Dlouhé vozy a krátké poloměry

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod vojtas » úte 28 črc, 2020 8:52 pm

@luftak
Já si nejsem jistý, že pokud chceš zachovat R353/396 ve dvojkolejce, tak delší koleje dostaneš. Jedinně vynecháním kusu dvojkolejky vepředu. JInak IBW se určitě neboj, asi neexistuje vozidlo v TT, které by R310 neprojelo, jde jen o vybočování vozů do průjezdného profilu vedlejší koleje, tedy ve spojkách na nádraží ti to může být uplně jedno a nic jako IBW2 nepotřebuješ. IBW je sama o sobě transformací EW2 do oblouku R631/15° a R310/30° ve vnitřní větvi. Já sice nejsem Milan, a ani nikdy nebudu, jeho nápady fakt nemám, ale zkoušel jsem kolejiště zkroutit do "osmičky" (strančice v úhlopříčce) a měl bys 99% stanice v oblouku za cenu že by se tam sice vešel metr a půl dlouhej vlak, ale vypadal by u toho právě jako ten skládací metr. Za jízdy to nevadí, ve stanici bys pak nemohl mít ani nástupiště u kolejí.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod luftak » čtv 30 črc, 2020 12:19 am

Před delší dobou byly IBW a EW1 mnoha modeláři proklety a navěky zatraceny kvůli plastové srdcovce a vzásadě i kvůli kloubovým jazykům. Tillig se zastyděl, vyřadil je z prodeje a nahradil druhou generací s kovovou srdcovkou. Jak moc jsou nyní nepříjemné ty jazyky nebo prostě jejich celková spolehlivost? Kdybych zkusil použít IBW, je lepší ji vyrobit z Flexi podle Lokopinova návodu (včetně změkčení jazyků opilováním patek víc než to dělá Tillig), nebo je v pohodě možné použít kusovku? A jak je na tom všeobecně momentální verze EW1?
Naposledy upravil luftak dne čtv 30 črc, 2020 12:51 am, celkově upraveno 1
TT, IVa (+VI). Chystám lichoběžník 185×111-141, žst. Strančice.
Pražák, stránčický lufťák.
luftak
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 20 črc, 2020 12:07 pm
Bydliště: Praha. Jezdíval jsem do Stránčic jako lufťák

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod luftak » čtv 30 črc, 2020 12:31 am

@vojtas:
Od takhle brutálního zkroucení Stránčic jsem před časem upustil i já. :D Delší vlaky do Stránčic chci dostat tím, že jejich konce nebo aspoň rezervy délky k námezníkům dostanu až do začátků oblouků, zatímco výhybky zhlaví vystrčím až někam poblíž poloviny těch čtvrtkruhových oblouků.

Ale pomohlo by mi, kdybych si byl jistý, že CityElefanty, railjety a všechny ty dlouhoskříňové vymyšlenosti r310 skutečně vpohodě projedou. Amerického Big Boye a pod. tam určitě provozovat nebudu. :D maximálně Štokra a Albatrose. Kdyby flexi r404 nebo kolik pro druhou kolej s odstupem 49 nebo kolik mm bylo už vpohodě, hodně by mi to pomohlo. Možná né pro délku v samotných Stránčicích (tam je to hodně vepředu a skládací metr bych raději moc nezdůrazňoval), ale použitím na téměř nebo zcela neviditelných místech bych ušetřil skoro 4 cm naopak na vodorovné "hloubce". To znamená větší a přirozenější prostor pro stránčické stavby, možná o tolik víc prostoru v SN (skoro 8 cm = možná 2 dlouhé vlaky navíc; ale mnohem přesnější vyměření montážních šachet), že by to ušetřilo případný II. suterén a vůbec všeobecný lepší pocit v krajince (trošku méně "stresu" - zdí a překolejenosti). Pokud by se ukázalo zbytečné vyrábět lepší výhybky za IBW, znamenalo by to znatelně rychlejší stavbu.
TT, IVa (+VI). Chystám lichoběžník 185×111-141, žst. Strančice.
Pražák, stránčický lufťák.
luftak
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 20 črc, 2020 12:07 pm
Bydliště: Praha. Jezdíval jsem do Stránčic jako lufťák

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod HonzaM » čtv 30 črc, 2020 5:58 am

Důležité je, dovědět se jaké minimální poloměry snáší vlaky, které plánuješ používat. Pokud jde o prodloužení staničních kolejí posunutím zhlaví do oblouků, raději si to prakticky vyzkoušej, nejlépe zkus si postavit výhybku. Uvidíš jaká je pracnost, jak dlouho trvá Jednu výhybku postavit. A kolik jich budeš potřebovat.
Pokud jde o patra, dvě nebo dokonce tři, představ si, jak to budeš stavět. Je nutné postupovat odspodu, protože skrz nějaké montážní otvory koleje těžko položíš, o výhybkách nemluvě. U horních pater si naopak představ, jak budeš montovat přestavníky, jak provádět zapojování, a jak třeba bude pracné nebo možné vadný přestavník vyměnit. Kolejiště mám v jedné úrovni a vím kolikrát už jsem ho musel položit na bok.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod belgarat » čtv 30 črc, 2020 6:10 am

luftak píše:Před delší dobou byly IBW a EW1 mnoha modeláři proklety a navěky zatraceny kvůli plastové srdcovce a vzásadě i kvůli kloubovým jazykům. Tillig se zastyděl, vyřadil je z prodeje a nahradil druhou generací s kovovou srdcovkou. Jak moc jsou nyní nepříjemné ty jazyky nebo prostě jejich celková spolehlivost? Kdybych zkusil použít IBW, je lepší ji vyrobit z Flexi podle Lokopinova návodu (včetně změkčení jazyků opilováním patek víc než to dělá Tillig), nebo je v pohodě možné použít kusovku? A jak je na tom všeobecně momentální verze EW1?


Pouzivame EW1 s kovovou srdcovkou na klubovem minikolejisti; mam z toho rozporuplne pocity (a asi to bude rukama). V nekolika pripadech se stalo, ze vyskove kovova srdcovka 'nesedi' s okolnimi kolejnicemi - naprosto nepatrne, 0,2mm nebo tak nejak. Branim se fixovani srdcovky vterinakem (kvuli moznym opravam), ale u nekterych vyhybek to nejde; zakapnout, zatizit, jinak ji trny vyskakuji z otvoru. Kdyby to nebylo hnusne pracne, volil bych vyrobu srdcovkovych kolejnic vc. (nedelenych) jazyku z kolejovych prutu. Ale jsem moc liny.

Delene jazyky jsou napajeci problem: silne doporucuju na vnejsi stranu vlozit a pripajet k obema dilum jazyka tenky dratek (pouzivam ustrihane nozicky soucastek z vyrabene elektroniky :-D).
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2372
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Předchozí

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků

cron