Křížení tratí v reálu

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod sPy-Ro » stř 15 črc, 2020 7:11 pm

hank píše:Máš pravdu. To je zastávka (existuje vůbec ještě?) Janov.


Naopak zastávka ještě neexistuje. V jř je symbol že platí ode dne vyhlášení (už asi 10 let)... \momentálně na trati probíhá výluka, obnova svršku, třeba zastávka vznikne...
sPy-Ro
 
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11 led, 2014 11:08 am

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod jafobe » stř 15 črc, 2020 8:39 pm

IRIS píše:Dobrý den
Při výčtu křižování tratí nezapomenout již neexistující kření u Podlešína na kladensku a dodravní šílenost v Mladé Boleslavi.

To co je v Mladé boleslavi není šílenost, stačí se podívat na internet, aby bylo jasno že jde jen o pozůstatek doby minulé, kdy to byli dvě křižující se tratě různých společností a že neměli ani propojené tratě do jednoho nádraží jak je tomu dlouhá desetiletí, a mimoúrovňové křížení daným způsobem bylo nejsnažší východisko jak nezasahovat do provozu na druhé trati a nemuset řešit provozní zabezpečení pokud by se tratě křižovali úrovňově nebo byli svedeny do jednoho nádraží... Podobné řešení by se našlo na více místech kde byla situace obdobná, nebo kolem větších železničních uzlů... Liberec, Pardubice, Všetaty, o Praze nebo České Třebové nemluvě, kde to bez mimoúrovňového křižování tratí dost dobře ani nejde... ale nemám pocit že zrovna tato situace by sem patřila.
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 698
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 16 črc, 2020 6:14 am

Situace v Boleslavi není výsledkem spolupráce na zjednodušení, ale naopak nevraživosti železničních společností. Důvodem byl konkurenční boj a snaha TKPE resp.BNB ( Turnovsko -kralupsko-pražská / Česká severní dráha) zamezit nebo aspoň max. ztížit stavbu nové lokálky ze Skalska do MB, jelikož ze Skalska již provozovala vlastní trať do Chotětova.
Podobná nevraživost (i když v menší míře) byla příčinou i jinde. Na trase transverzalky Lovosice -Liberec byla 4 taková místa: Žalhostice, Úštěk, Č. Lípa, Liberec. Trať tam byla s konkurenci spojena jen spojkou, kterou si vynutila armáda. Postupně byla tato místa upravena a částečně zrušena (LBC,ČL) nebo zrušena (Úštěk) a zbyla pouze spojka Žalhostice - V. Žehrovice.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Morris Zapp » úte 04 srp, 2020 6:56 pm

Křížení trati samotné se sebou, notabene nad zhlavím vlastní stanice, bývá na kolejištích celkem často k vidění. Tady máte to samé v realitě:

Obrázek
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Patrik Novák » pon 10 srp, 2020 8:47 am

taky je křížení tratí u České Lípy , kdy nad "dvojkolejkou" CL-Liberec , CL-Bakov n/J vede trať CL-Litoměřice
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 10 srp, 2020 9:57 am

Tak Transverzálka má těch mimoúrovňových křížení hodně, ale to francouzské řešení je fakt originál. Škoda, že z něj moc nezbylo (podle map).
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Morris Zapp » pon 10 srp, 2020 10:13 am

Le viaduc furt stojí...
Trať byla elektrizovaná, padla nedávno - SNCF masivně ruší všechno možné, aby udržela program Grande Vitesse.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod sidlo » pon 10 srp, 2020 12:00 pm

Škoda to je. Ale na naše poměry to je to samé, jako kdyby se zrušilo Rybník -- Lipno.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3605
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 10 srp, 2020 12:42 pm

Ahoj,
Audun- le Tiche byl celkem uzel, a koukal,jsem že tam těch zrušených tratí je mnohem víc a paradoxně jediná vede "přes hranice" do Lucemburska.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Morris Zapp » úte 18 srp, 2020 6:24 am

sidlo píše:...jako kdyby se zrušilo Rybník -- Lipno.
No to by se leckdo protrhnul :mrgreen:

Patrik Novák píše:taky je křížení tratí u České Lípy , kdy nad "dvojkolejkou" CL-Liberec , CL-Bakov n/J vede trať CL-Litoměřice
Takových křížení v uzlech je neúrekom; tratě patřily různým společnostem a při stavbě se snažily pokud možno vyhnout úrovňovým křížením; nebo je v uzlu oddělena osobní a nákladní doprava, nebo může být odbočení dvojkolejky z dvojkolejky řešeno rozpletem. Mnohem vzácnější jsou křížení tratí mimo uzel - ta jsou naopak provozně nevýhodná, protože neumožňují přechod zátěže a frekvence mezi tratěmi. A dejme tomu třetí kategorií je případ, kdy trať kříží sama sebe, jako tady v tom Audun le Tiche; na ČSD jedině Telgárt, chcete-li Švermovo.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Polabský » úte 18 srp, 2020 7:37 pm

Michal Šuhajda píše:Situace v Boleslavi není výsledkem spolupráce na zjednodušení, ale naopak nevraživosti železničních společností. Důvodem byl konkurenční boj a snaha TKPE resp.BNB ( Turnovsko -kralupsko-pražská / Česká severní dráha) zamezit nebo aspoň max. ztížit stavbu nové lokálky ze Skalska do MB, jelikož ze Skalska již provozovala vlastní trať do Chotětova.
Podobná nevraživost (i když v menší míře) byla příčinou i jinde. Na trase transverzalky Lovosice -Liberec byla 4 taková místa: Žalhostice, Úštěk, Č. Lípa, Liberec. Trať tam byla s konkurenci spojena jen spojkou, kterou si vynutila armáda. Postupně byla tato místa upravena a částečně zrušena (LBC,ČL) nebo zrušena (Úštěk) a zbyla pouze spojka Žalhostice - V. Žehrovice.


Kuriozitou je zmiňovaný Úštěk.
Zde po letech dochází k obnově spojky napojení Horního úštěckého nádraží. Zde vzniká nová aktivita železničního muzea a budoucí obnovy trati do Velkého Března. Podrobnosti na stránkách Zubrnické museální železnice. Doporučuji prozkoumat a udělat si tam výlet.
V sezoně jezdí v části neprovozované trati autobus RTO !!!

Hezký den Všem !!

P.S. Celá oblast si zaslouží pozornost. Nejen památková reservace Úštěk ale i skansen v Zubrnicích, expozice ZMŽ, jízda motoráčkem a parní vodárna na Střekově.
A je toho v té oblasti povícero. Houby rostou, pivo odtočený, ..............
Naposledy upravil Polabský dne stř 19 srp, 2020 1:59 pm, celkově upraveno 1
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 18 srp, 2020 8:00 pm

Díky za tip na konec prázdnin. Byli jsme tam před cca 10 roky stád se podívám co odvetě doby přibylo.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Křížení tratí v reálu

Příspěvekod Morris Zapp » stř 19 srp, 2020 3:16 pm

A celkem nedaleko je další křížení širých tratí, které lze považovat za neuzlové, a u něho trať s tak krátkou širou tratí, že ani na domácích kolejištích se to tak kratke nedělá :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Předchozí

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků