Stránka 100 z 101

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2024 8:04 am
od Zlámalík
Já to tušil, ty Pragotrony na nástupiště taky časem budou :-) Dobře oni!

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2024 12:44 pm
od fulda
Vhodný displej pro eNkaře, který umím opakovaně koupit má velikost 11x16mm po té, co se sloupne z podkladového plošňáku, ale je jen černobílej.

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: pon 06 kvě, 2024 10:50 am
od Trainmaniak

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: pon 06 kvě, 2024 1:07 pm
od hank
Trainmaniak píše:...hezky se na to kouká...

...dokud si nepředstavíš, že bys tam sloužil.

Ale jinak máš pravdu, v 60. letech to pod názvem Bitva o koleje vysílala Čs. televize a dodnes si pamatuju, jak jsem na to jako kluk koukal s očima navrch hlavy. Dneska to beru především jako dokument doby, kdy to natočili. Poválečná nálada byla pro nás, kdo jsme to nezažili, těžko představitelná; něco málo z ní na naši generaci přenesli rodiče, kteří byli v tom správném věku právě v r. 1945 a těsně po něm, ale vlastní zkušenost už to nebyla. A duch doby nepochybně ovlivnil i ty, kdo rozhodli o ocenění filmu na festivalu v Cannes roku 1946.

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: pon 06 kvě, 2024 3:14 pm
od marian_r
To prvé, to je z hraného filmu? Je to snímané asi 4 kamerami a ešte záber na tú harmoniku...

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: pon 06 kvě, 2024 4:03 pm
od Trainmaniak
Obé je ze stejného filmu.

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: pon 06 kvě, 2024 4:50 pm
od hank
Film Bitva o koleje byl částečně hraný a částečně bylo použito dokumentárních záběrů; většinu postav železničářů v hrané části hráli železničáři - neherci. Celkové záběry vykolejení obrněného vlaku byly natočeny až po válce, a to se skutečnými vozidly.

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2024 1:39 pm
od Jirka Černý
https://youtu.be/3c_TfBva7uY?si=pP1RZlwdpTRzdNKO
Pro fanoušky ČSD a ÖBB zároveň. Myslím že je to čas 7.45

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: čtv 09 kvě, 2024 10:05 am
od Vladimír_B
Živý přenos nakolejování Regíny u Prahé https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ce ... .seznam.cz

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: čtv 09 kvě, 2024 5:43 pm
od jipol57
V článcích a ve zprávách pořád blábolí, že motorový vůz už odstranili, a že zbývají dva vagony. Pokud vím, a na obrázcích vidím, že to byla třídílná Regionova. Ta se skládá ze dvou motorových vozů a jednoho vloženého vagonu. Takže zbývá odstranit jeden motorový vůz a jeden vagon.

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: čtv 09 kvě, 2024 7:44 pm
od Vladimír_B
Ano, vložák nakolejili určitě a ten motor měli taky vytáhnout do večera. V tom videu je akorát práce s tím vložák. Mě by spíš zajímalo jak lokomotivou tahali motor z kopřiv. Tak snad se časem něco objeví...

https://zdopravy.cz/nalozeno-splasenou- ... ce-205434/

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: pon 13 kvě, 2024 2:12 pm
od Vladimír_B
Problémy v dopravě 1964, zajímací jsou i ty panely. Takovou přepravu bych nečekal 0:36...
1:18 co je to za stroj? :o vlečková orensteinka třeba?
A vinu za problémy si přehazujeme jako horký brambor.
https://youtu.be/gBRxxTXSYCs?si=uy-Pa8-38xudTqyD

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: pon 13 kvě, 2024 7:09 pm
od hank
Vladimír_B píše:1:18 co je to za stroj?

Je to sice na ty pouhé dvě vteřiny blbě vidět, ale vypadá to jako 310.4 ex 378 MÁV nebo 310.5 ex XII KBD. A mohu se samozřejmě mýlit.

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: úte 14 kvě, 2024 1:06 pm
od hank
Nedávno jsem se tu trapně zmýlil, když jsem odkázal na jednu fotku z Irska, kterou jsem špatně časově zařadil. Téma mě nicméně zaujalo a nasměrovalo mě do oblasti, o které toho vím ještě méně než o staré dobré Anglii - do Irska. A našel jsem desetiminutové video, které na tu fotku navazuje. Takže si užijte atmosféry pravděpodobně poslední irské lokálky s dopravou smíšených vlaků, která byla zrušena až v r. 1975, totiž 8 mil (cca 14 km) dlouhého traťového úseku Loughrea Branch. Záběry byly natočeny v letech 1968 - 75.

https://www.youtube.com/watch?v=v2r5LZ7DFwU&t=3s

Minimalistické :lol: vlaky vedou lokomotivy irských státních drah řady C, které bych přirovnal nejspíš k designově dost ošklivému kříženci mezi karkulou (výkonově - cca 550 k, tj. cca 400 kW) a hektorem (koncepcí elektrického přenosu výkonu); sedí i rozměry a váha (cca 12,5 m, 61,5 t), akorát to vypadá, jako by na hektorův podvozek posadili nevzhlednou skříňovou nástavbu se dvěma stanovišti strojvedoucího. Výsledný vzhled křížence ještě podtrhuje použití britského (= zúženého) průjezdného profilu na pojezdu irského širokého rozchodu 1600 mm, který je sám o sobě světovým unikátem.

34 ks lokomotiv řady C bylo objednáno a vyrobeno ve 2. polovině 50. let přesně pro tento účel, totiž pro dopravu na irských branchlines, nicméně v momentě, kdy byla série vydodána, začaly irské dráhy lokálky rušit. :roll: (Co mi to jenom připomíná...?) Zánovních, avšak notoricky nespolehlivých a poruchových lokomotiv, které byly koncepčně na úrovni odpovídající své době, ale trpěly četnými technickými neduhy, se naštěstí odpovědným šéfíkům zželelo a všech 34 lokomotiv bylo zásadně rekonstruováno. Britské diesely Metropolitan Vickers byly nahrazeny americkými General Electrics, čímž se výkon lokomotiv zvýšil až na 1100 k (cca 810 kW), a s max. rychlostí 80 mph (128 km/h) se začaly používat mj. pro dopravu vratných souprav v předměstské dopravě na hlavních tratích. Šest jich bylo odprodáno do Severního Irska a zbytek byl stažen z dopravy na irských železnicích v polovně 80. let, zatímco ty ulsterské vydržely ještě o 10 let déle.

Na tom videu mě kromě záběrů pozoruhodných lokomotiv a ospalé lokálkové atmosféry zaujaly ještě rázovité postavy závorářů a závorářek. Kdyby mi někdo bez dalšího komentáře ukázal fotky vrásčitého dědka v klobouku nebo venkovské maminy v šátku a zástěře, ani náhodou bych neuhodl, že se jedná o irské železniční zaměstnance ve službě... Ale jak se říká - jiný kraj, jiný mrav.

O vlastní trati více viz tady:
https://www.geograph.org.uk/snippet/3948

A reportáž ze současnosti irských železnic viz např. zde:
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/ ... sko-1-dil/

Re: Dlouho nebylo žádné video...

PříspěvekNapsal: stř 15 kvě, 2024 12:05 pm
od Vladimír_B
Krásné, děkuji za obé