milan ferdián píše:Zvláštností jsou triangly, např. Prievidza nebo Fiľakovo.
No, těch trianglů je u nás větší množství než malé... Takhle zpaměti mě napadají třeba Kunovice nebo Bludov, ale určitě jich je víc. A to je řeč o trianglech vzniklých přímým propojením tratí z odbočných stanic, kde by se jinak muselo úvratí. Takže v Kunovicích pro směr Uh. Hradiště - Veselí n. M., v Bludově pro směr Zábřeh - Hanušovice.
Pak ale ještě taky existuje nejmíň jeden triangl pro obracení lokomotiv v (bývalém) lokomotivním depu Letohrad (dříve výtopna Kyšperk).
S tím Studeným Potokem máš pravdu, to je v bývalém Československu unikát. Nicméně rozlehlejší stanice s kolejištěm "do véčka", kde se stýkaly dvě tratě jen na jednom zhlaví, tu taky bývaly. Jednalo se o stanice, kde se stýkaly dvě soukromé dráhy, které se "nemusely", každá nutně potřebovala mít své vlastní kolejiště a svou vlastní budovu a dělaly si různé naschvály. Postupně se tyto provozní zádrhele odstraňovaly, ale dodnes je to na uspořádání některých odbočných stanic vidět: Stará Paka (není na libereckém zhlaví na Novou Paku propojení dodnes), Jičín, Turnov, Ústí nad Orlicí, Suchdol nad Odrou...