Stránka 1 z 1
DOTAZ - Co se vozí v Es a na čem se převáží dvojkolí?

Napsal:
sob 17 kvě, 2008 10:15 pm
od xxvojtikxx
Mám dotaz na znalé, co všechno se dá převážet v nákladních vozech Es?
Co bych tak tipnul je určitě uhlí, pak klády? Třeba dvoumetrový a převázaný páskem jako na Eas-u? A co dál? Štěrky? Šrot? Přemýšlím co originálního do nich nasypat.
A pak ještě jeden dotaz, na čem se vozí dvojkolí? Na nějakých plošiňácích? Nebo by šly hodit i do těch Es-ek?
Napiště prosím všechno co vás napadne, případně potvrďte jestli se nemýlím v tom co říkám?

Napsal:
ned 18 kvě, 2008 7:58 am
od milan ferdián
Co já si pamatuji,tak volně ložené duté cihly,červená cihla na paletách,obrubníky stažené ali páskou,kameninové roury volně ložené,ale zajištěné,plynosilikátové (popílek) tvárnice volně ložené,jako by ve velkých balících ,betonové výrobky všeho druhu ,jako roury,dlažba na chodníky.

Napsal:
ned 18 kvě, 2008 9:11 am
od Sandy
milan ferdián píše:Co já si pamatuji,tak volně ložené duté cihly,červená cihla na paletách,obrubníky stažené ali páskou,kameninové roury volně ložené,ale zajištěné,plynosilikátové (popílek) tvárnice volně ložené,jako by ve velkých balících ,betonové výrobky všeho druhu ,jako roury,dlažba na chodníky.
...podle epochy ! Dřevěné bedny se stroji a zařízeními, ocelové ingoty, dřevěné klády volně "naházené", železný šrot, panely, ... V 70. a 80.letech v podstatě všechno, na co si vzpomeneš.


Napsal:
ned 18 kvě, 2008 9:49 am
od 123ps
Co já si vzpomínám, tak všechno

Naposledy v nich sváželi od nás cukrovku.
Re: DOTAZ - Co se vozí v Es a na čem se převáží dvojkolí?

Napsal:
ned 18 kvě, 2008 10:26 am
od Jirka1
xxvojtikxx píše:Mám dotaz na znalé, co všechno se dá převážet v nákladních vozech Es?
Co bych tak tipnul je určitě uhlí, pak klády? Třeba dvoumetrový a převázaný páskem jako na Eas-u? A co dál? Štěrky? Šrot? Přemýšlím co originálního do nich nasypat.
A pak ještě jeden dotaz, na čem se vozí dvojkolí? Na nějakých plošiňácích? Nebo by šly hodit i do těch Es-ek?
Napiště prosím všechno co vás napadne, případně potvrďte jestli se nemýlím v tom co říkám?
Nejsem si jist, zda se se v Es někdy vozil štěrk.
Jinak má v Es nafocené i svitky drátů. A taky se občas vozí zaplachtované.
Dvojkolí se vozí na nízkostěnných, pár fotek (i když nepříliš kvalitních) mám taky.

Napsal:
ned 18 kvě, 2008 10:50 am
od Jarda H.
Sandy píše:...podle epochy ! Dřevěné bedny se stroji a zařízeními, ocelové ingoty, dřevěné klády volně "naházené", železný šrot, panely, ... V 70. a 80.letech v podstatě všechno, na co si vzpomeneš.

Asi tak, jak píše Sandy, vagony Es jsou určeny pro sypané substráty i pro kusové zboží (a tím nemyslím právě jen dřevo) - takže máš široké pole působnosti a možnosti vymýšlet náklad


Napsal:
ned 18 kvě, 2008 11:25 am
od vlastimil vašíček
klasika dnešní doby na vozech Es jsou jablka


Napsal:
pon 19 kvě, 2008 12:50 pm
od xxvojtikxx
díky všem!
daly by se ty dvojkolí vozit i na Pao, Px, případně Scmms když vycházím z toho, co se dá v TT sehnat za polotovary? nebo je to spíš na Res a podobné nízkostěnné, aby ty kola "nevypadly bokem"?

Napsal:
pon 19 kvě, 2008 3:19 pm
od Sandy
xxvojtikxx píše:díky všem!
daly by se ty dvojkolí vozit i na Pao, Px, případně Scmms když vycházím z toho, co se dá v TT sehnat za polotovary? nebo je to spíš na Res a podobné nízkostěnné, aby ty kola "nevypadly bokem"?
Ono taky záleží na epoše a na trase.
Když to chceš převézt z Lužné do Rakovníka, tak na to stačí Np, Ndk a třeba i ten Pao. Ale když to chceš odvézt z Prahy do Bohumína, tak to budeš muset zabezpečit lepší ( třeba do Res nebo Eas ).


Napsal:
pon 19 kvě, 2008 4:25 pm
od xxvojtikxx

Napsal:
sob 07 čer, 2008 10:53 am
od xxvojtikxx
ještě jeden dotaz (nechce se mi zakládat další téma): Na co jsou vlastně na bocích vagónů ty háky / kotvičky?

Napsal:
sob 07 čer, 2008 12:06 pm
od Jarda H.
xxvojtikxx píše:ještě jeden dotaz (nechce se mi zakládat další téma): Na co jsou vlastně na bocích vagónů ty háky / kotvičky?
No pokud myslíš to co já

, pak je to zařízení, které usnadní manipulaci s vozy bez lokomotivy, občas je to ještě k vidění - třeba použití vrátku na vlečce či kusé koleji ! Proto jsou vagony dělány se čtyřmi kotvami a na ně se pak navlékají lana posunovacího zařízení


Napsal:
sob 07 čer, 2008 12:52 pm
od xxvojtikxx
jo to jsem si myslel, ale jelikož se to pořád používá i na novejch vozech, tak mě napadlo, jestli se to za to třeba nezvedá při opravě (něco jako místo, kam se dá pod auto zasunout hever)
