Oprava lokomotivy PIKO (velikost TT)

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Oprava lokomotivy PIKO (velikost TT)

Příspěvekod HonzaM » pon 15 bře, 2021 4:59 pm

Existuje v ČR nějaký servis na lokomotivy PIKO velikosti TT, disponující náhradními díly? Jedná se o opravu dieselové lokomotivy ER20 (Metrans) která zjevně zažila dost špatné zacházení, takže chybí nárazníky a spřáhlo na jedné straně (komplet včetně kinematiky), problém je také ve sběračích, pravděpodobně byla vystavena tvrdému zkratu, protože sběrače byly zřejmě vyhřáté a ztratily pružnost.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Oprava lokomotivy PIKO (velikost TT)

Příspěvekod HonzaM » sob 20 bře, 2021 12:10 pm

Opravdu žádná možnost opravy neexistuje?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Oprava lokomotivy PIKO (velikost TT)

Příspěvekod Radek Strnad » sob 20 bře, 2021 12:29 pm

Nějaké ND na lokomotivy Piko má pan Novák( TT modelář) z Boskovic. Ale to předpokládám asi víš.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Oprava lokomotivy PIKO (velikost TT)

Příspěvekod PetrTT » sob 14 srp, 2021 5:15 pm

Nechci zakládat nové vlákno,ale může někdo poradit,jak se demontuje celé dvojkolí z lokomotivy z tohoto setu.

https://www.itvlaky.cz/tt-analogove-startsety/01442/

asi došlo k nějaké poruše kardanu,protože se nám přestaly točit dvojkolí na jedné straně.Setrvačník se točí,ale šnek který převádí pohon na kola již ne.Má s tím někdo zkušenost,případně dá se kardan koupit nový.Problém zjistím po demontáži.
Děkuji za každou radu.
PetrTT
 
Příspěvky: 33
Registrován: sob 13 říj, 2007 10:19 am
Bydliště: Police nad Metují

Re: Oprava lokomotivy PIKO (velikost TT)

Příspěvekod Pavel 152 » sob 14 srp, 2021 6:15 pm

Konečně nekvalitní výrobek od Tilliga a ne od MTB.
Poslat do servisu Tillig (v záruce)
Pro amatéra náročnější, sundat dle návodu kapotu. Pak demontovat plošný spoj, odpájet přívody pomocí mikropáječky.
Teprve potom je vidět zda je vypadlý kardan. Z mých zkušeností se ještě nikdy nepoškodil. Je li jen vypadlý, sundat halteklamer, trochu vysunout podvozek, zasunout zpět a zaklapnout sponu. Je li velká axiální vůle kardanu, je třeba posunout unašeč na šneku. Pak vše smontovat zpět.
Nebo je poškozené ozubené kolo pod šnekem. (to když je kardan na svém místě a točí se)
Z popisu je vidět, že to není žádná sranda pro amatéra.

V odkazu si rozklikněte ULOTKA
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=526401
Pavel 152
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Oprava lokomotivy PIKO (velikost TT)

Příspěvekod PetrTT » ned 15 srp, 2021 12:56 pm

děkuji za odpověď a odkaz.Já si nemyslím,že by se jednalo o nekvalitní výrobek.Tyto lokomotivy mám celkem 4 kousky a provozuji je o víkendech s vnukem,kde přeci jen hrozí nějaký ten "karambol"v dětských rukách.Provozujeme je nějaké 3 roky.Asi došlo k protočení kardanového unašeče,který je na společné hřídelce se šnekem.Ještě to nemám rozebrané,ale pak dám vědět kde byl problém.
PetrTT
 
Příspěvky: 33
Registrován: sob 13 říj, 2007 10:19 am
Bydliště: Police nad Metují


Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků