Morris Zapp píše:To jsou takové šotoušské povídačky: úsporných motorových vozů je vždycky konečný počet, nikdy jich nebylo tolik, že by jimi bylo možné pokrýt všechny možné výkony. Takže někde holt žravá souprava s lokomotivou jet musí: a potom je nejlepší, když ta žravá souprava jezdí tam, kde toho najezdí co nejmíň - kde málo najezdí, málo sežere. Uspořený motorový vůz pak hobluje výkony, kde té úsporné jízdy najezdí víc...hank píše:Pamětníci tvrdí, že to tam brněnská direkce nadirigovala schválně, aby se ztráta z osobní dopravy na lokálce prohloubila a aby se jim pak lépe argumentovalo pro její zastavení.
No jo, jenomže oni to udělali až v posledním GVD (1979/80) před zastavením osobní dopravy... Předtím (od r. 1967) tam všechny vlaky vozily M 240.0.
A jinak to nejsou šotoušské povídačky, ale když už, tak vzpomínky pamětníků - bývalých železničářů, které je sice nutno brát s rezervou na (ne)spolehlivost lidské paměti po 40 letech, ale na dráze se vždycky přijímala a dodnes přijímají i jiná prachpodivná opatření...