Řazení osobních vozů - tříosé osobní Ciy

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Řazení osobních vozů - tříosé osobní Ciy

Příspěvekod jardaaa » ned 27 pro, 2020 10:50 pm

Zdarec, mám 3kousky Tilligáckejch tříosáků Ciy, od každýho jeden, tj. 1x s dvouma představkama + 1x s jedním a 1x s dvouma plošinama.. Chtěl bych ještě jeden dokoupit(3 je málo 5 je moc :)) a popravdě nevím jakej, abych to neměl jako teď takovou všehosměs.. Zajímá mě, jestli bylo nějaký pravidlo, jak se stavěly za sebe jednotlivý vozy co do představků/plošin? Představky na začátku a konci, uprostřed plošinama k sobě, nebo naopak, nebo to bylo jedno?
jardaaa
 
Příspěvky: 101
Registrován: úte 07 dub, 2020 5:28 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » pon 28 pro, 2020 6:13 pm

Tak vzhledem k tomu, že tyto vozy spadají do začátku ep.III, tak bych to neřešil. Tenkrát panoval všeobecný nedostatek jakýchkoliv provozuschopných vozů, takže soupravy byly směsicí všeho, co zrovna bylo pojízdné a po ruce. Mrkni se na nějaké staré fotky. V té době nebylo výjimkou, že z pěti vozů v soupravě byl každý jiné řady. Představky se moc neřešily. Stejně jsou všechny tyto vozy průchozí. Koupil bych ten se dvěma představky. Ten odpovídá nejvíc realitě. Ve vlaku by měl být také služební vůz, např.D nebo s poštovním oddílem DF.

EDIT moderátor - droboučká úprava textu a přesun diskuze z Recenzí (?!)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Řazení osobních vozů - tříosé osobní Ciy

Příspěvekod hank » stř 30 pro, 2020 7:58 pm

Já jsem za celé dlouhé desítky let narazil na jedinou fotografii dokládající provoz těchto vozů u ČSD, a to tuto fotogafii z Dolní Lipové z těsně poválečného období:
dolni_lipova_1.jpeg

Viz též tuto diskusi na K-reportu:
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=3529356
(Zdroj: Železničář 7/88)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6116
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Řazení osobních vozů - tříosé osobní Ciy

Příspěvekod Polabský » čtv 31 pro, 2020 12:19 pm

Obecně bych neřešil ucelenost souprav až do let padesátých, možná až šedesátých.
I v soupravách tehdejších rychlíků byly spolu řazeny Ringhofferské Dřeváky pospolu s Pancéřáky, kořistní Hechty a
novoučké Cai / Baiky.
Ucelené soupravy vznikaly později, kdy nové Baiky ve větším nožství vytlačily starší vozy z dálkové dopravy.
Kvůli údržbě a náhradním dílům byly pak typy vozů se shodnými náhradními díly přesouvány do jednotlivých vozových dep.
Dalším aspektem byly například rozvory vozů s ohledem na směrové poměry tratí ale také intenzita přepravy cestujících.
K tomu se řadily i politické zájmy a spousta dalších.
Na to by se dala obhájit i bakalářská práce :)

Přeji Všem vše dobré v Novém roce 2021
Polabský
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Řazení osobních vozů - tříosé osobní Ciy

Příspěvekod Morris Zapp » pát 01 led, 2021 12:43 pm

Osobní zkušenost z domovské stanice osobních vozů v epoše IV: Baika je prostě Baika, nic víc neřeš. Naši posunovači bez uzardění kombinovali vozy tehdejších řad Bp, By a Bh jako zcela rovnocenné (a měli pravdu, on reálný provoz nemá moc času a prostoru si hrát na takovéhle fajnovosti). Akorát když pak přišly zbrusu nové Bymee, muselo se zařídit, že tyhle fakt kombinovat jenom v nouzi nejvyšší a jenom s Bh (Bt a Bp neměly žluté hadice).
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm


Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků