od RadekH0 » stř 26 říj, 2022 8:39 am
Při pohledu na čelo vozidla jsou žluté jakoby na vnější straně a červené na vnitřní. Každé vozidlo má druh a počet hadic dle požadavků a využití daného vozidla. Některá vozidla nemají žluté hadice vůbec (např. 810, 010, 020 nebo většina nákladních vozů), nebo můžou mít jen jednu žlutou hadici (např. některé loko 742, 714, 753, 720, 721 atd.) Existují však i druhy nákladních vozů, které žluté hadice mají kvůli potřebě napájení různých mechanismů vzduchem. V dnešní době je často vidět i případ, kdy nákladní vozy mají pouze jednu červenou hadici (zejména zahraniční vozy).
Většina novějších osobních vozů již mají normálně hadice 4. Staré vozy (Bai atd.) neznám, takže s tím nepomohu.
Také je dobré zmínit, že barevné odlišení hadic (žlutá, červená) je pouze doporučující a nemusí být nijak natřena. "Žlutá hadice od červené" se dá odlišit tak, že na koncové spojce u žluté hadice je nálitek ve tvaru kříže, který spojka na červené hadici nemá. Spojky jsou také od sebe zrcadlově otočené, takže červenou a žlutou hadici mezi vozy by teoreticky nemělo jít spojit.
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC