Stránka 1 z 2
E 479.1 Dvojička

Napsal:
úte 29 črc, 2025 6:42 pm
od jirie123
Vážení, nevíte jestli zmíněné stroje mělo v inventáři i Bohumínské depo nebo byly lokalizované pouze na Slovensku?
Jedná se mi o období ČSD.
Děkuji.
Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
úte 29 črc, 2025 8:42 pm
od jirie123
Tak podle dostupných informací byly všechny dvojičky z depa Spišská Nová Ves.
Nemá někdo nějaké foto z 80. let?
Děkuji.
Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
úte 29 črc, 2025 8:58 pm
od Martin70
Zdravím Jiří, asi budeš mít pravdu. Právě jsem prolistoval knihu od Krokodýla o E479.1 a není tam kapitola o přidělení do dep, jak bývá u knih zvykem. Všude jsem zběžně narazil na tu tebou zmiňovanou Spiš.Nov.Ves. Takže pokud tvůj dotaz byl na domovskou stanici na Ostravsku, tak asi tam přidělena nebyla žádná. Kniha Vzpomínky konstruktéra lokomotiv Škoda taky o této řadě mlčí. Na web jsi se asi díval. Ber však mé info jen jako orientační, znalejší mohou napsat přesněji. A nevím zda se tato otázka už někdy neřešila. Jen mám takový pocit, možná chybný.
Edit P.S. Ještě jsem opravdu v rychlosti narazil v té knize na info, že se prováděl test spotřeby s nákladními vlaky okolo 1100tun +/-100 a vyšla lépe řada 669.2 (182) která měla dle okolností a váze vlaku cca. o 20-40% nižší spotřebu elektřiny. Takže se doporučovala vozba vlaků minimálně o váze 2.000tun. Takže to může být důvod proč by se na české, tak nějak rovinatější trati nevyplatila. Proto to ČSD asi netříštilo, byly na té Spiši a tady k nám na "západ" na severní Moravu jen zajížděliy
Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
úte 29 črc, 2025 9:07 pm
od jirie123
Děkuji za reakci. Nebyla by v té Tvojí publikaci nějaká solidní fotka z 80. let. Potřeboval bych pro stavbu, ale mám je jednu tovární fotečku E 479.1019-20.
Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
stř 30 črc, 2025 9:02 am
od Zlámalík
Zkus se zeptat Pepy Němce, (Němec_z_Ova) - tady či na K-reportu se vyskytuje a mohl by vědět, jestli tam s tím někdy laborovali.
Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
stř 30 črc, 2025 11:06 am
od -vera-
Všechny stroje z výroby byly přiděleny LD Spišská Nová Ves. Viz.text.
Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
stř 30 črc, 2025 11:09 am
od -vera-
ŽELEZNIČÁŘ/číslo 2-1984/
Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
stř 30 črc, 2025 1:28 pm
od -vera-
.....
Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
stř 30 črc, 2025 3:54 pm
od Martin70
-vera- píše:Všechny stroje z výroby byly přiděleny LD Spišská Nová Ves. Viz.text.
Odpověď byla na dosah, stačilo jen najít tu správnou stránku. Včera večer už jsem to neměl oči. I když to asi zmiňuje přidělení po rozdělení drah v roce 1993 a Jirka se ptal na původní dobu ČSD.
Jirkovi jsem poslal SZ.

Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
stř 30 črc, 2025 4:16 pm
od -vera-
Martin70 píše:-vera- píše:Všechny stroje z výroby byly přiděleny LD Spišská Nová Ves. Viz.text.
Odpověď byla na dosah, stačilo jen najít tu správnou stránku. Včera večer už jsem to neměl oči. I když to asi zmiňuje přidělení po rozdělení drah v roce 1993 a Jirka se ptal na původní dobu ČSD.
Jirkovi jsem poslal SZ.

stav k 28.02.1990
Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
stř 30 črc, 2025 4:47 pm
od jirie123
Děkuji všem za fotky!
SZ jsem extrahoval. Děkuji moc Martine, hlavně za tu barevnou.
Tak mě napadá, že barva na té retro dvojičce zřejmě trpí stejným problémem jako E 499.2023, která má zdá se jiný odstín zelené než původní provedení z 80. let. Hodně se to tu probíralo ve vlákně k modelu ACME.
Ty staré barevné fotky sice nejsou tak směrodatné, ale přesný odstín tenkrát musel být určený tehdejšími normami ČSD. Kde to ovšem hledat a najít?
Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
stř 30 črc, 2025 6:52 pm
od jirie123
Dovolím si přidat i Martinovu fotku, která zachycuje stejný vlak, jen s tím, že se v okénku objevuje lokomotivní četa.
Je o něco méně zrnitá.
Na kastli je vidět jak se povětrnostní vlivy podepsaly na barvě.
Je to velmi ošidné vyjadřovat se k přesnému odstínu.
Jsem ovšem osobně přesvědčen, že odstín zelené byl stejný jako na Banánech.
Nakonec jsem byl nucen fotku zmenši, takže ten rozdíl kvality se nedá rozpoznat

Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
stř 30 črc, 2025 7:46 pm
od vinklarekcz
-vera- píše:Martin70 píše:-vera- píše:Všechny stroje z výroby byly přiděleny LD Spišská Nová Ves. Viz.text.
Odpověď byla na dosah, stačilo jen najít tu správnou stránku. Včera večer už jsem to neměl oči. I když to asi zmiňuje přidělení po rozdělení drah v roce 1993 a Jirka se ptal na původní dobu ČSD.
Jirkovi jsem poslal SZ.

stav k 28.02.1990
Pozor - ta Kronika není asi správně. Na esách jsem jezdil v LD Přerov a měli jsme Esa až do č. 363 042. Po zániku LD Přerov byla Esa předána (asi) LD Brno. Svého času jsem zrovna tuto mašinku viděl v Olomouci jak s ní přijel mladý strojvedoucí na osobáku. ... (ale mohu se mýlit .. je možné že Bratislava předala/prodala jedničkové Esa ČD).
ps: dvojičky s odporovou regulací skutečně jezdili jen na Ostravsku a Slovensku. Tenkrát 80-90. léta měli Ostraváci ještě šestikoláky E669 a jezdili s nima pro nákladní vlaky do Přerova pravé přednádraží a občas i do Nedakonic (tenkrát tam byl přechod AC/DC).
Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
stř 30 črc, 2025 9:32 pm
od Patrik Novák
jirie123 píše:Děkuji vš
Ty staré barevné fotky sice nejsou tak směrodatné, ale přesný odstín tenkrát musel být určený tehdejšími normami ČSD. Kde to ovšem hledat a najít?
Internet, toto fórum, zelezničář 84 /13 .
Napiš mi mail , pošlu ti to.
Re: E 479.1 Dvojička

Napsal:
čtv 31 črc, 2025 1:49 am
od Patrik Novák
Mělo by to být ČSN 5400 .
V článku v železničáři píšou, zelená bílí pruh šedé podvozky.
Na wiki : Od vyrobení jsou tradičně lakovány do zeleného schématu se žlutým (dříve na několika strojích krémovým) výstražným pruhem,