Modelový provoz: Příjezd/odjezd a manipulační kolej
Napsal: úte 26 bře, 2024 11:59 am
Může prosím někdo poradit, jak by se mělo správně vjíždět/odjíždět s nákladním vlakem do znázorněné stanice na vlečku?
Vlečka je napojena na manipulační kolej (2). Odjezd a příjezd do stanice je, jestli si dobře pamatuju z předpisů, možný ale jen z dopravních kolejí (1).
Podle toho jsem tedy předpokládal, že vlak musí tedy přijet nejprve (a jedině) na dopravní kolej 1, pak se posunem vrátit přes výhybky do úseku mezi zhlavím a vjezdovým návěstidlem, a až pak přistavit soupravu na manipulační kolej 2 a zajet na vlečku.
To samé by mi vycházelo pro odjezd z vlečky - z manipulační koleje 2 neprve posunem vytáhnout soupravu přes výhybky a přistavit ji na dopravní kolej 1, a až poté odjet ze stanice.
Skutečně by se i v reálu se soupravou takto šibovalo?
Viděl jsem kdysi jedno video z kabiny strojvedoucího ČD Cargo, kde přijížděl na nějaké nákladní nádraží v Praze (bohužel si nepamatuju už ani kanál, ani konkrétní nádraží), a vjezd komentoval slovy, že do nádraží musí vjíždět posunem, protože není kryto návěstidly. Přišlo mi, že již na hlavní trati se přepnul do posunu. Na příslušnou kolej pak vjel přímo.
Od té doby si nejsem jistý, jestli tu svou vlečku vlastně obsluhuju modelově správně, nebo jestli by v reálu to šibování neodpadlo a nevjížděl by fíra na tu manipulační kolej rovnou s tím, že se na posun přepne již u vjezdového návěstidla.
[EDIT]Dohledáno video, ale koukám, že mi paměť selhala. Jde o směrovou kolej nákladového nádraží v Berouně, která nemá návěstidlo pro vlak, a tak na ni vjíždí posunem. Jenže se na ni nevjíždí přímo z tratě, ale z Berounského nádraží, při jehož průjezdu se přepíná do režimu posunu. Jen při tom nezastavuje.
https://www.youtube.com/watch?v=VcQFsLk7Gdc&t=4539s
Vlečka je napojena na manipulační kolej (2). Odjezd a příjezd do stanice je, jestli si dobře pamatuju z předpisů, možný ale jen z dopravních kolejí (1).
Podle toho jsem tedy předpokládal, že vlak musí tedy přijet nejprve (a jedině) na dopravní kolej 1, pak se posunem vrátit přes výhybky do úseku mezi zhlavím a vjezdovým návěstidlem, a až pak přistavit soupravu na manipulační kolej 2 a zajet na vlečku.
To samé by mi vycházelo pro odjezd z vlečky - z manipulační koleje 2 neprve posunem vytáhnout soupravu přes výhybky a přistavit ji na dopravní kolej 1, a až poté odjet ze stanice.
Skutečně by se i v reálu se soupravou takto šibovalo?
Viděl jsem kdysi jedno video z kabiny strojvedoucího ČD Cargo, kde přijížděl na nějaké nákladní nádraží v Praze (bohužel si nepamatuju už ani kanál, ani konkrétní nádraží), a vjezd komentoval slovy, že do nádraží musí vjíždět posunem, protože není kryto návěstidly. Přišlo mi, že již na hlavní trati se přepnul do posunu. Na příslušnou kolej pak vjel přímo.
Od té doby si nejsem jistý, jestli tu svou vlečku vlastně obsluhuju modelově správně, nebo jestli by v reálu to šibování neodpadlo a nevjížděl by fíra na tu manipulační kolej rovnou s tím, že se na posun přepne již u vjezdového návěstidla.
[EDIT]Dohledáno video, ale koukám, že mi paměť selhala. Jde o směrovou kolej nákladového nádraží v Berouně, která nemá návěstidlo pro vlak, a tak na ni vjíždí posunem. Jenže se na ni nevjíždí přímo z tratě, ale z Berounského nádraží, při jehož průjezdu se přepíná do režimu posunu. Jen při tom nezastavuje.
https://www.youtube.com/watch?v=VcQFsLk7Gdc&t=4539s