Stránka 1 z 2

Křížení tratí v reálu

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2020 1:12 pm
od Jarda H.
křížení_tratí.jpg

dodatečný EDIT :
Nakonec jsem těch pár příspěvků přesunul sem, mělo by jít spíše o nezávané plkání :lol: ...
Často se v diskuzi nad plánkem kolejiště rezolutně říká - takhle to být nemůže, to je nelogické, nesmyslné, ale schválně udělali byste si na domácím (velkém) kolejišti nadúrovňové křížení tratí, ještě navíc křižované silnicí ?! Samozřejmě pohled do historie mnohé napoví. Mimochodem jde o trati Louny-Rakovník a dřívější Chomutov-Žatec-Praha :D , a zastávku nejmenuji - výsek z mapy nahoře !
Podobný extrém lze najít i jinde.

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2020 1:42 pm
od hank
Proč bys ji neměl jmenovat? Chrášťany zastávka. Učebnicová situace zpracovaná už před desítkami let panem učitelem Zuskou v jeho slabikářích pro začínající modeláře. Podobně se na širé trati křižují dvě dvojkolejné hlavní tratě na jižní Moravě: Ferdinandka mezi Mor. Pískem a žst Bzenec-přívoz (dříve Strážnice-přívoz) a StEG mezi Bzencem a Veselím nad Moravou.

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2020 2:02 pm
od prcek
Tak na jizni morave mame i tento skvost https://mapy.cz/s/devejacutu Ale priznejme si, toto neni prave typicka situace.

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2020 4:04 pm
od jipol57
prcek píše:Tak na jizni morave mame i tento skvost https://mapy.cz/s/devejacutu Ale priznejme si, toto neni prave typicka situace.

Nejlepší na tom je úsek u Křenovic, kde vedou tratě souběžně, dokonce s křížením. A když se potkají souběžně jedoucí vlaky stejným směrem, tak jeden jede do Brna a druhý z Brna.

Námět jak pro modelové kolejiště je taky u Trutnova. Dva mosty nad sebou a dole ještě silnice. https://mapy.cz/zakladni?x=15.9638068&y ... 8&z=17&l=0
Real: https://mapy.cz/zakladni?x=15.9633945&y ... tch=-0.196

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2020 4:46 pm
od T 478 3022
jipol57 píše:
prcek píše:Tak na jizni morave mame i tento skvost https://mapy.cz/s/devejacutu Ale priznejme si, toto neni prave typicka situace.

Nejlepší na tom je úsek u Křenovic, kde vedou tratě souběžně, dokonce s křížením. A když se potkají souběžně jedoucí vlaky stejným směrem, tak jeden jede do Brna a druhý z Brna.

Ano,křížení vláry a severky.....
Nejsem si jist,ale Prcek patrně psal o vlečce do Cema,která nadjíždí vláru a blažovickou spojku.Ale třeba se pletu.

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2020 5:55 pm
od JanoH0e
Inak "extrém" je toto :
01.jpg
01.jpg (54.47 KiB) Zobrazeno 5474 krát

Kríženie KND s "Buštehradkou" - "úrovňové křížení na širé trati KND s Buštěhradskou dráhou poblíž obce Pletený Újezd, které bylo jedním ze dvou takových křížení v Evropě."

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2020 6:12 pm
od Jarda H.
Pokud jde o křížení na Buštěhradce - bylo, ale již mnoho desítek let není. To jen jako informace pro ty mladší :D . Zkrátka na železnici šlo vždy najít plno "zajímavostí" :roll: !

Re: Křížení tratí v reálu

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2020 8:12 am
od hank
Ještě jsem zapomněl na jeden učebnicový příklad mimoúrovňového křižování širých tratí, a to Pardubice - Chrudim s lokálkou Heřm. Městec - Chrudim-město. A s trochou dobré vůle by se sem dal zahrnout i nadjezd StEG nad ÖNWB před vjezdem do Týniště nad Orlicí od Meziměstí/Hradce Králové.

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2020 9:24 am
od greenery
hank píše:Proč bys ji neměl jmenovat? Chrášťany zastávka. Učebnicová situace zpracovaná už před desítkami let panem učitelem Zuskou v jeho slabikářích pro začínající modeláře. Podobně se na širé trati křižují dvě dvojkolejné hlavní tratě na jižní Moravě: Ferdinandka mezi Mor. Pískem a žst Bzenec-přívoz (dříve Strážnice-přívoz) a StEG mezi Bzencem a Veselím nad Moravou.


Jistý si nejsem, ale na obrázku od Jardy H. myslím není křížení s Kolešovkou v Chrášťanech, ale o kus dál u Janova.
Mimoúrovňové křížení je také v Zákolanech, v Jenči bývalo rovněž (neprovozované tuším pořád existuje).

Re: Křížení tratí v reálu

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2020 10:05 am
od hank
Máš pravdu. To je zastávka (existuje vůbec ještě?) Janov.

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2020 10:25 am
od Trainmaniak
jipol57 píše:Námět jak pro modelové kolejiště je taky u Trutnova. Dva mosty nad sebou a dole ještě silnice. https://mapy.cz/zakladni?x=15.9638068&y ... 8&z=17&l=0
Real: https://mapy.cz/zakladni?x=15.9633945&y ... tch=-0.196

Když už kolega zmínil ten Trutnov:
porici.jpg

A pak samozřejmě aktuální stav z Mapy.cz:
https://mapy.cz/zakladni?x=15.9633945&y ... tch=-0.118

Re: Křížení tratí v reálu

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2020 12:23 pm
od hank
Trainmaniak: Ta spodní konstrukce je původní? Jestli jo, tak už má svoje odslouženo... Takhle starou příhradovinu, která měla to štěstí, že se dožila 21. století, teď SŽ(DC) mění jednu za druhou.

Re: Křížení tratí v reálu

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2020 2:41 pm
od Jarda H.
hank píše:Máš pravdu. To je zastávka (existuje vůbec ještě?) Janov.


Ano,greenery má pravdu ! Je to Janov. Zda funguje zastávka nevím,tipnul bych že nééé. Jen jsme letmo v rychlosti projeli, spíše to vypadalo jako předělané na "obytný" domek s malou zahrádkou ?!

Re: Křížení tratí v reálu

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2020 2:53 pm
od Trainmaniak
Hank: Troufám si tvrdit, že ano. A asi chvíli ještě bude, když dostala nový kabátek. :) Je to přeci jenom trochu rarita, tak se to možná snaží zachovat.

Re: Křížení tratí v reálu

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2020 5:33 pm
od IRIS
Dobrý den
Při výčtu křižování tratí nezapomenout již neexistující kření u Podlešína na kladensku a dodravní šílenost v Mladé Boleslavi.