Stránka 1 z 3

DOTAZ - vyprazdňování vagonů Raj ve skutečnosti

PříspěvekNapsal: pát 14 bře, 2008 3:16 pm
od Jarda H.
Řada z nás má na kolejišti v provozu Raj-ky (cisternové vagony, ty známé "cibule"). Mně napadá v té souvislosti dotaz - jak se Raj-ky vyprazdňovaly ?

Někde ve firmě asi do nějakého pevného technolog.zařízení, na nádraží třeba i do aut (na převoz suroviny dál) - zřejmě pneumaticky, kompresor se připojil na "cibuli" vagonu a tlak vzduchu vytlačoval obsah z "cibulí" do nějakého zásobníku či auta :?: Má někdo osobní zkušenost nebo viděl, jak se to vlastně dělá ?!

Díky :D :lol: :D za informaci :!:

PříspěvekNapsal: pát 14 bře, 2008 7:03 pm
od badliner
U nás jsem to viděl foukat do aut...kolem byl prašný mrak...ale neviděl jsem to úplně zblízka...

PříspěvekNapsal: pát 14 bře, 2008 7:20 pm
od Jarda H.
Oblaku prachu hravě věřím :lol: :lol: , živě si to dokážu představit - podobné prostředí znám z práce :!: Tvůj popis naznačuje, že se (zřejmě) používá stlačený vzduch na vyprazdňování "cibulí" :!: Co jiného by udělalo takový bordel, pardon :oops: , nepořádek :!:

PříspěvekNapsal: pon 17 bře, 2008 9:54 am
od 123ps
U nás přijelo vždy auto s hadicí a z cibule to nějakým způsobem vycuclo. Byly to tatry 148 :D

PříspěvekNapsal: pon 17 bře, 2008 5:13 pm
od Jirka1
Taky jsem viděl vyprazdňování Raj.
Přijel kamion, připojili hadice a už to jelo. Pro úplnost: na návěsu auta byl kompresor, který tlačil vzduch do cibule Raj a pak proud vzduchu s sebou unášel náklad do návěsu.

Vzal jsem si na pomoc knihu Řady nákladních vozů ČSD z roku 1965 (volně parafrázuji):

Materiál se nakládá otvorem na vrcholu cibule a ten se pak vzduchotěsně uzavírá. Tlakový vzduch se připojuje z jedné či druhé strany na potrubí koukající ve středu bočnice rakve. Cibule se pak vyprazdňuje na jednu či druhou stranu potrubím, které je z ní vyvedeno nad rakví. Ovládání tlakového vzduchu se ovládá táhly (jsou v bočních otvorech rakve). Vyprazdňování lze provádět až do vzdálenosti 20 m. Vyprazdňovací výkon je při tlaku 2 atmosfér a vzdélenosti 28 m 30 t/hod, při 18 m 40 t/hod a při 3 m 55 t/hod.
Maximálního výkonu (při stejném tlaku) 65 t/hod lze dosáhnout při výškovém rozdílu 1 (2 nebo 3) m na dopravní vzdálenost 4 (3 nebo 2) m.
Spotřeba vzduchu při vykládce z jedné nádoby je 280 m3/hod.

Toť asi o vzduchotechnice a vykládce Raj vše.

PříspěvekNapsal: pon 17 bře, 2008 5:30 pm
od Jarda H.
Díky :lol: Jirko za obsáhle zcela jasné vysvětlení :!:

Ještě doplním, proč jsem se ptal - mám několik Raj-ek a na lednové burze jsem koupil model nákladního auta s nástavbou "cibulí" na cement ! A tak mne začalo zajímat. jak se ty Raj-ky vlastně vyprazdňovaly ?! Když už to má jezdit po kolejišti, tak alespoň ať jakás-takás vykládka materiálu se podobá skutečnosti !

PříspěvekNapsal: pon 17 bře, 2008 10:07 pm
od PaMi
Jarda H. píše:Díky :lol: Jirko za obsáhle zcela jasné vysvětlení :!:

Ještě doplním, proč jsem se ptal - mám několik Raj-ek a na lednové burze jsem koupil model nákladního auta s nástavbou "cibulí" na cement ! A tak mne začalo zajímat. jak se ty Raj-ky vlastně vyprazdňovaly ?! Když už to má jezdit po kolejišti, tak alespoň ať jakás-takás vykládka materiálu se podobá skutečnosti !

Tak a teď jde o to vymyslet, jak Faller Car přijede a připojí se hadice. Snad paměťová vlastnost materiálu? Má někdo jiný nápad?

PříspěvekNapsal: úte 18 bře, 2008 7:57 am
od Jirka1
Jardo, ještě si dovolím malé doplnění.
Mám informace z jedné firmy zabývající se obchodem se zemědělskými komoditami i o tom, že se v Rajkách nevozí jenom cement, vápno a podobné práškové stavební materiály, ale i obilí. :shock:
Jenom nevím, zda jsou vozy speciálně na ně, nebo jak se to pak řeší s čištěním vozů. :D

PříspěvekNapsal: úte 18 bře, 2008 10:44 am
od Jarda H.
Jirka1 píše:Jardo, ještě si dovolím malé doplnění.
Mám informace z jedné firmy zabývající se obchodem se zemědělskými komoditami i o tom, že se v Rajkách nevozí jenom cement, vápno a podobné práškové stavební materiály, ale i obilí. :shock:
Jenom nevím, zda jsou vozy speciálně na ně, nebo jak se to pak řeší s čištěním vozů. :D


No to se divím - tedy tomu obilí ?! Beru že se vozí cement, vápno, stav. hmoty apod., já mluvil jen o cementu kvůli tomu koupenému modelu auta !

To obilí mi moc nesedí, vím že na obilí jsou jiné vagony (třeba kryté s výrazným nápisem, že je určeno pouze pro obilí !!) ! Vzhledem k čistotě a hygien.požadavkům jsem z toho paf, ale když ti to řekli ve firmě se zeměděl. komoditami ?! Pokud se ty Raj-ky používají pouze na obilí a na nic jiného - pak možná ?! Ale jak znám naše dráhy a podle toho, co nám přistavují do firmy k nakládce, a co pak čistíme (!!!), neuvěřím, že ty Raj-ky vydrží pouze pro obilí ! Možná by mohli pracovníci nakládky z té firmy, kde ses ptal, mohli vyprávět :roll: !

Ale jinak díky :lol: za informaci :!:

PříspěvekNapsal: úte 18 bře, 2008 12:18 pm
od Jirka1
No je možné, že ty Raj vlastnila nějaká soukromá firma. No pokusím se na to zeptat, až se s nimi uvidím.

PříspěvekNapsal: úte 18 bře, 2008 2:28 pm
od bindo011
Ano, tie vozy RAJ sa vyprázdňovali do cisterien- teda áut, vlastne tak, že to tá "cibuľa" vtlačila do auta, ak sa to tak dá povedať Obrázek, inak tu je adresa http://www.parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=11 je tu o tom trochu písané, sú tam aj fotky atď....

PříspěvekNapsal: úte 18 bře, 2008 2:54 pm
od Jarda H.
Vidíš "bindo011", i když tuhle stránku s katalogem vagonů znám a ani mne nenapadlo :cry: podívat se tam ! Poznámka o instalaci trubek na tlakový vzduch objasňuje způsob vyprazdňování ! Dík za doplnění !!

To "jirka1" : jsem zvědav, co se dozvíš o těch Rajkách na obilí :!: :?: Mně se to fakt nezdá, ale jak říkám, při situaci na dráze (tedy ČD), jak ji vidím já zvenčí / co by uživatel osobní dopravy a díky práci i nákladní / bych se ani nedivil ? Když ti přistaví vagon od uhlí na nakládku bílého zboží .... :shock: :cry: :lol:

PříspěvekNapsal: úte 18 bře, 2008 4:32 pm
od bindo011
Je ti síce trochu od témy, ale neviete, kde by sa daly tieto "RAJKY" zohnať pre veľkosť "N"? Vďaka

PříspěvekNapsal: úte 18 bře, 2008 5:06 pm
od Jarda H.
bindo011 píše:Je ti síce trochu od témy, ale neviete, kde by sa daly tieto "RAJKY" zohnať pre veľkosť "N"? Vďaka



Tak to tě kolego moc nepotěším :wink: :!: Rajky (nebo jako Uacs ve velikosti N) jsem v nabídce nikde neviděl ! Ale nevylučuji, že o nich někdo ví ! Na internetu jsem viděl jen tohle - ale jde zřejmě pouze o modely pro vlastní potřebu :

http://www.litomysky.cz/N/VNCDUacs3her.htm
(tady asi nesedí popisky pod fotkama)

nebo stejné stránky

http://www.litomysky.cz/N/VNCDUacs.htm

PříspěvekNapsal: úte 18 bře, 2008 5:06 pm
od marwin
bindo011 píše:Je ti síce trochu od témy, ale neviete, kde by sa daly tieto "RAJKY" zohnať pre veľkosť "N"? Vďaka


http://www.zababov.cz/index.php?id=741
klikni na vagony a tam se skryva:)
je to nabidka pro cleny zababova, zkus se zeptat dana b., jestli si ho muzes objednat.
jsou to nadherne modely, videl jsem je nazivo.