Stránka 1 z 1

TIP: Solvayovy lomy - úzkokolejka 600mm 20 km od Prahy

PříspěvekNapsal: sob 05 črc, 2008 10:45 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: ned 06 črc, 2008 4:52 pm
od radekkrupka
V kolik jsi tam byl? To jsme se tam možná potkali :)

My byli na prohlídku na 11h. Pokud někdo chce, můžu také doplnit nějaké fotky a popis...

Safra, to jste tam museli být jako my - poznávací znamení - ten plastový barel před lokomotivou jsme dali pryč aby nám nehyzdil fotku :lol: :lol: :lol: A ty ho tam zatím máš!

PříspěvekNapsal: ned 06 črc, 2008 6:50 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: ned 06 črc, 2008 9:13 pm
od radekkrupka
Tak to jsi byl až po nás, to je zajímavé - ten barel se tam vrátil - a to byl plný vody :)

Doplním informace:

rozchod skutečně 600 mm, ve vozovém parku mají mraky vagonů a lokomotv - speciál důlních i povrchových. Většinu vagonů mají pohozených na různých odbočkách ve smyslu navození atmosféry. Koleje jsou kopletně nově položené ovšem v původní dispozici. Když někdy v roce 2000 ta parta nadšenců začínala, měli pouze zarostlý lom a trosky budov a zbytky vozového parku. Od té doby udělali hodně práce!

Většina lokomotiv (můj odhad počtu co jsem tam celkem viděl může být až 20 ks!!!) je schovaná v té štole. Byla to štola dopravní - spojovala nejzápadnější oblast lomu s drtičkou a stanicí lanovky dřív, než byl proveden zářez tam, kde je trať dnes (tam, kde tě svezou). Dnes je štola z části zavalená, v udržované polovině mají skladiště vozů a materiálu, expozici a chladírnu nápojů (stálých 8°C, což je v létě docela nářez).

Prohlídka jednoznačně stojí za to, chlapci jsou zapálení (ve štole nás prováděl chlapík od Subterry - od fochu :D ) a v hlavní budově mají pěkně ucelenou expozici i o všech okolních lomech Českého ráje a jeden moc pěkný model celé stanice, kde se stýkala úzkorozchodka s lanovkou a mechanizací...

Na závěr dodám pár fotek z mé strany - nechtěl jsem moc dublovat tvoje, ale ony se mi tak nějak zobrazují jenom některé tak omluvte, že některé můžou být 2x...

http://picasaweb.google.com/radekkrupka/SolvayovyLomy