Stránka 1 z 1

Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: sob 19 lis, 2022 5:56 pm
od HonzaM
Může být v reálu výhybka v tunelu?

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: sob 19 lis, 2022 6:01 pm
od Radek Strnad
A jak by asi jezdilo pražské metro, kdyby nemělo výhybky?

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: sob 19 lis, 2022 6:02 pm
od jirmicz
Samozřejmě například Chuchelský tunel.

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: sob 19 lis, 2022 6:02 pm
od JiriKTT
Třeba odbočka Tunel mezi Radotínem a Krčí nebo krajní výhybky Praha hl.n. od Vršovic a Vyšehradu.

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: sob 19 lis, 2022 6:11 pm
od HonzaM
Radek Strnad píše:A jak by asi jezdilo pražské metro, kdyby nemělo výhybky?

Metro je samozřejmě specifické, šlo mi o to, zda je to běžné na železnici.

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: sob 19 lis, 2022 6:36 pm
od Rtep
Pěkný večer
ohledně tunelu u nás nevím, ale Eurotunel má dvě propojení tunelových rour včetně propojení obou koleji. To stejné bude i na novém Breneru.

Obrázek

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: sob 19 lis, 2022 9:31 pm
od Zlámalík
Odbočka Gotthard Nord ve starém tunelu (stanice Göschenen)
Vjezd na Hlavák v Praze

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: ned 20 lis, 2022 1:33 am
od Michal Šuhajda
Tunel pod Brennerem (ve stavbě) se na severní straně pod zemí rozdělí na trať do Innsbrucku a na trať směrem na východ, kde se opět pod zemi napojí na obchvat Innsbrucku, tam to bez vyhybek tak nepůjde.

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: ned 20 lis, 2022 10:00 am
od Michal Šuhajda
Honzovi jde nejspíš hlavně o klasické traťové tunely, kde ty výhybky zas tak často nebývají, ale jak vidno najdou se . V té Praze to je včetně návěstidel (vjezdových i seřaďovacích) též v tunelu. Před tunelem byla předvěst, dnes je tam “střelnice”.
Jinak jsou v zahraničí stanice, které jsou z části v tunelech, včetně zhlaví nebo jeho části (např. Berlin Anhalter Bhf.- nový, Warszawa centralna, Wien Mitte, dostavba Zürich Hbf.). Často jde o hloubené tunely, tedy budované v otevřené stav. jámě a dodatečně zastropené a překryté terénem či zástavbou.
Obecně trati příměstských železnic S-bahn často kombinují nadzemní a podzemní části.
Nakonec i v Praze se objevují plány na podzemní propojení pod centrem.

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: ned 20 lis, 2022 12:18 pm
od look23
Výhybka je také v Chuchelském tunelu, od Radotína vedou 2 koleje, v tunelu je kolej pouze jedna, která pak pokračuje na Most Inteligence/Bránický most a do Krče.

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: ned 20 lis, 2022 1:29 pm
od Ivan
Jsem zvědav, kolik zde bude ještě odkazů na Chuchelský tunel :D, neboli ztv. Odb. Tunel (ano, je to vedeno jako dopravna).

Mimochodem, aktuálně se chystá zdvojkolejnění trati Radotín - Branický most - Krč a na stole je i varianta, že budou dvě koleje i v tunelu, jen je to dosti natěsno.

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: ned 20 lis, 2022 1:37 pm
od Vysočina
Jednokolejný úpatní tunel Furka. Má celkem dvě automatické výhybny ...
https://www.youtube.com/watch?v=qBcXUHO5V5I

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: ned 20 lis, 2022 2:05 pm
od hank
Hrot krajní výhybky č. 1 v Sychrově na turnovském zhlaví je 9 m od tunelového portálu. Krajní výhybka č. 5 na opačném hodkovickém zhlaví je pro změnu na mostě.

V reálu to vypadá takhle:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sychrov_% ... -07_07.jpg

Pamětníci by mohli upřesnit, jak to vypadalo při rekonstrukci tunelů na trati Brno - Blansko. Od 50. až do 80. let tam bylo v provozu několik dočasných výhyben, které v dotčených tunelech převáděly dvoukolejný provoz na jednokolejný. V paměti mám výhybny a hradla Jelení skok a Galerie u tunelu č. 7 v letech 1975 - 82, ale jestli některá výhybka zasahovala až do tunelu, to už si fakt nepamatuju. Podobných případů tam nicméně bylo několik.

Re: Výhybka v tunelu?

PříspěvekNapsal: ned 20 lis, 2022 2:14 pm
od look23
Ivan píše:Jsem zvědav, kolik zde bude ještě odkazů na Chuchelský tunel :D, neboli ztv. Odb. Tunel (ano, je to vedeno jako dopravna).

Mimochodem, aktuálně se chystá zdvojkolejnění trati Radotín - Branický most - Krč a na stole je i varianta, že budou dvě koleje i v tunelu, jen je to dosti natěsno.

Zajímalo by mě, jak to chtějí udělat a na jakou rychlost, když vnější oblouk má poloměr 302 metrů. Původně to zdvojkolejnění stolice kvůli prostorovým poměrům.