i nové vozy nebo jednotky vypustí všechen vzduch (no, né úplně, například nové služebáky mám vyzkoušeno že udržují tlak v podtrubí kolem 2 barů), a strojvedoucí na určených místech musí použít přemostění záchranné brzdy a místem projezt, pokud to umožní situace (a souprava).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod jipol57 » pát 22 úno, 2019 9:27 pm

TTmili píše:
jipol57 píše:To jsou ty moderní vymoženosti, že u nových vozů už není záchranná brzda, klasickou záklopkou na průběžném potrubí, aby vypuštěním vzduchu, vlak zastavil na fleku. Záchranná brzda jen přibrzdí, ale zastavení musí potvrdit strojvedoucí. Je to proto, aby vlak nezastavil na nevhodném místě. V tunelu, na mostě, atd.


Ale kdeže, jak psal Bw_Ig, u řady 841 se jedná o zcela jiný problém, který pramení především v jistém nedostatku podkladů i dílů pro údržbu a neochotě toto řešit především z vyšších míst. Pak jsou strojvedoucí nuceni pod tlakem řešit závady na trati, a prostě chyba se stane.

K systému přemostění záchrané brzdy asi jen toliko, že funguje zcela opačně, i nové vozy nebo jednotky vypustí všechen vzduch (no, né úplně, například nové služebáky mám vyzkoušeno že udržují tlak v podtrubí kolem 2 barů), a strojvedoucí na určených místech musí použít přemostění záchranné brzdy a místem projezt, pokud to umožní situace (a souprava).

Vím že přemostění ZB není příčinou celého incidentu. Ale kdyby to tam nebylo, tak by cestující zatáhli za ZB a vlak by okamžitě stál. Tohle bylo jak v americkém filmu, že vlak nejde zastavit.
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Bw_Ig » sob 23 úno, 2019 5:42 am

Strojvedoucí u 841 aby mohl "odjistit" zajištovací stradačovou brzdu (asi byla v poruše - zaseknutá v zajištěné brzdící poloze) musí prvně uzavřít kohouty k brzdovým válcům - ty se odvětrají - odbrzdí, pak uzavře kohout k střadačové brzdě - jde ven - mechanicky na podvozku střadačovou brzdu odbbrzdí - jde zpátky do vozu (pod sedačku cestujících) a opět otevře kohout k brzdovým válců.
To učiní dvakrát stejné - každý podvozek má samostatné kohouty pod sedadlem cestujících.
Ale ten úkon - viz výše - návrat zpět do vozu a otevřít kohouty k brzd válcům - už jaksi nesthl - nebot mu to venku odjelo.
A pak... cestující zatáhl za záchranou brzdu a co stalo... nic, protože (ted spekulace) ikdyž se vypustil vzduch z HP tak nemělo co brzdit, protože kohouty k BV byly zavřené (?). Pokud to byl jen jeden podovozek - tak brzdící váha kotoučové brzdy jednoho podvozku na spádu 22 promile není dost silná aby vozidlo zastavila - tak udržuje rachlost. EMG brzda v daný okamžik ale nebyla použita (viz můj horní příspěvek - opět stále jen spekulace) nebot počítač vozidla ji v daném okamžiku automaticky nezapne - je to analogová funkce přepínače na pultu - musí si ji dát sám strojvedoucí. Pokud ale byly zavřeny kohouty k BV u obou podvozků - tak už tam není nic co byl vozidlo zastavilo - jedině právě ta EMG brzda.
V celé "události" je stále několik málo technických nejasností - co a jak provedl strojvedoucí, které ale nemohu psát - souvistí totiž s technickou konstrukcí vozidla 841 podle německého vzoru, konstrukce STADLER - kombinované se zařízením MIRELL, atd..
Pokud se víše uvedené úkony dělají - tak se vozidlo 841 musí zajistit analogově - tedy dřevěnými klýn na spádu. To se však v žádné příručce či návodu nedozvíte je to provozní lidské nařízení co se musí mít u 841 v "hlavě"... a ta někdy dost zapomíná, jak se jmenujou ti dva němci co chodijou na návštěvu a uklízijou věci jinam než jsem je dal???
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Brejla » sob 23 úno, 2019 9:26 am

Vladimír píše:Koridor Praha – Plzeň stojí. Vlaky vyjely proti sobě, od srážky je dělilo 50 metrů
https://zdopravy.cz/koridor-praha-plzen-stoji-vlaky-vyjely-proti-sobe-od-srazky-je-delilo-50-metru-24162/


Prý jen dopravní závada :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod amirinda » sob 23 úno, 2019 10:12 am

popojedem bo zme v utlumu...
Uživatelský avatar
amirinda
 
Příspěvky: 580
Registrován: pon 12 pro, 2016 4:00 am
Bydliště: Planá

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Patrik Novák » ned 24 úno, 2019 10:45 pm

23.2.2019

Na nádraží v Českých Budějovicích se srazily lokomotivy

https://www.novinky.cz/krimi/498139-na- ... otivy.html
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží


Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Patrik Novák » pon 25 úno, 2019 10:01 pm

Jednotky drážních hasičů z Ústí nad Labem a Chomutova zasahují při nakolejování v železniční stanici Most

https://www.pozary.cz/clanek/206383-jed ... -zasahuji/
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Patrik Novák » stř 27 úno, 2019 6:37 pm

Na vlakovém nádraží v Pardubicích likvidovali hasiči požár lokomotivy

https://www.pozary.cz/clanek/206506-na- ... okomotivy/
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod D » pát 01 bře, 2019 10:48 am

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1355
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod jipol57 » pát 01 bře, 2019 12:22 pm

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/pr ... 281240_ako
Že bych nakonec EKOteroristům fandil?
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod BohousP » pát 01 bře, 2019 2:20 pm

Doufám, že mu někdo z domácích vysvětlí jednou pro vždy, že do vlastního hnízda se nedělá. Kvůli jeho obstrukcím v severních Čechách zemřelo několik lidí na silnicích, kudy se objížďěla D8.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2921
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod D » pon 04 bře, 2019 1:24 pm

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1355
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod HonzaM » pon 04 bře, 2019 2:08 pm

Co se to na české železnici děje? Není těch nehod v poslední době nějak moc?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Patrik Novák » úte 05 bře, 2019 6:21 am

Do stromu spadlého přes koleje narazil osobní vlak

https://www.pozary.cz/clanek/206753-do- ... nehoda-se/
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: KaRei a 9 návštevníků