Druhy vlaků už jsme tu kdysi řešili, ale teď to (jako obyčejně) nemůžu najít...

U ČSD na to býval dokonce předpis.
Ex - z dopravního ani přepravního hlediska nemá žádný přesně daný význam, zkratka byla/je marketingového charakteru, podobně jako různé ICE, EC, IC, EN atd. apod.
Nex - mezistátní vlaky, od běžných Rn/Sn vlaků se lišily především požadavky na brzdovou výstroj vozů odpovídající vyšším požadovaným rychlostem. Řadily se většinou z vozů s přestavovači brzdového režimu. (Ale jak těch vozů přibývalo, řadily se i do vnitrostátních vlaků Rn a Sn.) Typicky např. vlaky bývalého systému TEEM, tj. transevropských nákladních expresů. Vyznačovaly se taky extrémně krátkými časy předávek/přejímek vlaků v PPS - vyměnila se mašina, provedla se jednoduchá zkouška brzdy a jelo se dál. Žádné celní a podobné formality.
Rozdíl mezi Rn a Sn vlaky nikdy nebyl jasný ani mně.
Některé Rn/Sn/Pn vlaky mohly po cestě manipulovat. Většinou to bylo tak, že se někde odstavila/připojila ucelená skupina vozů.
Vn - vyrovnávka prázdných vozů nepoužitelných (ať už z organizačních, technických nebo komerčních důvodů) pro nakládku zpátečním směrem. U ČSD většina Vn vlaků (pochopitelně) mířila s prázdnými uhláky do uhelných pánví. Existovaly i přeshraniční vyrovnávky (např. prázdné chladicí vozy), ale ty se často vedly jako Rn/Sn vlaky.
Pv - vlak sloužící k přesunu zátěže mezi dvěma sousedními stanicemi, mezi stanicemi jednoho uzlu apod. (I když to "sousedními" nemuselo být taky vždycky pravidlem, např. na spojovací trati Kunovice - Staré Město jezdily mezi oběma odbočnými stanicemi vlaky předávající zátěž mezi vlárskou drahou a ferdinandkou; i když je na trati mezilehlá stanice Uherské Hradiště, bývaly vedené jako Pv, které ji projížděly, a samotné UH se obsluhovalo Mn vlaky z Veselí n. M./Kunovic, které tam končily/začínaly.)
Vleč - obsluha vlečky odbočující ze širé trati mezi nácestnými dopravnami; vrací se do výchozí stanice.
Ještě jsi zapomněl na vlaky MMn a MPv; šlo o nákladní vlaky s pravidelnou přepravou osob (nebo i bez ní) vedené motorovými vozy. Nákladní vlaky s přepravou osob v klasické trakci se od běžných nákl. vlaků označením nijak neodlišovaly. (V tom je btw rozdíl oproti německým poměrům, které nejenže mají pro takové vlaky samostatné označení, ale navíc ještě rozlišují nákladní vlaky s přepravou osob GmP a osobní vlaky s přepravou nákladů PmG; ani v německých zdrojích se mi nepodařilo najít jasné vysvětlení rozdílu...

)
To, co jsem tu sepsal, se týká období ČSD a částečně i unitárních ČD, tj. konce III./IV./začátku V. epochy; řekněme cca 40 let od r. 1963, kdy se konečně přestaly otrocky napodobovat sovětské vzory, až do začátku reálného fungování ČD Cargo. Novější a současné poměry ať raději vysvětlí někdo jiný. Dtto se týká i starších období - například Ls (lehké sběrné) vlaky skončily s přepravou kusových zásilek a spěšnin vypravovaných z jednotlivých nácestných stanic, tj. někdy na přelomu epoch II a III. Také názvosloví bylo tehdy odlišné - např. Mn vlakům se tehdy říkalo posunovací nákladní vlaky.
Ucelený výklad se stručným vysvětlením základních pojmů z modelářského hlediska je
např. tady.
Edit: Kolegové byli rychlejší...