Charlie píše:Všiml jsem si, že v Americe v případě překážky na kolejích, vlaky ani nepřibrzdí a valí to na plnej ceres dál, auto nebo překážka odletí někam do ztracena a vlak zmizí, jako by se ani nic nestalo. Často je to vidět i ve filmech, kdy jediná činnost, kterou mašinfíra podnikne, je houkání a troubení... místo toho aby brzdil.
Jen připomenu - na železnicích v USA a v Kanadě je brzdící procento nesrovnatelně nižší , než v Evropě .
Skutečná zábrzdná dráha nákladního vlaku brzděného druhým způsobem brzdění tj. brzdy v poloze "N" ,( "G" )( ze 60 km/h , na spádu 10 promile , 100 náprav , 680 tun , prázdné vozy Falls ) je cca 450 m . Mám to vyzkoušené .
V současné době , kdy jsou nákladní vlaky brzděné prvním způsobem brzdění tj. brzdy v poloze "O" , ("P") bychom mluvili o ještě nižších hodnotách .
Brzdící hodnoty jako jsou v Evropě jsou pro železnice v USA naprosto nedosažitelné .
Petr